Tulisitko toimeen 2 000 e/kk nettotuloilla?
Kommentit (47)
Riittää kyllä ihan hyvin. On lapsiakin. Asumisesta maksan vaan kulut, oma asunto kun on, maalla. Ja nyt en ole töissä, silloin saa ehkä 700e enemmän.
Bruttoni on suunnilleen 2000€/kk. En voi välttää tulevani toimeen kun saan asumistukea.
Kyllä. Suunnilleen sellaista mulla tuleekin sitten, kun lapsen voi laittaa päivähoitoon ja itse palata työelämään. Vähän säästeliästä elämää, mutta saa kaiken tarpeellisen kyllä. Sen vähemmällä olisi jo hankalaa sinkkuäitinä. Toki silloin voisi ehkä saada asumistukea tms.
Ihan hyvin. Kaikki jää säästöön evp
Olen tullut tuolla summalla toimeen jo kauan. Loppu on mennyt säästöön ja sijoituksiin.
Kyllä sillä pärjää. Itsellä brutto 2200. Kuukausittaisittausten menojen jälkeen jää hieman palkasta jäljelle. Lapsia on lauma ja mies, jolla ei ylimääräistä käteen jää.
Ylimääräiset suuremmat menot hoidan kyllä säästöistä, jotka eivät ole töstä palkasta kertyneet. Huolettomasti voi elellä, ilman säästöjäkin pärjäisi varmasti jos pari sataa enemmän jöisi kuussa käteen.
No, nettotuloni n.1750€/kk ja olen palkkahuipussani.
T. Varhaiskasvatusalalta
Tulen toimeen noin 400€ kuukaudessa. Se sisältää asumiskustannukset, netin ja ruoat. Enempää en tarvitse. Ikinä. Ja olen 100% onnellinen ja vapaa.
Tulen kyllä. Lainat 700 e/kk ja vastike 400 e/kk. Muut laskut siihen, ja nollilla ollaan :(
Helposti tulisin toimeen, koska tuo summa on enemmän kuin nykyiset nettotuloni. Varmaan sijoittaisin enemmän jos saisin 2000 euroa käteen.
nettotuloni on noin 900e. pks ja asoasunto.
Yksin, ei mitään ongelmaa. Kahden lapsen kanssa olisi tiukkaa, mutta uskon, että järkevällä suunnittelulla selviäisin. Tällä hetkellä nettopalkka on aika tasan 2000 e, mutta taloudessa on myös huomattavasti paremmin tienaava puoliso ja tämä keventää tietty omaa taloustaakkaa.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä sillä pärjää. Itsellä brutto 2200. Kuukausittaisittausten menojen jälkeen jää hieman palkasta jäljelle. Lapsia on lauma ja mies, jolla ei ylimääräistä käteen jää.
Ylimääräiset suuremmat menot hoidan kyllä säästöistä, jotka eivät ole töstä palkasta kertyneet. Huolettomasti voi elellä, ilman säästöjäkin pärjäisi varmasti jos pari sataa enemmän jöisi kuussa käteen.
Kysyttiin nettoa eli käteen jäävää summaa, ei bruttoa eli summaa ENNEN vähennyksiä. Ihan vaan muistin virkistykseksi...
Saan Kelan eläkkeen eli alle tonnin ja tulen hyvin toimeen. Ainoastaan tammikuussa jää vähemmän rahaa kun lääkkeisiin tuli naurettava alkuomavastuu ja yksi lääkkeistäni maksaa tolkuttomasti ilman korvausta.
Vierailija kirjoitti:
Bruttoni on suunnilleen 2000€/kk. En voi välttää tulevani toimeen kun saan asumistukea.
Sä et tiedä mitä brutto ja netto tarkoittavat?
Netto se summa mikä tulee tilille vähennysten JÄLKEEEN.
Brutto on se summa mistä vähennetään verot, työeläkemaksut yms.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kysyttiin nettoa eli käteen jäävää summaa, ei bruttoa eli summaa ENNEN vähennyksiä. Ihan vaan muistin virkistykseksi...
Joo. Talousalalla teen töitä. Tiesän kyllä. Itse asiassa en muista nettoa tällä hetkellä. Brutosta voit päätellä, että alle 2000 jää. Siksi sen siihen kirjoitinkin.
No siitähän jäisi säästöönkin monta sataa.
Joo, mutta muusta perheestä olisi luovuttava säästö syistä.
Mielenkiintoista olisi tietää, kuinka moni tulisi toimeen tai millä summalla tulisi / tulee toimeen yksin, ilman tukia. Asuinpaikkakunta olisi myös hyvä kertoa ja kuinka monta asuu samassa taloudessa.
2000e/kk nettotulot eivät riittäisi kattamaan minun perheen kuukausittaisia menoja. Mutta jos asuisin yksin niin varmaan riittäisi. Tai jos minulla olisi 2000e/kk ja puolisollani olisi myös tuloja niin luultavasti pärjäisimme. Asumme pääkaupunkiseudulla.
Jäisi säästöön 3/4.