Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

On ihan yleistä, että haluaa lomaa lapsistaan, mutta mä haluan lomaa mun koirasta!

Vierailija
23.03.2021 |

Lapset sentään ovat koulussa päivän, mutta koira on aina paikalla (teen päätyötäni kotona). Meillä on nuori ja impulsiivinen koira, jonka kanssa pitää harjoitella asioita todella paljon, ja tulosta on kyllä tullut, mutta silti monessa asiassa koira kiihtyy nollasta sataan todella nopeasti. Lisäksi koira on paimenkoirana erittäin seurallinen ja aina mun työpisteen vieressä, sohvalla mun kanssa ja mielellään tulis vaikka vessaankin seuraksi. Tykkään kyllä koirasta, mutta odotan kyllä myös sitä, että pääsen kesäkuussa viikon lomalle, jossa koira ei ole mukana...

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
23.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän. Liika yhdessä hinkkaaminen ja pakolliset ulkoilut on syy, miksi meillä on kissa. Tykkään kyllä koirista ja olen harkinnut koiran hankkimista, mutta totean jossain vaiheessa, että tarvitsen enemmän rauhaa ja sitä, ettei joka päivä ole pakko lähteä montaa kertaa ulos.

Ymmärrän hyvin! Mä kyllä ihan tykkään koiran kanssa ulkoilusta, mutta kuten sanottua, tämän koiran kanssa monia tilanteita pitää viilata ja viilata, eikä lenkki välttämättä käy aivonollauksesta.

Ap

Sivusta: ymmärrän. Meilläkään ei lenkkeily ollut koskaan aivot nollaan  maisemien katselemista. Kasvatin ja koulutin koiraa, oli myös sosiaalistettu kaikin puolin, mutta lähiohitus suhteessa muihin koiriin oli haastavaa, siihen tuli kehittymistä mutta ei koskaan niin että aivot narikkaan lenkeillä. Pyöräilijöihin, ihmisiin tai muuhun ei reaktioita. Myös jos maastossa pupuja, oravia, lintuja, niin vietti päälle - tämä meni ookooksi koulutuksella siihen pisteeseen, jos itse näin ekana tilanteen ja sanoin etukäteen EI lintu/orava jne, mutta jos suoraan eteen pölähti jokin hyppijä, niin ylläritilanteiden varalta oli aivot ja fysiikka oltava päällä lenkeillä.  

Jep! Ai että kaipaan sitä, kun entisen koiran kanssa sai vain siirtää aivot narikkaan! Ehkä tämänkin kanssa joskus? 

Ap

Vierailija
22/32 |
23.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisipa minulla terve ja energinen koira..

Kaikessa on puolensa ja puolensa. Meidän entinen koira sairasti nivelrikkoa, ja sen terveyttä piti jatkuvasti punnita. On tätä tämän koiran elinvoimaa ja energiaa hieno katsoa, mutta osaa se silti uuvuttaa.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
23.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on vähän tabu aihe, mutta allekirjoitan ihan täysin. Minulla on kaksi koiraa ja kaksi kissaa. Elämä sujuu pääsääntöisesti helposti ja eläimet ovat minulle kaikki kaikessa.

Silti joskus pieni loma niistä olisi niin ihanaa. Olisi kiva tulla töistä kotiin niin, ettei olisi heti eläinten perustarpeet tyydytettävänä, ei tarvitsisi miettiä joka askelta sen mukaan kauanko eläimet ovat nyt olleet yksin, kenen on päästävä pihalle, onko niillä ruokaa aamuksia, vai pitääkö lihasoppa keitellä vieä illalla jne.

Ikinä näistä en luopuisi, mutta välillä pieni tauko voisi olla jees.

Asutko yksin? Mullahan on tietty se, että meillä on muitakin perheenjäseniä, enkä ole yksin hoitamassa koiraa. Ja kun ei ole korona, pääsen yksin reissuunkin. Me on viety tätä koiraa koirahoitolaan, kun on käyty jossain, koska tämä on vähän hurja muille annettavaksi. Suosittelen lemmikkihoitolaa sullekin! On ihan ok ottaa lomaa.

Ap

Vierailija
24/32 |
23.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itselläni on päin vastoin. Koira saa minusta tarpeekseen. Brasilian terrieri. Näyttää siltä, että se kyllästyy joka saa toisen huomion.

