Raskauskliseet, jotka eivät pitäneet paikkaansa kohdallasi -peukutusketju
Mikä raskausklisee ei pitänyt kohdallasi paikkaansa? Yksi asia per viesti. Peukku ylös = samaa mieltä, tämä ei pitänyt paikkaansa minunkaan kohdallani. Peukku alas = Eri mieltä, tämä klisee piti paikkansa kohdallani ja kärsin tästä vaivasta.
Raskaana kuulemma närästää usein. Minua närästi raskausaikana kahdesti hetken ja meni yhdellä Renniellä ohi. Eli minua ei juurikaan närästänyt raskausaikana.
Ap
Kommentit (52)
"Muut ihmiset ovat kiinnostuneita raskaana olevan voinnista ja kyselevät vointia usein."
Oon nyt viimeisilläni raskaana ja ei todellakaan ole pitänyt omalla kohdalla paikkaansa. Odotusaikana on mennyt kuukausia, että kukaan kaveri ei ole kysynyt vointia (olemme kolmekymppisiä). Raskaus ei todellakaan ole kiinnostanut muita. Edes nyt viimeisilläni en ole saanut ainuttakaan "joko lapsi on syntynyt" -viestiä.
"Aamupahoinvointi"
Ja paskat, onksensin koko päivän ja illan.
Raskaus on elämän parasta aikaa.
Oksensin viisi kuukautta. En pystynyt liikkumaan viimeisen kuukauden aikana.
Ei ollut parasta aikaa, ei.
En ryhtynyt sisustamaan enkä "tekemään pesää".
"Ihmiset kehuvat hehkuvaa ja äidillistä raskausvartaloasi"
Sain tasan yhden "söpö vatsa" kommentin 5 kk kohdalla. Muuten onkin sitten hämmästelty, onko vatsassa kolmoset tai onko laskettu aika lähellä (3 kk ennen laskettua aikaa).
Toinen synnytys on helpompi kuin ensimmäinen. Ei ollut! Kesti tuplat ekasta.
"Koet kasvavan vatsan ihanana ja et malta odottaa sen kasvun seuraamista"
Vatsa tuntui lähinnä epämukavalta, isolta kaljamahalta. Koko ajan vaan toivoi, että eihän kasvaisi tästä hurjasti isommaksi.
Muut ihmiset iloitsevat kanssasi toivotusta raskaudesta ja onnittelevat.
Totuus: Osa ei todellakaan onnitellut ja iloinnut. Osa kommentoi raskautta todella tylysti, vaikka lapsi oli toivottu ja syntyi vakaassa elämäntilanteessa ollessa.
Ei ollut mitään erityisiä mielitekoja
"Raskaana painonnousu on luonnollista ja ymmärrettävää".
Voi sitä kommenttien määrää, kun keräsit enemmän kuin sen alle 12 kiloa odotusaikana. Ei väliä, vaikka veriarvot oli kunnossa, verenpaine normaali eikä radia ollut, mutta muille painonnoususi oli yksinkertaisesti jatkuva hämmästelyn aihe.
En kärsinyt voimakkaista mielialavaihteluista, vaan olin tavallista tyynempi. Raskausaikana itkin vähemmän kuin normaalisti ja henkisesti olo oli hyvin tasapainoinen. (miksi oi miksi tuota olotilaa ei voisi olla raskausaikojen ulkopuolellakin?! :D)
”Raskaana on koko ajan nälkä.”
No eikä ole! En ole edes kummoisesta pahoinvoinnista kärsinyt, mutta ruokaa ei tee kyllä ollenkaan mieli, ei tässä eikä edellisessä raskaudessa. Normaalisti taas tekee mieli syödä koko ajan, raskaana ei ollenkaan. Ekassa raskaudessa mun paino putos puoleenväliin asti, loppua kohden sit sentään nousi 6kg raskautta edeltäneestä painosta. Samoin näyttäis tää toinenkin raskaus menevän.
Viimeisellä kolmanneksella on alaselkä kipeytyy. Ei kipeytynyt onneksi minulla. Tiedän kyllä, että monilla kipeytyy.
Raskauden huomaa, kun alkaa oksentaa aamuisin. Minulla ei ollut pahoinvointia lainkaan.
Raskaana vetää suonta jaloista. Päinvastoin, minulla loppui suonenveto raskauteen. Ikävä kyllä on palannut myöhemmin.
raskauden toinen kolmannes on kuulemma puuhakasta ja seesteistä aikaa.
my *ss! :D voin pahoin, olin väsynyt ja kipeä eikä tuota puuhakasta keskiraskautta koskaan tullut.
Ulkonäkö rapistuu. Olin raskaana kauneimmillani, iho hehkui, hiukset vahvistuivat.
Aina ei kiloja kerry edes tällaiselle laiheliinille. Voin aivan hirveän huonosti loppuraskauden ja syöminen oli tuskaa järkyttävän närästyksen vuoksi. Painoa tuli 9 kiloa, joista heti synnärille jäi 7 ja kaksi viikkoa synnytyksestä painoin vähemmän kuin ennen raskautta. Olisin tosi mielelläni kerännyt painoa enemmän imetyksen vuoksi mutta ei onnistunut. Joka paikassa puhutaan raskauskilojen tiouttamisesta mutta kaikilla ei ole moisia ollenkaan.
Että raskaana seksihalut naisella hiipuisivat.
Ei hiipuneet, ei edes ihan lopussa.
En todellakaan ollut raskaana mitenkään hehkuvan, onnellisen ja hyvinvoivan näköinen. Kaikkea muuta! :D