Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En tunne ketään, joka olisi sairastanut koronaa. Missä tauti lähipiireissänne leviää?

Vierailija
23.03.2021 |

tietysti on kuukausittaisia eroja näissäkin, mutta missä tiedätte koronan levinneen sen osalta mitä on pystytty selvittämään altistumisista? lähinnä jos ravintolat ovat pieni osuus näistä ja kotipiirissä saatu 50 prosenttia tapauksista, niin mistä ne tartunnat sinne tulee kun en tunne ketään joka olisi oireellisena / positiivista testitulosta saanut?

Kommentit (142)

101/142 |
23.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me saatiin mun ymmärtääkseni hyvästä ruokaravintolasta. Ei Suomessa, eikä vakavaa.

Vierailija
102/142 |
23.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sisko sairasti vuosi sitten ja oli teholla hengityskoneessa eikä tietoa mistä sai. Monisairas ihminen ja käy lähinnä sairaalassa kontrolleissa ja kaupassa kerran viikossa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/142 |
23.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedän vaikka kuinka monta koronan sairastanutta. Työkavereistakin ainakin kaksi. Onneksi ollaan etätöissä.

Täytyy olla pk-seudulla asuvalla tosi pienet piirit jos ei tunne ketään, joka olisi sairastanut koronan.

Mulla onkin  pienet piirit. Noin 25 ihmistä, jotka kertoisivat mulle, jos heillä olisi ollut koronatartunta. En mä voi tietää, vaikka kaikilla naapureillani olisi ollut, koska naapureiden kanssa ei sellaisista asioista puhuta. 

Vierailija
104/142 |
23.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienet on piirit. Mutta tiedän siskon miehen työpaikalla olleen. Omalla serkulla ja serkun lapsella ainakin. Jostain syystä ihmiset eivät halua näistä puhua mitään.

Vierailija
105/142 |
23.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan tätä nyt maailmalla rajoitettu ihan pikkasen ja juurikin siksi ettet tuntisi ketään sairastunutta!

Vierailija
106/142 |
23.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan tätä nyt maailmalla rajoitettu ihan pikkasen ja juurikin siksi ettet tuntisi ketään sairastunutta!

Ja lähes kaikki ne harvat jotka tuntee, niin on ollut lieväoireinen tai alstistunut vain. Sitten on ne äärimmäisen harvat vakavat tapaukset, jotka lähes kaikki monisairailla henkilöillä. No onhan se hyvä ottaa varmanvarmanvarmanvarmanvarmanpäälle, ettei vaan sattuisi mitään.

Vierailija
107/142 |
23.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Persut ei sairastu koronaan. Riittää kun Halla Aho on koko syksyn vapaaehtoisesti pitänyt maskia.

Vierailija
108/142 |
23.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ystävistäni kuudella on ollut korona. He työskentelevät kaikki eri aloilla ja kaksi on jopa eläkkeellä jo. Työkavereistani korona on ollut kymmenellä (koulussa). Oppilaita tiedän luonnollisestikin paljon, joilla on ollut korona. 

Löpölöpö.

Mikä ihmeen löpölöpö. Olisi aika outoa, jos en täällä pääkaupunkiseudulla asuvana, jättikoulussa työskentelevänä olisi koronaan törmännyt.

Vierailija
109/142 |
23.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työtovereista ensimmäinen sairastui koronaan. On venäläinen. Toinen työtoveri on karanteenissa, koska lapsi sairastaa koronaa. Samoin venäläinen perhe. Siskonpoika sai sai koronan uutena vuotena työkaveriltaan. 

Vierailija
110/142 |
23.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työpaikalle yksi toi tartunnan jostain, siitä seurasi 3 jatkotartuntaa. Sitä en tiedä, miten kenelläkin meni sen jälkeen kotona, siltä työpaikalta tiedän vain nämä kolme.

Duunikaverin kotona lapsi sai isänsä luota.

Ihan koronan alkuvaiheissa tuttavan puoliso kuoli. Tartunta työpaikalta, tämä ei sattunut Suomessa.

Vierailija
111/142 |
23.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tunne ketään sairastunutta, eikä koronavilkku ole vilkuttanut altistumista. Joten vielä olen saanut elää rauhassa.

Hoitoala

Vierailija
112/142 |
23.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi kiva, jos sanoisitte mistä päin Suomea olette. Minä asun Helsingissä, ja tunnen lukuisia ystäviä ja tuttavia, jotka saaneet koronan. Eräs hyvä kaverini oli viikon sairaalassa koronasta, nousi niin korkea kuume ja tuli myös keuhkokuume. Toisen kaverini tytär sai koronan. Sukulaisen naapurin 60- kymppinen ystävä (mies) kuoli koronaan. Kampaajani äiti sai koronan. Kaverini äiti sekä yksi toinen kaverini sai koronan. Tällä äidillä se oli tosi paha, joutui sairaalaan. Muitakin on, mutta nämä nyt tulivat mieleen päällimmäisinä.