Hah, hausta! Noita brasseja on muuten monella täällä. Vaikuttavat kivoilta koirilta.

Ap

Ai jaa, itse en ole kuullut toisilla olevan. No, en niin paljoa aloituksiakaan availe. Viime vuoden syksyllä hankittu ja noin 5kk vanha on.

Vierailija
25/32 |
23.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itselläni on päin vastoin. Koira saa minusta tarpeekseen. Brasilian terrieri. Näyttää siltä, että se kyllästyy joka saa toisen huomion.

Sama täällä 😂 Sääliksi käy koiraa palvovaa mummua, joka haluaisi brassi”vauvaansa” helliä, mutta koira vaan tuijottaa muualle ”tonnin seteli” -ilmeellä....

Vierailija
26/32 |
23.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hah, hausta! Noita brasseja on muuten monella täällä. Vaikuttavat kivoilta koirilta.

Ap

Ai jaa, itse en ole kuullut toisilla olevan. No, en niin paljoa aloituksiakaan availe. Viime vuoden syksyllä hankittu ja noin 5kk vanha on.

Täälläpäin asuu yksi kasvattaja, jolta moni on ottanut, siksi varmasti täällä "tavallinen" koira, vaikka ei varmasti Suomessa niin yleinen.

Ap

Vierailija
27/32 |
23.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oi, mä niin tunnistan tämän. Nyt koiran kanssa kahdestaan 24/7. Yritän kotona hoitaa asiakaskontakteja ja koira saa jotain ihme sätkyjä itsekseen. Toisten koirien ohittaminen ulkona on todella ison ennakoinnin ja työn takana.

Yleensä vielä ne muut koirien omistajat melkein jäävät siihen viereen notkumaan, kun huomaavat, että meillä on haasteita. Helpointa olisi, kun kaikki vaan menisivät reippaasti pois tilanteesta.

Mutta ei toki ole heidän syynsä, että minun koirani joskus tempoilee ja rähjää. Välillä on kuin pikku enkeli...

Vierailija
28/32 |
23.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin, kun koira oli vielä pentumainen säheltäjä ja keksi milloin mitäkin, niin välillä tuntui, että voimat loppuu, kun aina piti harjoitella ja treenailla. Nyt 9-vuotias harmaaparta ja maailman rauhallisin otus, niin tulee välillä surullinen olo, että ei välttämättä kovin montaa vuotta enää...

Vierailija
29/32 |
23.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oi, mä niin tunnistan tämän. Nyt koiran kanssa kahdestaan 24/7. Yritän kotona hoitaa asiakaskontakteja ja koira saa jotain ihme sätkyjä itsekseen. Toisten koirien ohittaminen ulkona on todella ison ennakoinnin ja työn takana.

Yleensä vielä ne muut koirien omistajat melkein jäävät siihen viereen notkumaan, kun huomaavat, että meillä on haasteita. Helpointa olisi, kun kaikki vaan menisivät reippaasti pois tilanteesta.

Mutta ei toki ole heidän syynsä, että minun koirani joskus tempoilee ja rähjää. Välillä on kuin pikku enkeli...

Uuh, mulla sentään ei oo mitään asiakasjuttuja töissä, eli koirasta ei varsinaisesti ole siinä vaivaa. 

Ehkä ihan hyvä, että tein tämän avauksen vertaistueksi! Kyllähän sitä muihinkin perheenjäseniin välillä kyllästyy, miksei sitten koiraan.

Ap

Vierailija
30/32 |
23.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama täällä 😂 Sääliksi käy koiraa palvovaa mummua, joka haluaisi brassi”vauvaansa” helliä, mutta koira vaan tuijottaa muualle ”tonnin seteli” -ilmeellä....

Mun koira ei katsele muualle vaan lähtee paikaltani joko puremaan leluaan tai makoilemaan tai jatkamaan ruoka-ajan syömistään (ei syö ruokiaan kerralla).

Vierailija
31/32 |
23.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No vie se piikille jos ahdistaa ja pyydä itsellesi kanssa.

Vierailija
32/32 |
23.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No vie se piikille jos ahdistaa ja pyydä itsellesi kanssa.

Kyllä sä taidat olla nyt se, jota ahdistaa. Onko joku hätänä?

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän kahdeksan