Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paljonko käytätte rahaa puolisoonne?

Vierailija
23.03.2021 |

Tai hänen kuluihinsa?

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
23.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain synttäri ja joululahjat. Riippuu täysin tilanteesta. Joskus ostan kalliimmankin lahjan (esim takki) jos tiedän mitä hän haluaa tai tarvitsee, toisinaan ihan parinkympin lahjakin (suklaata tai jotain muuta pientä) riittää jos sillä hetkellä tuntuu, että ei mitään kummempaa tarvitse. Muuten ostelemme omat tavaramme itse.

Vierailija
2/28 |
23.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole laskenut

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
23.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole hänen äitinsä, joten miksi hitossa käyttäisin omia rahojani häneen?

Vierailija
4/28 |
23.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

noin 5000-6000 €/vuosi.

Vierailija
5/28 |
23.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Outo kysymys. Molemmilla on omat rahat. Yhteiset kulut sovitaan yhdessä ja maksetaan nettotulojen suhteessa. Lisäksi hankin puolisolle ja hän minulle joulu, syntäri-ja hääpäivälahjat. Eli tasoihin menee. Muuten hellin puolisoa, teen hänelle ruokaa, juttelen, hieron hartioita jne.

Ollaan viisikymppinen aviopari.

Vierailija
6/28 |
23.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pysty laskemaan. Meillä on yhteiset rahat. Ostan hänelle mitä tulee eteen, että tiedän hänen tarvitsevan tai ilahtuvan.

Vierailija
7/28 |
23.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tajua mitä aloittaja hakee tällä, pohtiiko hän jotain sugar daddy -tyyppistä kuviota? Ei parisuhde ole elinkeino tai jos on kysymys on enemmänkin myyjästä ja asiakkaasta.

Parisuhteen sisäinen työnjako on eri juttu. Siksi yhteiset menot on fiksua maksaa nettotulojen suhteessa. Tämä mahdollistaa esim sen että toinen puolisoista hoitaa pientä laita kotona jonkin aikaa. Myös mahdolliset opiskelut, työttömyys tai sairaus kestetään yhteistuumin. Työttömänä oleva puoliso kantaa silloin isomman vastuun kotitöistä.

Vierailija
8/28 |
23.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

0 euroa.

Vierailija
9/28 |
23.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikea arvioida. Ostan hänelle synttäri- ja joululahjoja, ja apteekissakin käyn ja maksan hänen puolestaan, mutta hän tekee samaa minulle.

Jos minä maksan hänen kulujaan 1000 euroa, ja hän maksaa minun kulujani 1000 euroa, niin onko oikea vastaus 1000 euroa vai 0 euroa?

Vierailija
10/28 |
23.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä, meillä on yhteiset rahat.

Vierailija
11/28 |
23.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon, en ole laskenut. Mies jäi työttömäksi eikä vaikuta siltä että enää 55-v saa työpaikkaa vaikka hakee ahkerasti. Tällaista se on. Itse joudun maksamaan kaiken mutta onneksi mies on myös ahkera kotona ja hoitaa paljon kotitöistä eikä makaa sohvalla.

Vierailija
12/28 |
23.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on yhteiset rahat, varmaan aikalailla tasan menee tulot ja menot. Miehen synttäreinä käytän max muutaman satasen lahjoihin.

Vierailija
13/28 |
23.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on yhteiset rahat. Voisi kai sanoa, että käytän kaikki rahani häneen, koska mitään ei jää säästöön.

Vierailija
14/28 |
23.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ettekö te vie puolisoanne koskaan ulos tuulettumaan, matkoille?

Vierailija
15/28 |
23.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pizzan tarjosin äskettäin, pari ulkomaanmatkaa olen maksanut, aikoinaan tarjosin useinkin aterioita ulkona kun tuli liikuttua ulkona. Nyt kun ollaan etänä niin ei viime kesän jälkeen ole taidettu käydä ulkona syömässä. Lisäksi tietysti joulu- ja syntymäpäivälahjat ja joskus jotain pientä ihan muuten vaan lahjaksi.

Vierailija
16/28 |
23.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan hänelle synttäri-, isänpäivä- ja joululahjat. Meillä on yhteiset rahat.

Vierailija
17/28 |
23.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tietenkään. Se on miehen tehtävä.

Vierailija
18/28 |
23.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toki päästän ulos, siellä se vapaa-ehtoisesti pihalla usein pyörii. Korona-aikaan matkoille ei mennä ja toiseksi on tehty talo ja pihapiiri niin viihtyisäksi ettei matkoille ole juuri tarvetta kun kotonakin viihtyy.

Vierailija
19/28 |
23.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Me matkustamme paljon. Molemmat maksavat omat matkansa. Tai minä maksan tällä kertaa, mies maksaa seuraa valla kerralla. Ihan sen takia, ettei meistä kumpikaan ole niin rikas, että voisi kustantaa toiselle.

Vierailija
20/28 |
23.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Synttäri- ja joululahjat eli joku 200e vuodessa. Toki ostan ruokaa molemmille ja nyt kun mies on työtön ja tekee oppariaan loppuun niin minä maksan 75% meidän ruuista. Mies taas maksoi ruoat silloin kun minä olin työtön.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän kolme