Vierailija
113/142 |
23.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eroaako korona kausi-influenssasta mitenkään? Siihenkin kuolee vuodessa vähintään 500 ihmistä. Asun itse Helsingissä, ja en olisi huomannut mitään erikoista, jos ei media rummuttaisi asiasta päivittäin. En tunne ketään, joka olisi sairastunut koronaan ja en itsekään ole siihen sairastunut. Ihmisiä tapaan harvemmin, paitsi kaveriani, mutta kaupoissa käyn monta kertaa viikossa.

Vierailija
114/142 |
23.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisi kiva, jos sanoisitte mistä päin Suomea olette. Minä asun Helsingissä, ja tunnen lukuisia ystäviä ja tuttavia, jotka saaneet koronan. Eräs hyvä kaverini oli viikon sairaalassa koronasta, nousi niin korkea kuume ja tuli myös keuhkokuume. Toisen kaverini tytär sai koronan. Sukulaisen naapurin 60- kymppinen ystävä (mies) kuoli koronaan. Kampaajani äiti sai koronan. Kaverini äiti sekä yksi toinen kaverini sai koronan. Tällä äidillä se oli tosi paha, joutui sairaalaan. Muitakin on, mutta nämä nyt tulivat mieleen päällimmäisinä.

Minäkin pääkaupunkiseudulta ja olen sitä mieltä, että ne jotka ei täällä tiedä koronaan sairastuneita, ei kyllä tunnekaan sitten kovin monia ihmisiä. Minulla ei ole mikään laaja ystäväpiiri tai muukaan verkosto ja silti tiedän ja tunnen useita sairastuneita.

Vierailija
115/142 |
23.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne mitä tiedän niin yksi sai häistä (joissa oli vieraana) ja toinen lääkärissä käydessään. Yksi ystävä ei tiedä mistä tartunnan sai, hän tartutti miehensä ja lapsensa. Yksi tuttava kuulemma sai ruokakaupasta, tai sinne se ainakin todennäköisesti jäljitettiin.

Vierailija
116/142 |
23.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämäkin ketju todistaa, että ne tartunnat tulee suurimmaksi osaksi kouluista. EI ravintoloista tai pubeista, vaan kouluista. Eikä niitä tietenkään voi laittaa etäopetukseen, mutta ajetaan yritykset konkurssiin.

Tämä! Meille jauhetaan, että suurin osa tartunnoista tapahtuu kotona, mutta eihän se korona taivaasta sinne kotiin ilmesty. Kyllä sen tuo oireeton kantaja eli todennäköisesti lapsi koulusta. Lapset sairastavat taudin lievänä/oireettomana ja toimivat supertartuttajina. Siksi koulut pitäisi saada nopeasti etäopetukseen.

Mutta hallituksen ja opetusministerin mukaan alakouluja ei voi sulkea. Miksi? Koska koti on lapsille maailmankaikkeuden vaarallisin paikka. Missä ne lapset viettävät joululomansa ja kesälomansa? Ei kukaan silloin huuda, että kodit ovat vaarallisia. Aivan naurettavaa touhua. Väitän, että suurin osa ekaluokkalaisistakin pärjäisi etäopetuksessa. Osaavat kaikki lukea ja kirjoittaa jo tässä vaiheessa kevättä. Tarjotkaa perheille nyt edes mahdollisuus etäkouluun. Se olisi helposti järjestettävissä, koska etäopetus on paikasta riippumatonta. Joka kunnasta vain kullekin luokka-asteelle yksi riskiryhmään kuuluva opettaja kokonaan etäopeksi. Etäopetus vähentäisi myös lähiopetuksessa olevien oppilaiden sairastumisriskiä.

Aivan turhaa kaataa ravintoloita ja pienyrityksiä, kun koko epidemia voitaisiin estää muutaman viikon lockdownilla ja lasten siirtämisellä etäopetukseen.

117/142 |
23.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poikani 15 v paras kaveri sai koronan, ovat luokkakavereita myös ja luokalta ainakin 4 sairastui. Karanteeniin koko luokka joutui, tartuntoja oli todella paljon muillakin luokilla. Meidän poika ei sairastunut.

Näistä viesteistä huomaa, että isompi osa sairaalaan, teholle ja kuolleista on miehiä.

Itse olen "kyllästynyt" etäkoulutilanteeseen, sillä teen kotona etätöitä ja miehellä n. 50%/kk lomautusta koronan takia ja asuntomme on aika pieni. Nyt kuitenkin ensimmäistä kertaa tuntuu siltä, että koulussa leviää aika pahasti ja olisi ehkä kuitenkin parempi että etäkoulu jatkuu vielä. Asun Helsingissä.

Vierailija
118/142 |
23.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkään en tunne ketään. Ulkomailla asuva pikkuserkkuni tosin väittää, että heidän koko perheensä sairasti sen jo viime vuoden helmikuussa. Tuolloin ei testeihin päässyt, joten asia on varmistamatta. 

Vierailija
119/142 |
23.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Persujen perheet, sukulaiset, tuttavat, koululaiset, työkaverit eivät sairastu koronaan, vaikka eivät käytä maskeja. Onhan tämä kuultu. En nää enempää vaivaa heidän kanssa keskustella.

Vierailija
120/142 |
23.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän yhden, joka sai sen sairaalasta (tai ambulanssista). 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme yhdeksän