Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En tunne ketään, joka olisi sairastanut koronaa. Missä tauti lähipiireissänne leviää?

Vierailija
23.03.2021 |

tietysti on kuukausittaisia eroja näissäkin, mutta missä tiedätte koronan levinneen sen osalta mitä on pystytty selvittämään altistumisista? lähinnä jos ravintolat ovat pieni osuus näistä ja kotipiirissä saatu 50 prosenttia tapauksista, niin mistä ne tartunnat sinne tulee kun en tunne ketään joka olisi oireellisena / positiivista testitulosta saanut?

Kommentit (142)

Vierailija
81/142 |
23.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Outoa se, ettei aina muu perhe saa tartuntaa ja toisaalta voi saada lyhyessäkin kontaktissa

Vierailija
82/142 |
23.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairastuneita en tunne, mutta perheestä muut ovat olleet karanteenissa viime syksynä. Mies altistui töissä ja lapset koulussa. Molemmissa tapauksissa korona oli ilmeisesti käyty hakemassa Helsingistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/142 |
23.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaikka tuntisitkin jonkun, on hyvin epätodennäköistä, että olisi ollut koronaa. Todennäköisesti vain väärä testitulos.

Väärä testitulosko aiheuttaa niin vakavan keuhkoinfektion, että perusterve nelikymppinen joutuu sairaalaan hengityskoneeseen niin kuin minun työkaverini?

Ei kuitenkaan kuollut. Yllättävän moni täällä tuntee jopa useampia perusterveitä nelikymppisiä, jotka kuolleet koronaan.

Nämä ovat aina olleet kovakuntoisia triathlonisti-maratoonareita, joten täällä lienee porukkaa niistä piireistä. Onko Helsingin Triathlonistien etätreeneissä oheisharjoituksena vauva-palstailua?

Loppuu sullakin toi öyhötys, kun osuu tarpeeksi lähelle. Jos osuu omalle kohdalle niin toivottavasti et tartuta muita.

Vierailija
84/142 |
23.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kymmenisen henkilöä jotka tunnen tiedän sairastaneen: pääosin hoitajia sekä yksi lääkäri ja yksi opettaja.

Altistuneena olen itsekin pitänyt Netflix-taukoa mutta en saanut tartuntaa.

Vierailija
85/142 |
23.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sisko sai kaupasta.

Vierailija
86/142 |
23.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkään en tunne ketään lähipiiristä - lukuunottamatta veljen ex-vaimon siskoa, joka oletettavasti sarastui - joka on jo aika kaukaa haettua, enkä sitä voi varmistaa.

On se niin kauhea tämä pandemia, kun ei näy missään muuta kuin "uutisissa".

Reaalimaailmassa en ole huomannut mitään poikkeavaa, vaan vuodet 2019-2021 ovat olleet aivan samanlaisia kuin kaikki aimmat 40 vuotta, jota olen elänyt. Ei näy mitään pnademiaa saati, köhimistä tai mitään muutakaan.

Itselläni tuli 2020 joulukuussa hieman sairas olo, mutta se fiilis meni ohi päivässä. Tiedä sitten, oliko tuo se KAUHEA KORONA!

Vierailija
87/142 |
23.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työskentelen tartunnanjäljityksessä ja kaupungeittain sinne tulee se pitkä lista nimiä joille soitetaan ja kysytään että miten voi ja kenet olet altistanut, onko sairauksia ja tukostaipumusta, tupakoitko.. Että varmaan satojen kanssa on itse tullut puhuttua.

Olen alle kymmenen tuttua/kaveria listalla nähnyt. Heille en tietenkään soita tai sen enempää tietoja sorki, mutta jännää on mielestäni se, että suurinta osaa näistä seuraan somessa ja yksikään ei ole kertonut sairastumisestaan. Ehkä itse tekisin samoin mutta jännä ilmiö.

Ehkä sairastuminen on noloa (on tehnyt jotain ”väärää”) eikä siitä halua kertoa

Vierailija
88/142 |
23.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairastuminen ei ole kun yhdelle puolueelle noloa

Vierailija
89/142 |
23.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nehän änkyttää ette koronaa ole.. Ihan aikuisetkin pokalla.

Vierailija
90/142 |
23.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi sai töistä (ylempi toimihenkilö, toimistotyö), toinen sai ruokakaupasta ja kolmas sai lapselta, joka oli ilmeisesti saanut sen koulusta yläasteelta. Neljännelle tuli lapsen liikuntaharrastuksesta testillä todettu korona kotiin, mutta hänellä aikuisella ei ole positiivista testitulosta, myöskään ei ole positiivista testiä, viidennelläkään ei ole testitulosta, mutta sai sen matkoilta viime keväänä.

T. Hki

Vierailija
91/142 |
23.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhainkodissa muutama henkilö, RIP.

Vierailija
92/142 |
23.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun läheiseni ei tiedä, mistä sai taudin. Ehkä baarista, jossa oli kuulemma istunut vain yhden tutun kanssa ja pitänyt turvavälejä.

Muiden sairastuneiden taustoista en tiedä. Itse sain korona-vilkkiviestin syksyllä. En sairastunut, mutta ainoa mahdollinen paikka omalla kohdallani oli kuntoilukeskus, jossa ei sen jälkeen ole käynyt.

