Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko vaikeaa rakentaa itse pienen pieni mummon mökki?

Vierailija
22.03.2021 |

Jos en saa kesätöitä niin olen suunnitellut pienen mökin rakentamista omalle tontille. Onnistuuko? Ei ole rakennusalan koulutusta, mutta google on ja pari tonnia rahaa.

Kommentit (60)

Vierailija
21/60 |
22.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et voi ilman rakennuslupaa rakentaa mitään kiinteää asumusta, jossa on tarkoitus yöpyä ja jossa on lämmitys. Kahdella tonnilla voi rakentaa eristämättömän huussin tai vajan. Yöpymiskäyttöön tulevaan mökkiin tarvitset vähintään 8000-9000, jos teet kaiken itse. Pystyt kyllä ilman kokemustakin, mutta jos sinulla ei ole ennestään hyviä työkaluja ja koneita, niihin menee myös hyvä summa.

Vierailija
22/60 |
22.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edelleenkään ei ole tulossa lämmitystä tai mitään sisälle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/60 |
22.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

JA mistä viranomaiset tietää yövynkö siellä vai en? Tuleeko ne joka ilta kurkkimaan sinne korpeen?

Vierailija
24/60 |
22.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et voi ilman rakennuslupaa rakentaa mitään kiinteää asumusta, jossa on tarkoitus yöpyä ja jossa on lämmitys. Kahdella tonnilla voi rakentaa eristämättömän huussin tai vajan. Yöpymiskäyttöön tulevaan mökkiin tarvitset vähintään 8000-9000, jos teet kaiken itse. Pystyt kyllä ilman kokemustakin, mutta jos sinulla ei ole ennestään hyviä työkaluja ja koneita, niihin menee myös hyvä summa.

Kyllä sellaisen aitan tyyppisen saa tehdä, sellaista ap ilmeisesti tarkoittaa. Jos on ilman mukavuuksia, niin max 10 neliöisen saa tehdä ilman lupaa. Jos isompi, niin pitää olla toimenpidelupa. Ja siihen kamiina, niin sitten menee jo rakennusluvan puolelle.

Vierailija
25/60 |
22.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aiemmin höpisit kaminasta.

Vierailija
26/60 |
22.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aiemmin höpisit kaminasta.

Ei ollut minä.

Vierailija
27/60 |
22.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ois mielenkiintoista rakentaa tuommoinen.

Kiveä alle?

Vierailija
28/60 |
22.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos puhuu aloituksessa mummon mökistä ja tarkoittaa oikeasti kesäaittaa, niin ei tarvitse ihmetellä kummallisia vastauksia. Sitä saa, mitä kysyy.

Vierailija
29/60 |
22.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taitaa olla vaikeampaa saada rakennuslupa.

Hankalinta saattaa olla löytää se mummo sinne mökkiin.

Vierailija
30/60 |
22.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos kerran itse tiedät paremmin, ei muuta kuin pystyyn vaan. Itsepähän kyselit neuvoa. Voi olla kyllä että huomaat realiteetit viimeistään rautakaupan kassalla.

Vierailija
31/60 |
22.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helppoa kuin heinänteko!

Vierailija
32/60 |
22.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee suunnitelma ensin.

Vierailija
33/60 |
22.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helppoa kuin heinänteko!

Vierailija
34/60 |
22.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se niin vaikeaa ole, mutta tuolla budulla ei onnistu.

Vierailija
35/60 |
22.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko se raja 9 vai 12 neliötä ja riippuu missä asuu onko kaupungissa vai maalla vai järven rannalla. Tollasessa pienessä mökissä mahtuu hyvin olemaan kun käyttää tilan hyvin. Jos ei tee tulisijaa eikä eristä pääsee tosi halvalla.

Vierailija
36/60 |
22.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jonkun valmiin piharakennuksen rungon voit saada ostettua parilla tonnilla.

Vierailija
37/60 |
22.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anturat nurkkiin ja kakkosnelosta, villaa jalautaa. Ovi ja ikkunat kaupasta. Kamina. Pöytä ja nukkumalaverit ja pieni kuisti jolla istuskella ja katsella maisemia. Aurinkopaneeleilla sähköt. Joku vesilähde olisi kiva myös. Kuoppa riukua varten. Saako tällaisen rakentaa jos tontti löytyy?

Ikkunat voi tehdä itse kun ostaa van parilla kympillä lasin jotka pönkkää ikkuna aukkoon listoilla. Oven voi tehdä itse esim vanerista johon laittaa vaikka panelia pintaan, ikkunalle reikä jne. Jos tekee kovalle alustalle laittaa betonilaatan päälle lekaharkot ja siihen päälle rakentaa rungon niin ilma kiertää ja tarvittaessa voi tunkata mökkiä jos alkaa painumaan. Katossa ei kannata säästellä eli kunnon huopa vähintään, ettei vesi mene sisään.

Vierailija
38/60 |
22.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

20 neliön rakennelman saat rakentaa luvatta. Kun tai jos teet suunnitelmat, voit näppärästi laskea hinnan koolingille. Tuollainen kannattaa tehdä koolingista luonnollisesti ja itse tekisin platformina, niin pääsisi helpolla. Olisko sata metriä koolinkia joku pari sataa. Siitä saat rungon pystyyn ja lattiavasat tehtyä ja kattotuolit. Siihen laudat päälle seiniin, kattoon ja lattiaan. Tervaat katon, niin et tarvitse huopaakaan. Äkkiseltään mietittynä näin. Kun lasket, saat oikean arvion. Jos et luonnonkivien päälle tee, ovat ruuvipaalut oiva ratkaisu. Ikkunoita ja ovia löytyy ihan kympeillä. Jos tahtoa siis löytyy. Saha, naulat, ruuvit ja vasara.... siitä se lähtee. Sitä aina tarvitse lähteä hifistelemään.

Vierailija
39/60 |
22.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee tiipii, siihen tuo riittänee.

Vierailija
40/60 |
22.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

JA mistä viranomaiset tietää yövynkö siellä vai en? Tuleeko ne joka ilta kurkkimaan sinne korpeen?

Yllättyisit...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan viisi