Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Raskauskliseet, jotka eivät pitäneet paikkaansa kohdallasi -peukutusketju

Vierailija
23.03.2021 |

Mikä raskausklisee ei pitänyt kohdallasi paikkaansa? Yksi asia per viesti. Peukku ylös = samaa mieltä, tämä ei pitänyt paikkaansa minunkaan kohdallani. Peukku alas = Eri mieltä, tämä klisee piti paikkansa kohdallani ja kärsin tästä vaivasta.

Raskaana kuulemma närästää usein. Minua närästi raskausaikana kahdesti hetken ja meni yhdellä Renniellä ohi. Eli minua ei juurikaan närästänyt raskausaikana.

Ap

Kommentit (52)

Vierailija
41/52 |
23.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on vähän sekavaa, peukutetaanko siis väittämää vai postaajan mielipidettä joka ei ollut kuten väittämä?

Se postaajahan kertoo ekana sen kliseen ja sitten sen, miten ei omalla kohdalla pitänyt paikkaansa.

Vierailija
42/52 |
23.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raskaana jaksaa syödä rekkamiehen annoksia ruokaa ja ruokahalu kasvaa.

Raskaana tuntui, ettei ruokaa mahdu hurjasti vatsaan. Ruokahaluni oli raskaana sama kuin normaalistikin. Välillä saattoi tulla joku yksittäinen päivä, että oli enemmän tai vähemmän nälkä, mutta raskaus ei näkynyt ruokahalussa ja syödyn ruoan määrässä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/52 |
23.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsen potkujen ja liikkeiden hehkuttaminen ihaniksi. Suurimman osan ajasta tuntui lähinnä epämukavalta. Öisin saattoi valvottaa, kun vatsa vaan hytkyi, kun yritit nukkua. Kaikkein nihkeintä oli, kun lapsi potki tai myöhemmin painoi päällään virtsarakkoa.

Vierailija
44/52 |
23.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset olettavat, että raskaana haluat kuulla muiden raskaus/synnytyskokemuksia ja kertovat niitä kyselemättä. Rehellisesti sanottuna ei kiinnostanut kuunnella, miten toisen raskaus tai synnytys sujui, varsinkin, kun kokemuksilla usein peloteltiin "siskoni oksensi koko raskausajan/synnytti 4,9 kiloisen vauvan tms" tai sitten annettiin aivan turhia neuvoja "minulla synnytys sujui hyvin, koska söin mandariineja ja kuuntelin Ylen toivekonserttia radiosta synnytyksen aikana". Eli neuvoista ei ollut mitään iloa, vaan ne olivat jonkun oma kokemus, jota tyrkytettiin tosi vahvasti.

Vierailija
45/52 |
23.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raskaana haluaisi valokuvata vatsan kasvua muistoksi mahdollisimman paljon ja seurata vatsan kasvua kuvista. Taisin ottaa itse/pyytää jotakuta toista ottamaan minusta raskausaikana huimat 3 kuvaa. Oli kamala olo omassa kehossa, turvotusta ja kiloja kertyi. Ei huvittanut muistella tuota vaihetta jälkikäteen.

Vierailija
46/52 |
23.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raskaana kuulemma hiusten pitäisi olla parhaimmillaan ja hehkua elinvoimaisina. Melkein heti plussaamisen jälkeen hiuksia alkoi irrota hurjaa tahtia. Ei siis ihan pitänyt paikkaansa tuo klisee.

Vierailija
47/52 |
23.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hössötys vauvasta ja viimeisten viikkojen tuntuminen valovuoden mittaiselta.

En jaksanut hössöttää ja enemmän mietin ihan muita asioita odotusaikana. Viimeiset raskausviikot menivät ihan samaa tahtia kuin aiemmatkin viikot.

Vierailija
48/52 |
23.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Muut haluavat auttaa sinua/antaa sinulle paikan julkisessa kulkuneuvossa tms, koska olet raskaana".

Raskausaikana yllätti, kuinka raskauden näkyessä moni ei tehnyt elettäkään auttaakseen. Itse sai kysyä, voisitko kantaa esim. työpaikan muutossa puolestani tuon painavan tavaran, kun en itse voi sitä tehdä. En muista, että kukaan olisi tarjonnut paikkaansa julkisessa kulkuneuvossa. Autot eivät antaneet suojatielle mennessä tietä, vaan saatoit pitkäänkin odottaa, että pääsit kävelemään tien yli.

Tässä on varmaan eroja eri maissa? Suomessa ollaan muutenkin aika lapsivastaisia, mutta monissa maissa odottavat äidit ja pienet lapset saavat erityisen hyvää kohtelua.

Vierailija
49/52 |
23.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

"raskausajan kärsimykset unohtuu kun vauvan saa rinnalle"

ei muuten unohdu.

Vierailija
50/52 |
23.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylipäätään, että odotus olisi ihanaa aikaa, jota haikailee jälkikäteen. Itsellä ei ole tullut ikävä 9 kuukauden kipuja, pahoinvointeja ja väsymystä. Mitään ei jaksanut tehdä. 

Vierailija
51/52 |
23.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Synnytys jännittäisi todella paljon. Ei jännittänyt.

Vierailija
52/52 |
24.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Raskauden huomaa, kun alkaa oksentaa aamuisin. Minulla ei ollut pahoinvointia lainkaan.

TÄMÄ! Noin kuulemma mummonikin huomasi olevansa pieniin päin ja varmempi tapa kuin testit.

Mutta kun minä oksensin  yöllä. Minulla oli klo 23-03 pahoinvointi ja luultiinkin miehen  kanssa ensin mahataudiksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi kaksi