Haluaisin tietää, että jos vaikka baarissa työskentelevä sairastuu siellä työpaikallaan, niin onko tämä mediassa "sairastui työpaikalla" vai "sairastui baarissa".

Vierailija
93/142 |
23.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämäkin ketju todistaa, että ne tartunnat tulee suurimmaksi osaksi kouluista. EI ravintoloista tai pubeista, vaan kouluista. Eikä niitä tietenkään voi laittaa etäopetukseen, mutta ajetaan yritykset konkurssiin.

Ehkä tällä palstalla käy enemmän perheellisiä, kuin bubeissa viihtyviä nuoria...

No minä olen lapseton kolmekymppinen, joka kävi P(!)ubeissa niin kauan kuin sai. Nyt ollaan jatkettu saman kaveriporukan kanssa kokoontumista jonkun kotona. Minä en tunne ketään eikä kukaan kaveripiiristänikään tunne ketään koronatartunnan saanutta. Ja kaikki ollaan käyty normaalisti baareissa eikä lapsia ole kellään. Tämän kaupungin kouluista sen sijaan on uutisoitu pelkästään viikon sisällä seitsemän tartuntaa. Eli enemmän kuin koko vuoden aikana tullut ravintoloista tai pubeista.. Että 🤷‍♀️

Vierailija
94/142 |
23.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähipiirissäni on ollut altistuksia (heidän työpaikoillaan koronaa) mutta toistaiseksi kukaan läheinen ei ole sairastunut. Kavereistani en tiedä, sillä ei kukaan näistä asioista huutele ääneen kun näinä aikoina ei tiedä kuka siitä ärsyyntyy.

Työpaikallani on kuulemma ollut koronatapauksia mutta en tiedä kenellä koska asia arkaluontoinen eikä ihmisten terveystietoja saa levitellä. Kyseisen osaston henkilöt ovat kuitenkin kaikki nyt etätöissä jottei tulisi lisää tartuntoja.

Vierailija
95/142 |
23.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi sai koulusta, ei tarttunut muuhun perheeseen. Tuttavan lapsi myös sai koulusta ja tarttui perheessä vain yhteen aikuiseen.

Vierailija
96/142 |
23.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä varmaksi mutta luulen että omassa lähipiirissäni sairastettiin vuoden 2020 alussa. Luulen että saatiin junasta jossa oli turisteja. Suunnilleen kymmenkunta sairastui. Itse olin junassa ja sairastuin ensimmäisenä ja tartutin mieheni. Toinen samassa junassa ollut sairastui pian minun jälkeeni ja tartutti niin lähipiirin vanhuksen kuin teinin joka tartutti suunnilleen kaikki läheiset kaverinsa. Kellään ei ollut mikään pikkutauti. Kuume sahasi edes takaisin, röhä jatkui viikkotolkulla ja henki oli ahtaalla useammallakin, itselläni niin ahtaalla että olin jo välillä lähdössä sairaalaan kun ei meinannut omilla lääkkeillä enää helpottaa. Influenssaan ei oikein uskota koska suurin osa sairastuneista oli saanut rokotuksen.

Vierailija
97/142 |
23.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Langon vanhemmat sairastuivat (näistä isä sairaalahoidossa) siskon ystävä( hänellä on koronan seurauksena todettu krooninen väsymysoireyhtymä), yhden seuraamani bloggaajan vanhemmat (molemmat olivat sairaalahoidossa, isä teholla), poikaystävän hyvä ystävä (oli sairaalahoidossa, 30-vuotias mies).

Vierailija
98/142 |
23.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Langon vanhemmat sairastuivat (näistä isä sairaalahoidossa) siskon ystävä( hänellä on koronan seurauksena todettu krooninen väsymysoireyhtymä), yhden seuraamani bloggaajan vanhemmat (molemmat olivat sairaalahoidossa, isä teholla), poikaystävän hyvä ystävä (oli sairaalahoidossa, 30-vuotias mies).

Niin ja vielä yksi tuttu yliopistolta. Hän sairasti hyvin vähäoireisena.

Vierailija
99/142 |
23.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen kaksi sairastunutta, toinen sai tartunnan työpaikaltaan, ja toinen joogasta.

Vierailija
100/142 |
23.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämäkin ketju todistaa, että ne tartunnat tulee suurimmaksi osaksi kouluista. EI ravintoloista tai pubeista, vaan kouluista. Eikä niitä tietenkään voi laittaa etäopetukseen, mutta ajetaan yritykset konkurssiin.

Itse en tiedä yhtään tartuntaa, joka olisi tullut koulusta. Lapsemme ovat 4.lk ja 8.lk, kumpikin on joutunut karanteeniin kun luokkakaverilla on ollut korona, yhtään jatkotartuntaa ei näistä tullut. Me saimme koko perhe koronan miehen työpaikalta, siellä ollut nuori harjoittelija tartutti taudin mieheeni ja me muut sairastuimme viikon sisällä. Tuttujen tartuntoja tiedän tulleen mm. matkustelusta Suomessa ja harrastuspiireistä (jääkiekko). Kyllä luulen, että suurin osa tartunnoista tulee ennemmin työpaikoilta ja vapaa-ajan kokoontumisista kuin kouluista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan kaksi