Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vuosi vapaata töistä opintojen loppuun saamiseksi mahdotonta?

Vierailija
23.03.2021 |

Olen ihan oudossa tilanteessa. Minulla on vakituinen työpaikka (ei lähelläkään omalta alalta) ja olen sen sivussa suorittanut yliopisto-opintoja siihen vaiheeseen, että enää puuttuisi gradu + pari kurssia eli noin lukuvuoden opinnot. Vaativa työ ja opiskelu ovat olleet todella kuormittavia ja siksi ainoa tapa selvitä viimeisestä lukuvuodesta olisi olla opintovapaalla tai työttömänä. Miten tämä kuitenkaan onnistuu rahallisesti?

Aikuiskoulutustuen työssäolovaatuksesta puuttuu 1,5 vuotta, opintotuella (ilman asumistukea puolison ”duunaripalkan” takia) en pärjäisi ja vaikka olen maksanut työttömyyskassamaksuja vaikka kuinka kauan, ei työttömyyskorvauksellakaan saa suorittaa näitä jo käynnissä olevia opintoja loppuun, vaikka säästöt riittäisivätkin 3kk karenssiin, ei tosin paljon pidemmäksi aikaa. Mitä teen? Tutkinto olisi tärkeä saada, jotta voisin työllistyä sille alalle jolle olen kaikki nämä vuodet pyrkinyt? Opintolainan nostin jo opintojen alkuvaiheessa kun tein töitä vain satunnaisesti.

Kommentit (42)

Vierailija
41/42 |
23.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jo on ikävää porukkaa kun toinen kysyy neuvoja

Vierailija
42/42 |
23.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei ole koskaan ollut vakituista työtä, joten kaksi maisteria ovat onnistuneet töiden ohessa. Jospa työnantaja pelkää sinun saavan oman alan töitä? Entä saisitko vapaata lyhyemmäksi aikaa, vaikka lukukaudeksi tai muutamaksi kuukaudeksi? Esim. graduseminaarin alussa olisit kuukauden töissä, sitten jäisit loppulukukaudeksi vapaalle ja ahertaisit. Tai gradun loppupuoliskolla pääsisit vapaalle?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi kuusi