Voiko jakohihnan vaihtaa itse?
Kommentit (54)
Kaiken voi tehdä itse, jos osaa. Autot on ihmisen tekeleitä, joten ihmisen on mahdollista ne korjata, jos osaa.
Jakohihnan vaihdossa on tärkeää tietää, että pitää mahdollisesti vaihtaa myös vesipumppua, ohjurirullaa jne, koska nekin kuluvat samaa tahtia ja ne kannattaa vaihtaa samalla kerralla. Nämä kaikki nostaa sen remontin hintaa, kun lopulta kyse ei ollutkaan pelkästä hihnasta, vaan repullinen uusia osia.
Vanha vesipumppu voi jumittua kiinni, ja taas meni se uusi hihna pilalle.
Niin ja sitten ne ajoitusmerkit pitää katsoa, että on oikealla kohdalla.
Vierailija kirjoitti:
Omasta autosta pitää purkaa keula pois edestä että pääsee hihnaan käsiksi, noin 6 tuntia työtä yhteensä.
Kuulostaa Audilta tai muulta vagin paskalta.
Jos osaa, voi tehdä vaikka lentokoneen itse.
Elä rupia koska joudut kysymään. Vaikeus riippuu merkistä mutta ei ole aloittelijan hommia. Uhkana iso vika moottoriin.
Vierailija kirjoitti:
Kaiken voi tehdä itse, jos osaa. Autot on ihmisen tekeleitä, joten ihmisen on mahdollista ne korjata, jos osaa.
Jakohihnan vaihdossa on tärkeää tietää, että pitää mahdollisesti vaihtaa myös vesipumppua, ohjurirullaa jne, koska nekin kuluvat samaa tahtia ja ne kannattaa vaihtaa samalla kerralla. Nämä kaikki nostaa sen remontin hintaa, kun lopulta kyse ei ollutkaan pelkästä hihnasta, vaan repullinen uusia osia.
Vanha vesipumppu voi jumittua kiinni, ja taas meni se uusi hihna pilalle.
Niin ja sitten ne ajoitusmerkit pitää katsoa, että on oikealla kohdalla.
Niin, jos se uusi hihna menee pilalle, yleensä moottori vaurioituu pahemman kerran.
Paras källi minkä voi tehdä autoilijalle on leikata jakohihna puoliksi poikki
Vierailija kirjoitti:
Jos haluat, että sinulla toimiva auto vielä vaihdon jälkeenkin, niin kannattaa viedä ammattilaisen laitettavaksi.
Me vaihdettiin itse taunukseen, hyvin toimi sen jälkeenkin. Mutta toki osattiin homma ja osaava tekijä neuvomassa. Muuten ei itse oltaisi vaihdettu
Vierailija kirjoitti:
En ikinä ostaisi remmiautoa. Ketjullani ajettu 200 000, 800 000 vielä edessä.
Ei,ole iki ollut ongelmia hihnonen kanssa. Autoja ollut kuitenkin useita
Minulla oli aikanaan Opel Kadett 1,6 vuosimallia -88 ja siihen jouduin vaihtamaan jakohihnan pari kertaa tien päällä. Onneksi ei satanut tai ollut pimeää. Aiempien vaihtojen ansiosta sujui rutiinilla alle puolen tunnin. Jakohihna ei pyörittänyt muita apulaitteita kuin vesipumppua. Nykyautoissa ties mitä härpäkettä lisäksi, en enää vaihtaisi itse.
Kun vaihtaa jakohihnan on hyvä muistaa että käyttää ruostumattomia ruuveja hihnan päiden liittämisessä yhteen.
Parempi että et hommaa autoa ja ajelet vaan taksilla.
Vierailija kirjoitti:
Minulla oli aikanaan Opel Kadett 1,6 vuosimallia -88 ja siihen jouduin vaihtamaan jakohihnan pari kertaa tien päällä. Onneksi ei satanut tai ollut pimeää. Aiempien vaihtojen ansiosta sujui rutiinilla alle puolen tunnin. Jakohihna ei pyörittänyt muita apulaitteita kuin vesipumppua. Nykyautoissa ties mitä härpäkettä lisäksi, en enää vaihtaisi itse.
Vanhassa opelissa oli sekin kiva puoli että se on non interference moottori eli männät ei ota venttiileihin kun hihna katkeaa.
Sanni16kerava
Miksi minusta näyttää et osa puhuu jakopäästä ja toiset tuulettajan hihnasta?
Onko aloittaja nainen vai mies?