Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ostin tänään oikean kirjan

Vierailija
22.03.2021 |

https://suomenkuvalehti.fi/jutut/tiede/kirjastokortti-pidentaa-ikaa/

Sosiaalinen media tuhoaa terveyden. Keskittymiskyky takaisin ja hermosto. Oletko itse lukenut kirjaa koska viimeksi? Omin silmin.

Nuorison lukukyky on laskemut ja sanavarasto. Samalla empatia kadonnut ja kyky käsittää suurempia kokonaisuuksia. Vain minäitse kulttuuri tuhoamassa sivistyksen.

Tee nettipaasto ja lue. Kehoita nuoriakin lukemaan.

Ostin tänään oikean kirjan

Vaihtoehdot

Kommentit (45)

Vierailija
1/45 |
22.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä

Vierailija
2/45 |
22.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äänikirjojen kuunteku ei ole lukemista, ihan vaan näin sivuhuomautuksena. Olen törmännyt ihmisiin, jotka sanovat lukevansa paljon kirjoja, ja käykin ilmi, että ne kuuntelee paljonBookbeatia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/45 |
22.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo ei äänikirjoja vaan luettava kirja. Vaatii aivoja erilaiseen työskentelyyn. Ai että hyvävolla ilman somea ja vilkkuvaloja. Dementian ehkäisyä! Luetko itse?

Vierailija
4/45 |
22.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukekaa suojelkaa aivojanne infoähkyltä.

Vierailija
5/45 |
22.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

👍hieno homma!

Vierailija
6/45 |
22.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki lukee?

Vierailija
7/45 |
22.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjakauppias totesi 5 vuoden aikana suuri muutos.

Vierailija
8/45 |
22.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohiksena kirjoitti:

Äänikirjojen kuunteku ei ole lukemista, ihan vaan näin sivuhuomautuksena. Olen törmännyt ihmisiin, jotka sanovat lukevansa paljon kirjoja, ja käykin ilmi, että ne kuuntelee paljonBookbeatia.

Eli kuunnelmien kuuntelua. Lukeminen vaatii aivoiota enemmän. Hidastaa jotain beta aaltoja tms. Vai mitä ne oli. Toi dementian ehkäisy hyvä tutkimuksessa.

Vierailija
9/45 |
22.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luen paljon. Lukiolaiseni ei lue KOSKAAN. Hän vihaa lukemista, pitkin hampain kuuntelee Storyteliä. Enimmäkseen makaa sohvassa jabkatsoo hupividejä.

Sen esitelmät on huikean hyviä ja äikkä kymppi. En tajua.

Vierailija
10/45 |
22.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lukenut tänä vuonna seitsemän kirjaa, kahdeksas menossa. Viime kuussa lähti Suomalaisen pokkarikamppiksessa vähän mopo käsistä ja ostin yhdeksän kirjaa :D 

Vierailija
11/45 |
22.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuoriso ja keski ikäiaetkin isruu vain älylaitteidensa kanssa ja infoähkyää. Siksi ei jaksa keskittyä.

Vierailija
12/45 |
22.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva kuulla, että luetaan.

Vierailija
13/45 |
22.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luen yleensä joka ilta, joskus vähän päivälläkin. Suurimman osan vapaapäivistä istun kyllä koneella, ei jaksa enää lukea kirjoja koko päivää niin kuin joskus lapsena.

Vierailija
14/45 |
22.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luetelkaa hyviä kirjoja?

Adelen kysymys jne

Vierailija
15/45 |
22.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo. Ostin 800, 500 ja 300 sivuiset kirjat. Siinä on vuosi(en)projekti saada ne joskus luettua. Ovat englantia, niin tahti on hitaampaa, kun samalla yrittää oppia lisää myös kieltä.

Vierailija
16/45 |
22.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä kirjoja? Itsellä joku Shakespearen opus kauan lukematta. Ei vaan jaksa.

Vierailija
17/45 |
22.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirja?Mikä se on?

Vierailija
18/45 |
22.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äänikirjat sopivat minulle täydellisesti. Olen tänäänkin töitä tehdessä kuunnellut äänikirjaa kuusi tuntia, mutta en voisi käyttää aikaani pelkkään istumiseen ja lukemiseen niin paljoa. Jos olisin työtön, eläkeläinen, yksinäinen tai vaikka karanteenissa, niin varmasti lukisin, mutta nyt perheellisenä ja töissä käyvänä se ei ole mahdollista. Olen kuitenkin iltaisin lukenut tämän vuoden aikana pari kirjaa, mutta yleensä uni tulee muutaman sivun lukemisen päästä ja lukeminen on sen takia hidasta.

Luin hyvin paljon lapsena, nuorena ja nuorena aikuisena. Olin kirjastossa iltatöissäkin ja mietin kirjastoalaa ammatikseni, mutta niin ei tapahtunut. Olen siis hyvin tyytyväinen äänikirjoihin ja tänä vuonna olen kuunnellut töiden ohessa kymmenisen kirjaa. Kirjat ovat lähinnä tietokirjoja ja yleensäkin faktaan pohjautuvia. Kasvoin fiktiosta ulos joskus parikymppisenä.

Vierailija
19/45 |
22.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi!

Onko linjoilla lukihäiriöisiä lukutoukkia?

Nuorin lapseni(12) sai lukihäiriödiagnoosin juuri.

Älykkyys on kunnossa.

Miten auttaa häntä?

Luen hänelle joka ilta kirjaa.

Vierailija
20/45 |
22.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo ei äänikirjoja vaan luettava kirja. Vaatii aivoja erilaiseen työskentelyyn. Ai että hyvävolla ilman somea ja vilkkuvaloja. Dementian ehkäisyä! Luetko itse?

Paljon, usealla kielellä. Hyvää aivojumppaa!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi yksi