Olin kaupassa maksamassa ja seuraava asiakas tuli lähelle. Kassa sanoi kundille, että mene kahden metrin päähän. Kundi
ei hievahtanutkaan, katsoi pahasti ja sanoi, että eipäs huudella siinä.
Todella epäkohteliasta, ja kassa oli vielä vanhempi henkilö. Melkoisia kusipäitä liikenteessä.
Kommentit (66)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä väliä sillä on, jos vartija poistaisi. Ei saisi niitä ostoksia, mutta ihan sama, jääköön se tunkija selvittämään asiaa sitten kassan kanssa. Kukahan sitä jonoa silloin seisottaa?
Se tunkija poistetaan. Ei sinua
Näin varmaan käytännössä, mutta jos tämä skenaario toteutuisi, jossa minä olen se häirikkö, kun kieltäydyn menemästä maksupäätteelle. Vartija tulee paikalle, toteaa, että häiritsen. Poistun kaupasta vannoen, että tänne en tule enää ikinä. Ostokset jäävät maksamattomina hihnalle. Tunkija hyötyy tästä jotenkin ja koko jono puhkeaa aplodeihin?
Vartija tuskin toteaa noin, koska kassoilla on kamerat ja sieltä näkee, mistä on kyse. Vartija tuskin haluaa menettää työpaikkaansa siksi, että on typerä? Ja kassa tuskin on hipihiljaa siitä, mistä on kyse. Sieltä jonostakin todennäköisesti huudellaan ohjeita, joten aika kovapäinen vartija, joka poistaa maksavan asiakkaan vain siksi, että tältä on estetty pääsy maksupäätteelle.
Turha keuhkota ettei ole mikään pakko pitää suositeltua 2 m väliä. Onhan se aivan törkeää tulla hönkimään aivan toisen niskaan, mukamas asiointiaan nopeuttamaan. Pitäs nyt sen verran olla käytöstapoja ettei ihan kiinni toiseen tunkeudu, oli suositus/ pakko mikä tahansa.
Vantaalaisessa kivijalkamarketissa lähes p-tuntumaan asettuminen kassajonossa ja ryhmänorkoilu virvoketta nauttien ja istuen ikkunalaudalla kapealla kulkureitillä kassan jälkeen on tätä päivää. Eikä tietenkään maskeja näillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen vastaavassa tilanteessa napannut kortin maksupäätteestä, astunut 3 askelta taaksepäin ja sanonut kassalle, että en pääse maksamaan, koska seuraava asiakas on liian lähellä. Siinä sitten odoteltiin muutama minuutti ja takanani tullut asiakas tajusi, että sekä minä että kassa emme aio kumpikaan lopettaa tilannetta hänen hyväkseen.
Lapsellista uhoamista.
Niin on. Siis silta urpolta joka ei suostu pitämään turvaväliä!
Vierailija kirjoitti:
jotkut aiheuttaa tahallaan tilanteen että pääsevät kovaan ääneen huutamaan kassalla jollekkin joka on tullut heidän mielestään liian lähelle. kumma etteivät aikaisemmin sano mitään, huuto alkaa kun ollaan kassalla. tahallista huomionhakuisuutta tuollainen!
Minä otan kärryn rivakasti ja työnnän sen edelläni kun siirryn kassan päädystä maksupaikalle. Kaikki ovat ehtineet alta pois. Pakkaamaan menen muualle. Maksan vasta sitten kun olen heitellyt tuotteet kärryyn. Käytän kassaa vain jos itsepalvelu ei ole käytössä.
Vartija täällä hei. Poistaisin tietenkin henkilön, joka ei noudata ohjeistuksia eli sen, joka tunkee liian lähelle. Asiakkailla on oikeus turvaväliin, ja häirikkö on se, joka sitä noudata eikä suinkaan se, joka pitää kiinni omista oikeuksistaan. Tämä on myös työpaikkani ohjeistus.