Olin kaupassa maksamassa ja seuraava asiakas tuli lähelle. Kassa sanoi kundille, että mene kahden metrin päähän. Kundi
ei hievahtanutkaan, katsoi pahasti ja sanoi, että eipäs huudella siinä.
Todella epäkohteliasta, ja kassa oli vielä vanhempi henkilö. Melkoisia kusipäitä liikenteessä.
Kommentit (66)
Kyllä te olette niin huvittavia, jaksatte tuhlata elämästä aikaa vaivaa tollaseen lapselliseen touhuun. Onnex tollaset loikkii nopeasti pois kun alkaa vaan yskiä.
Vierailija kirjoitti:
Olen vastaavassa tilanteessa napannut kortin maksupäätteestä, astunut 3 askelta taaksepäin ja sanonut kassalle, että en pääse maksamaan, koska seuraava asiakas on liian lähellä. Siinä sitten odoteltiin muutama minuutti ja takanani tullut asiakas tajusi, että sekä minä että kassa emme aio kumpikaan lopettaa tilannetta hänen hyväkseen.
Aika rohkeaa. Ja jono pidentyi pidentymistään...
Vierailija kirjoitti:
Olen vastaavassa tilanteessa napannut kortin maksupäätteestä, astunut 3 askelta taaksepäin ja sanonut kassalle, että en pääse maksamaan, koska seuraava asiakas on liian lähellä. Siinä sitten odoteltiin muutama minuutti ja takanani tullut asiakas tajusi, että sekä minä että kassa emme aio kumpikaan lopettaa tilannetta hänen hyväkseen.
Lapsellista uhoamista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika rohkeaa. Ja jono pidentyi pidentymistään...
Kyllä, jono piteni, mutta minulla on oikeus 2 m turvaväliin myös maksaessani, vaikka se pelkkä suositus onkin. Lisäksi sieltä jonosta huudeltiin takanani olleelle, että ei pidä tuppautua kassalle ennen kuin toinen on maksanut jne. eli kyllä ne oli minun puolellani!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapsellista uhoamista.
Eikö olekin! Puolensa pitäminen on aina lapsellista ja typerää, pitää opetella olemaan tahdoton kinnas, jota voi viskellä minne vain.
Mistä tiedät että oli kundi? Oliko sillä poikaystävä mukana?
Suositus on suositus, sä et voi ketään vaatia pitämääm väliä, pidä itse jos haluat. Jos tollanen idiootti tulee naaman eteen yskin suoraan naamaan.
Vois vartija alkaa heittämään ulos näitä lähentelijöitä, jotka ei osaa toimia ohjeitten mukaan pandemiassa.
9, ei voi koska ei ole mitään laki työ turvaväli. Vartija sen sijaan voi puuttua tuollaiseen tahalliseen kassalla hidasteluun. Muutenkin aika riskiä aukoa päätänsä tuntemattomalle.
Minäkin huomautan turvavälistä kaupassa, yleensä ne ovat aina keski-ikäisiä miehiä, jotka tunkevat ihan lähelle ilman maskia. Yleensä alkavat siinä urputtamaan, että "heillä on oikeus asioida siellä" ja yksi alkoi haukkua minua "demariakaksi", kun olen niin huolissani koronasta. Maskisuositus todella tuo näkyviin k-päät.
Yhdessä kaupassa oli kassalla neljän pikkupojan rykelmä, joista vain yhdellä oli ostoksia. Kassa pyysi niitä kolmea siirtymään pois jonosta. Natiaiset urputti kassalle jotain, mitä en kuullut, sitten pienin pätkä uhosi että soita poliisille! Olivat ilmeisesti selkäsaunanaa vailla.
Maksamiseen on täytynyt jättää rauha jo ennen koronaa paitsi Porvoossa, jossa on näitä naamalle yskijöitä. Jos on kiire, saa tietysti maksaa edelläolijan ostokset.
Onneksi on varaa olla käymättä kaupassa.
Vierailija kirjoitti:
Suositus on suositus, sä et voi ketään vaatia pitämääm väliä, pidä itse jos haluat. Jos tollanen idiootti tulee naaman eteen yskin suoraan naamaan.
Olen nähnyt kun kassa soitti tuossa tilanteessa vartijan paikalle poistamaan koronahäirikön jonosta. Tosin tämä uhoaja ei jäänyt odottamaan vartijaa vaan poistui kiroille ja huudellen paikalta. Jokaisella on oikeus turvaväliin ja onneksi ainakin tuossa kaupassa kassa puuttui tilanteeseen nopeasti ja maskiton iholle tunkija poistettiin. Tai poiston syy taisi olla se yskiminen ja reuhaaminen jonossa.
Vierailija kirjoitti:
Mistä tiedät että oli kundi? Oliko sillä poikaystävä mukana?
Onko sanalla kundi nyt jokin merkitys, josta en tiedä? Tarkoitin kundilla nuortamiestä, joka osoittautui nulikaksi.
Häirikkö on eri asia, myös sinä syyllistyt häiriköintiin jos tahallaan seisotat jonoa. Tuollaisen saa poistaa. Turvaväli on suositus ja vartijoilla on hyvin tarkat säännöt kenet voi poistaa, ei riitä syy maskittomuus eikä turvaväli.
Vierailija kirjoitti:
Häirikkö on eri asia, myös sinä syyllistyt häiriköintiin jos tahallaan seisotat jonoa. Tuollaisen saa poistaa. Turvaväli on suositus ja vartijoilla on hyvin tarkat säännöt kenet voi poistaa, ei riitä syy maskittomuus eikä turvaväli.
Kaupoilla on kylläkin uuden lain mukaan oikeus vaatia maskia asiakkaaltaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapsellista uhoamista.
Se lähelle tunkeminen vasta onkin lapsellista
Vierailija kirjoitti:
Ja koska kaupassa on joka paikassa ohjeita, että käytä maskia, pidä 2m turvaväli jne., niin myös kassajonossa voi sitä turvaväliä vaatia! Vartijoilla on aika lailla tiukat säännöt siitä, että kaupan omia suosituksia noudatetaan eli jos joku ei turvavälistä välitä, niin joutaa poistettavaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaupoilla on kylläkin uuden lain mukaan oikeus vaatia maskia asiakkaaltaan.
Höpö höpö