Missä Suomessa asuu mukavimmat ihmiset?
Kommentit (102)
Olen asunut monessa eri paikassa mutta naantalissa viihdyin parhaiten. Tavallaan harmi kun työt siirtyi muualle ja joutui muuttaamaan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pohojanmaalla. Siellä on kaikki isompaa kuin muualla
Meni monta vuotta ennen kuin opin miten pohjalaiset toimii Itse muualta tänne tullut mutta kyllä täällä Pohjanmaalla viihtyy. Ihmiset on ihan mukavia kun pääsee sisälle mukaan meininkiin. Mutta onhan ne toki erilaisia kuin karjalaiset. Mullakin kun on neljäsosa juurista menetetytyssä Karjalassa ja mistä minä oon kotosi on paljon karjalaisia ja heidän jälkeläisiä.
En kyllä tiedä vieläkään, miten pohjalaisten kanssa tullaan toimeen vaikka siellä vuosia asuin. En tiedä onko missään niin ilkeitä ja itseriittoisia ihmisiä. Ei tietenkään kaikki, mutta osa.
Vierailija kirjoitti:
Ei ainakaan Helsingissä.
Joo ei todellakaan. Meillä käy töissä paljon keikkalaisia ympäri Suomea ja pkseudulta (erityisesti helsingistä) tulee kaikkein vaikeimmin lähestyttävät, jäisimmät työkaverit 😁 Keski-suomesta ja Kuopion seudulta leppoisimmat
Kemissä. Siellä kasvanut ihminen on mukava, kuin kuminen muna.
Keski-Suomi & Keski-Lappi! Raja-alueilla järjestään tympeää porukkaa riippumatta ilmansuunnasta. Eteläkärjessä suorittajatyypit, pohjoiskolkassa taas hälläväliä-tyypit.
Ruotsinkielinen rannikko-pohjanmaa. Siellä oikeasti sosiaalisia ja mukavia ihmisiä, hieman eri kulttuuri kuin suomenkielisillä.
Vierailija kirjoitti:
Ruotsinkielinen rannikko-pohjanmaa. Siellä oikeasti sosiaalisia ja mukavia ihmisiä, hieman eri kulttuuri kuin suomenkielisillä.
Totta. Myös täältä ääni siihen suuntaan!
Suunnittelin muuttavani Kauhajoelle, onneksi katsoin treffi sivustoja minkä näköisiä ihmisiä siellä asuu, joten jokin toinen paikkakunta kutsuu.
Ehdottomasti Vaasa ja Sipoo, jossa on alunperin kehittyneempi kulttuuri ja sivistys, siisteys. Oispa sitä muuallakin!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meni monta vuotta ennen kuin opin miten pohjalaiset toimii Itse muualta tänne tullut mutta kyllä täällä Pohjanmaalla viihtyy. Ihmiset on ihan mukavia kun pääsee sisälle mukaan meininkiin. Mutta onhan ne toki erilaisia kuin karjalaiset. Mullakin kun on neljäsosa juurista menetetytyssä Karjalassa ja mistä minä oon kotosi on paljon karjalaisia ja heidän jälkeläisiä.
En kyllä tiedä vieläkään, miten pohjalaisten kanssa tullaan toimeen vaikka siellä vuosia asuin. En tiedä onko missään niin ilkeitä ja itseriittoisia ihmisiä. Ei tietenkään kaikki, mutta osa.
Mä tuun kaikkien kanssa toimeen. Johtuu varmaan siitä, että olen asunut monessa paikassa eri puolilla Suomea.
Ihmettelen tätä pohjanmaalaisten pelkäämistä. Suoraselkäisiä ja ryhtejä. Vähän jäykkiä ja kovia. Se niiden itseriittoisuus on vitsi.
Tornionjokilaakso, Länsipohja
Tunnettuja ystävällisyydestään ja vieraanvaraisuudestaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä tuun kaikkien kanssa toimeen. Johtuu varmaan siitä, että olen asunut monessa paikassa eri puolilla Suomea.
Ihmettelen tätä pohjanmaalaisten pelkäämistä. Suoraselkäisiä ja ryhtejä. Vähän jäykkiä ja kovia. Se niiden itseriittoisuus on vitsi.
Samoin. Eikä ollut mitään ennakkoluuloja heitä kohtaan alkuun. Pari vuotta menikin ihan mukavasti, mutta sitten alkoi tulla ihan liikaa ikäviä kohtaamisia. Omasta mielestäni siellä oltiin myös todella ilkeitä ja puhuttiin paljon pahaa toisista selän takana. Myös vanhanaikaisia ja ennakkoluuloisia asenteita. Ei ainakaan mitään mukavaa porukkaa pääsääntöisesti.
Näin mediatyössä eniten olen kontakteja solminut Joenjuussa. , Ei kerro mitään, mutta siellä on ollut helpon tutustua.
Itä-Suomessa ollaan leppoisia, ystävällisiä, huumorintajuisia ja siellä eletään maalaisjärjellä. Asiat on NIIN yksinkertaisia, helppoja ja mukavia täällä, toisin kuin siellä Hesassa..
Vierailija kirjoitti:
Itä-Suomessa ollaan leppoisia, ystävällisiä, huumorintajuisia ja siellä eletään maalaisjärjellä. Asiat on NIIN yksinkertaisia, helppoja ja mukavia täällä, toisin kuin siellä Hesassa..
Paitsi lääkarivastaanottoajan saaminen Varkaudessa tavallisena tallaajana on vaikeeta.
Komppaan. Kuopio on paras. Olen asunut neljässä muussa kaupungissa Helsinki mukaan lukien ja päätynyt Kuopioon. En voisi olla tyytyväisempi.