OCD pilaa elämän, haluan vain saada ajatuksia ulos
Tänään olen ollut paniikissa melkein koko päivän, koska n. vuosi sitten aiheutin kännipäissäni vesivahingon käyttäytymällä typerästi, koska alkoholi oli ainoa asia mikä tuntui auttavan mihinkään. Tänään kävin ensimmäistä kertaa n. viikkoon suihkussa, koska olin niin saastainen, etten enää kestänyt. En meinaa uskaltaa käydä ollenkaan suihkussa. Olin suihkussa n. puoli tuntia, jonka aikana oveen ehti tulla vesihöyryä. Olen googletellut pitkin päivää, että onko se normaalia vai vahingollista ovelle ja sen kohdalla olevalle kynnykselle/lattialle. Olen yleensä ollut todella vastuullinen, mutta myös mokannut pahasti. Usein on päiviä, että en halua nousta ollenkaan ylös, koska on riskinä, että hajotan jotain, aiheutan vahingossa onnettomuuden tms. Elämä on tavallaan hyvää, kaikki unelmat on pitkälti käyneet toteen, mutta olo on paska, koska täytyy pelätä, että vahingossa, väsyneenä, hetken mielijohteesta tms. voi pilata ihan kaiken. Pelkään että satutan, käyttäydyn holtittomasti tms. vaikka haluan vain olla hyvä ihminen ja elää rauhallista elämää. Olen käynyy psykologilla, syönyt lääkkeitä, olen sairastanut pahasti tätä varmaan n. 9 vuotta, sitä ennenkin minulla on ollut ocd piirteitä ja syömishäiriötä. Olen 24v. Olen tutkinut sairauttani paljon ja päätynyt siihen, että tätä ei osata hoitaa oikein, ocd ei ole vain mielen sairaus vaan se on todellinen fyysinen vika välittäjäaineissa, suolistossa tms. kuten muutkin "mielen sairaudet". Ne ovat oikeita sairauksia siinä missä syöpä, eivätkä ne korjaannu puhumalla, vaan muuttamalla omaa biologiaa nukkumalla, liikkumalla, syömällä, lääkkeillä tms. En vain tiedä mikä auttaisi enää. En pysty kirjoittamaan/sanomaan kaikkia sanoja tai kirjaimia tai lukuja. En pysty pukemaan niitä sukkia mitkä haluan. Salasanan vaihto voi viedä tuntikausia. Kädet on pesty verille. En pysty ostamaan kaupasta mitä haluan. Tiskaaminen ja ruoan laitto vaatii liikaa käsienpesua että jaksaisi. Paitaa ostaessa näen kaikki paidan tiedot mielessäni sekunneissa: väri suomeksi ja englanniksi, kirjoitus ja lausuminen, kirjainten määrä, merkki, merkin käännös, merkin lausuminen, merkki luettuna toisin päin, millaisia vastaavia paitoja olen nähnyt missäkin elämäntilanteessa ja ennen kaikkea: kenelle sattuu mitäkin pahaa tai mitä pahaa minä aiheutan, jos ostan tai en osta paitaa. Mielessä on vaan jatkuvasti liikaa. En ole sen onnellisempi jos olen tehnyt hauskoja asioita päivän, kuin jos olen mahataudissa, koska mieleni kiduttaa minua kuitenkin. Siis olisin ehkä hetken iloinen jos voittaisin lotossa, mutta en oikeastaan sen iloisempi kuin jos olisin katuojassa.
Olen käynyt saman läpi. Nykyisin eläkkeellä ja hoitotasapainossa. Itse koen, että reilusta määrästä d- ja b-vitamiinia on hyötyä. Magnesium ravintolisänä on kanssa hyvä. Viimeisestä pahasta paniikista on vuosia, mutta se olikin poliisireissu :D Tästä oireilusta on vähän tietoa ja huonosti apua tarjolla. Monta ylittämätöntä estettä olen saanut hoidettua niin, että olen vähitellen siirtänyt oireilua sellaisiin asioihin, jotka eivät ole niin haitallisia arjen onnistumisen kannalta.