Olin kaupassa maksamassa ja seuraava asiakas tuli lähelle. Kassa sanoi kundille, että mene kahden metrin päähän. Kundi
ei hievahtanutkaan, katsoi pahasti ja sanoi, että eipäs huudella siinä.
Todella epäkohteliasta, ja kassa oli vielä vanhempi henkilö. Melkoisia kusipäitä liikenteessä.
Kommentit (66)
Vierailija kirjoitti:
Vois vartija alkaa heittämään ulos näitä lähentelijöitä, jotka ei osaa toimia ohjeitten mukaan pandemiassa.
Miten tämä toteeutetaan, että se turvaväli pysyy? Lassolla?
-ohis
Turvaväli on suositus samoin maskit. Vartija ei voi eikä saa poistaa asiasta jos hän ei suositusta noudata, sen sijaan asiakkaan joka aiheuttaa häiriötä niin kuin tuo joka seisotti jonoa tahallaan, sellaisen saa poistaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Häirikkö on eri asia, myös sinä syyllistyt häiriköintiin jos tahallaan seisotat jonoa. Tuollaisen saa poistaa. Turvaväli on suositus ja vartijoilla on hyvin tarkat säännöt kenet voi poistaa, ei riitä syy maskittomuus eikä turvaväli.
Kaupoilla on kylläkin uuden lain mukaan oikeus vaatia maskia asiakkaaltaan.
Näytä mulle se laki.
Ihan ilman koronaakin on käsittämätöntä, että jotkut tunkevat niskaan hönkimään. Yhtään sen nopeammin se oma vuoro ei tule, vaikka kuinka läähätät sen edessäolevan niskaan. Kyllä minäkin taatusti ärähdän niin että koko kauppa kuulee, jos joku näpytellessäni tunnuslukua masiinaan tunkee viereen seisomaan. Koronalla asian kanssa ei ole mitään tekemistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä tiedät että oli kundi? Oliko sillä poikaystävä mukana?
Onko sanalla kundi nyt jokin merkitys, josta en tiedä? Tarkoitin kundilla nuortamiestä, joka osoittautui nulikaksi.
Kundi on ollut aikaisemmin maksullisen naisen asiakas eli kundi. Tällaista toista sivumerkitystä en tiedä.
Vierailija kirjoitti:
Turvaväli on suositus samoin maskit. Vartija ei voi eikä saa poistaa asiasta jos hän ei suositusta noudata, sen sijaan asiakkaan joka aiheuttaa häiriötä niin kuin tuo joka seisotti jonoa tahallaan, sellaisen saa poistaa.
Itse asiassa ei saa, jos jonon seisomisen syynä on se, että maksaakseen joutuu menemään 2m lähemmäs toista asiakasta. Kaupassa kun on nykyisin joka paikassa kylttejä, että pidä turvaväli, ota muut huomioon jne., joten kaupan omien suositustenkin mukaisesti ei saa mennä maksupäätteelle, jos sen vieressä on jo toinen asiakas.
mulle keravalla joku mummo sanoi että "pois hus siitä ku olin menossa jonon läpi toisellle puolelle", kysyin että miksi pitää mennä pois? sanoi että pitää olla turvaväli eikä akalla ollut edes maskia. Sanoin että "sun edessä oleva mies on ihan sun edessä muutenkin, idiootti! " sitten kävelin vaan jonon läpi toiselle puolelle kauppaa, ja nainen jäi itsekseen ihmettelemään, että "hänkö on idiootti?" sitä kaikki kuulivatkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko sanalla kundi nyt jokin merkitys, josta en tiedä? Tarkoitin kundilla nuortamiestä, joka osoittautui nulikaksi.
Kundi on ollut aikaisemmin maksullisen naisen asiakas eli kundi. Tällaista toista sivumerkitystä en tiedä.
TUo olikin tuore suomennos.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ahaa, tuota en tiennytkään. Vain asiakas yksistään tuli mieleen.
Uskotteko te oikesti errä tällaista tapahtuu kaupoissa?
Tapelkaa tapelkaa!
Vartija saa poistaa häirikön. Maskiton ei ole sellainen eikä turvaväliä pitämätön. Mutta tahalleen kassajonoa seisottava ON häirikkö.
Olen muistisairaan omaishoitaja, ja käymme yhdessä kaupassa. Hän liikkuu rollaattorilla. Kassatyttö tiuskaisi minulle, että pidetään etäisyys!
Hysteriaa. Maski oli minulla tietenkin. Kassaan ei pysty pitämään 2 m etäisyyttä kun maksaakin pitää.
Vierailija kirjoitti:
kassa ja vartijako sitten sanovat napakasti, että meillä ei turvaväleistä tarvitse välittää, joten poistamme sinut häirikkönä? Arvaa kahdesti, pääseekö puoti samantien iltapulujen sivuille niiden jonottaneiden toimesta. Ja kauppias levittelee käsiään, että ei meillä korona tartu, ne ohjeet on vain siksi, että asiakkaat kokisi olonsa turvalliseksi.
Vierailija kirjoitti:
Olen muistisairaan omaishoitaja, ja käymme yhdessä kaupassa. Hän liikkuu rollaattorilla. Kassatyttö tiuskaisi minulle, että pidetään etäisyys!
Hysteriaa. Maski oli minulla tietenkin. Kassaan ei pysty pitämään 2 m etäisyyttä kun maksaakin pitää.
Meillä kassat on jo kohta vuoden olleet plexin takana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä alapeukutettavaa tässä on? Kundi tulee ruotsin sanasta kund. Tosin asiakasta tarkoittava merkitys on kadonnut,
Vierailija kirjoitti:
??? Et taida tietää, mitä kundi tarkoittaa?
Vierailija kirjoitti:
Olen vastaavassa tilanteessa napannut kortin maksupäätteestä, astunut 3 askelta taaksepäin ja sanonut kassalle, että en pääse maksamaan, koska seuraava asiakas on liian lähellä. Siinä sitten odoteltiin muutama minuutti ja takanani tullut asiakas tajusi, että sekä minä että kassa emme aio kumpikaan lopettaa tilannetta hänen hyväkseen.
On turvaväli ja turvaväli. Nyt on koronaturvaväli tapetilla, mutta on ennenkin muistutettu tietoturvavälistä. Siihen pitäisi muutenkin enemmän kiinnittää huomiota. Ei saa kurkkia tunnuslukua. Eli jos on liian lähellä, yrittää kurkkia tunnuslukua, eli vartia ja poliisit paikalle!
Vierailija kirjoitti:
Vartija saa poistaa häirikön. Maskiton ei ole sellainen eikä turvaväliä pitämätön. Mutta tahalleen kassajonoa seisottava ON häirikkö.
Olisi hauska nähdä se vartija, joka poistaa asiakkaan kaupasta siksi, että asiakas haluaa toimia kaupan ja THL:n suositusten mukaisesti. Ja ainahan se seuraava asiakas voi ne edellisen ostokset maksaa, jos ei suostu siirtymään maksupäätteen luota pois.
Noin reagoivalla ihmisellä on ongelmia.