Taisin suututtaa ystäväni :/
Ystäväni oli kylässä ja hänellä on tosi pahassa uhma- ja testausvaiheessa oleva tyttö, vajaa 3-vuotias. Oma lapseni on häntä hieman nuorempi. Heille tuli jokin riita ja kun menin katsomaan niin tämä tyttö potki ja huitoi käsillään niin että oma lapseni sai iskuja. Karjaisin että " HEI!" ja jäin katsomaan häntä tuimasti. Hetken hiljaisuuden jälkeen tyttö alkoi taas huutamaan suoraa huutoa. Ystäväni kantoi tytön kädestä pihalle, sanoi ettei tyttö pidä siitä että häntä koko ajan komennetaan ja lähti.
Myöhemmin näin ystäväni ja hän sanoi taas että on tosi ikävää kun tyttöä pitää koko ajan komentaa. Sanoin hänelle että tuollaisen uhman ja testauksen aikana pitää olla selkeä tiukka linja, jos lasta välillä komentaa ja sitten taas samasta asiasta ei, niin lapsi testaa vielä enemmän että mitenkäs se asian laita onkaan. Taisin suututtaa ystäväni tällä. :/ Olen jo melkein kaksi vuotta seurannut vierestä miten tyttö saa huutamalla kaiken läpi ja esim. lyö äitiään ilman että äiti siihen millään tavalla puuttuu.
Kai mulla on oikeus määrätä miten täällä meidän kodissa ollaan? Siis ettei täällä lyödä eikä kiljuta niin että korvat tärisee? Aion kyllä jatkaa tätä tiukkaa lyömis- ja kiljumiskielteistä linjaa vaikka ystäväni ei siitä pitäisikään...
Kommentit (6)
En todellakaan olisi vain katsellut sivusta siksi että tuon toisen äidin mielestä on ikävää joutua komentamaan lastaan. Ihan oikein teit, toivottavasti ystäväsi herää siihen ettei hänenkään lapsensa voi tehdä ihan mitä tahansa.
Vaan siitä, että alit neuvomaan häntä kasvatuksessa.
komentamisen jälkeen lähti. Olen nyt tämän pari vuotta purrut kieltäni etten sanoisi miltä vierestä seurattuna tuollainen " huudolla kaiken läpi saamis" -kasvatus näyttää. Omalla lapsellani on ollut monet mustelmat ja naarmut tytön jäljiltä. Harmi vain kun muuten olemme samalla aaltopituudella ja ilman lapsia meillä on yleensä tosi hauskaa. Nyt vain tuli mitta täyteen ja sammakko pääsi suusta. Mutta eikö tuossa kuitenkin ole totuuden siemen siis tuossa mitä sanoin? (Vai olenko jotenkin väärässä?)
ap
ehkäpä äitikin alkaa ajatella vaikka hänestä nyt tuntuu että kävelit hänen ylitseen.
ja enemmin tai myöhemmin tuo olis eteen tullut...
Se niin että sun kodissa ollaan teidän säännöillä ja toisekseen puuttusin minäkin moiseen käytökseen jos oma vanhempi ei.
tai totuuden kuuleminen...