Ostin tänään oikean kirjan
https://suomenkuvalehti.fi/jutut/tiede/kirjastokortti-pidentaa-ikaa/
Sosiaalinen media tuhoaa terveyden. Keskittymiskyky takaisin ja hermosto. Oletko itse lukenut kirjaa koska viimeksi? Omin silmin.
Nuorison lukukyky on laskemut ja sanavarasto. Samalla empatia kadonnut ja kyky käsittää suurempia kokonaisuuksia. Vain minäitse kulttuuri tuhoamassa sivistyksen.
Tee nettipaasto ja lue. Kehoita nuoriakin lukemaan.
Kommentit (45)
Assburger kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Assburger kirjoitti:
Moi!
Onko linjoilla lukihäiriöisiä lukutoukkia?
Nuorin lapseni(12) sai lukihäiriödiagnoosin juuri.
Älykkyys on kunnossa.
Miten auttaa häntä?
Luen hänelle joka ilta kirjaa.
En tiedä miten tuota kirjojen lukemista voisi auttaa, mutta pakko kertoa eräästä läheisestäni. On lukihäiriöinen nelikymppinen, eikä koskaan tästä syystä lukenut kirjoja. Tähän tarkoitukseen nuo äänikirjat ovat huikea keksintö. Hän löyti ne pari vuotta sitten ja on niiden avulla päässyt sisään aivan uuteen maailmaan. Tuntuu että koko persoona muuttunut parempaan suuntaan. Eli kannustan kirjojen maailmaan edes näin, vaikka se itse lukukokemus ja sen tuomat omat hyödyt jäisikin pois.
Juu, varmaan äänikirjat ovat lapselleni hyvä juttu.
Lukutaitoa vain pitäisi kehittää ihan opiskelumenestyksen takia.
Hän sairastaa myös erästä fyysistä sairautta, joka hankaloittaa varmasti työllistymistä ns. duunariammateissa, toivon siis menestystä opinnoissa.
Koulukirjoja löytyy nykyään myös luettuna. Kannattaa muuten liittyä Celia-kirjastoon. Sieltä saa halutessa apua lukihäiriöönkin.
Vierailija kirjoitti:
Tänä vuonna pelkästään olen lukenut 14 kirjaa. Viime viikolla ostin taas kolme uutta kirjaa luettavaksi. Äänikirjaa en ole kuunnellut koskaan.
Minkälaisia kirjoja? Miten sinulla on niin paljon aikaa lukea?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tänä vuonna pelkästään olen lukenut 14 kirjaa. Viime viikolla ostin taas kolme uutta kirjaa luettavaksi. Äänikirjaa en ole kuunnellut koskaan.
Minkälaisia kirjoja? Miten sinulla on niin paljon aikaa lukea?
Olen ollut koko alkuvuoden saikulla niin aikaa on vaikka kuinka. Luen eniten elämäkertoja
Entä jos lukee ihan paskoja kirjoja?