Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kysely: Onko deal breaker jos aikuinen mies tilaa Aku Ankkaa?

Vierailija
21.03.2021 |

Onko mielestäsi ok jos aikuinen mies tilaa ja lukee Aku Ankka? Ja vielä niin, että miehellä ei ole lapsia.

Kysely: Onko deal breaker jos aikuinen mies tilaa Aku Ankkaa?

Vaihtoehdot

Kommentit (56)

Vierailija
21/56 |
21.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sangen tyhmä kysymys.

Vierailija
22/56 |
21.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse tykkään vain Carl Barksin Akuista ja Al Taliaferron lyhyistä Aku-stripeistä. Muut Akut ei oo kovin hyviä.

Don Rosa on.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/56 |
21.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko Aku Ankan opettama maailmankuva kovinkaan hyvä lapsille?

Opettaa että saa aina sen lyhyimmän tikun, Aku häviää aina Hannu Hanhelle, Hannu vie naiset ja kaiken aina. Aku luo masentavan maailmankuvan lapsille. Ehkä luo ongelmia jopa, psyykkisiä. Näitä pitäisi tutkia.

Vierailija
24/56 |
21.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse tykkään vain Carl Barksin Akuista ja Al Taliaferron lyhyistä Aku-stripeistä. Muut Akut ei oo kovin hyviä.

Don Rosa on.

Ite en oikein miellä Rosaa "oikeaksi" Aku-piirtäjäksi. Enemminkin ne Rosan sarjikset on jonkinasteista parodiaa niistä Barksin Aku-sarjakuvista. Rosa itsehän on sanonut olevansa pikemminkin jonkinlainen Barksin Aku Ankka-maailman ensimmäinen fani, ei niinkään normaali Aku Ankka-piirtäjä.

Vierailija
25/56 |
21.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko Aku Ankan opettama maailmankuva kovinkaan hyvä lapsille?

Opettaa että saa aina sen lyhyimmän tikun, Aku häviää aina Hannu Hanhelle, Hannu vie naiset ja kaiken aina. Aku luo masentavan maailmankuvan lapsille. Ehkä luo ongelmia jopa, psyykkisiä. Näitä pitäisi tutkia.

Viimeinenkin toivo ihmiskuntaan mureni juuri.

Vierailija
26/56 |
21.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarja Turuselle ilmeisesti oli, mutta Johanna Kurkelalle ei.

Vierailija
27/56 |
21.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aku Ankka on Suomen myydyimpiä lehtiä, ollut Herra ties kuinka kauan.

Kolmekymppinen veljeni antaa edelleen äitinsä tilata hänelle Aku Ankkaa, vaikka veljeni on ollut jo vuosia kihloissa ja asuu omistusasunnossa :D Se on minusta aika älytöntä, mutta kai nyt akkareita saa ihminen lukea, vaikka minäkään en niihin koskaan ole päässyt sisälle.

Vierailija
28/56 |
21.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Don Rosa on.

Ite en oikein miellä Rosaa "oikeaksi" Aku-piirtäjäksi. Enemminkin ne Rosan sarjikset on jonkinasteista parodiaa niistä Barksin Aku-sarjakuvista. Rosa itsehän on sanonut olevansa pikemminkin jonkinlainen Barksin Aku Ankka-maailman ensimmäinen fani, ei niinkään normaali Aku Ankka-piirtäjä.

Erittäin hyvä luonnehdinta. 👍 Olen aina miettinyt, mikä Don Rosassa tökkii. Ehkä se on se postmoderni tiedostavuus ja parodiointi, vaikka sinänsä hänen piirtämänsä sarjat vilisevätkin mielenkiintoisia yksityiskohtia ja viitteitä Barksin tarinoihin.

Vierailija
29/56 |
21.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi aikuinen MIES? Voi nainenkin sen tilata. Ei olisi deal breaker.

Vierailija
30/56 |
21.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

tilaa vaan niin opit kunnollista suomenkieltä eikä mitään typerää fingelskaa,tyhmä

Vierailija
31/56 |
21.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Don Rosa on.

Nuorempana tykkäsin paljonkin Rosan tuotoksista ja varmasti kärkkäästi puolustinkin, yhteen aikaan Rosa oli se ainoa oikea "ankkisti" Barksin jälkeen haha Mutta näin vanhempana en oikein enää välitä hänen tyylistään, liian paljon yksityiskohtia ja piperrystä ruuduissa. Huumori kyllä puree.

Mulle Vicar on ollut se ehkä paras piirtäjä, aina luki sen tarinat ensiksi ihan 80-luvulta lähtien. Tykkään myös Flemming Andersenin tarinoista, usein synkähköjä. 

N40

Vierailija
32/56 |
21.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aku on paras!

Vierailija
33/56 |
22.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pappani on aina lukenut Akua. Kaiken kaikkiaan hyvä mies, ja hyvä aviomies puolisolleen.

Vierailija
34/56 |
22.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rosa ei kyllä tee parodiaa! Parodian ydinajatus on tehdä alkuperäisteos jossain määrin naurunalaiseksi tai vähintäänkin pilkata sitä. Rosa on nimenomaan barks-fani, ja hän suorastaan jatkaa barksin luomia tarinoita. Kyse on pastissista, eli tietynlaisesta jäljittelystä.

Vierailija
35/56 |
22.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Don Rosa on.

En oikein koskaan ole pitänyt Don Rosasta.

Kyllä Barks on ykkönen.

Pidin 80- luvun Akusta.

Piirtäjä kai oli Vicar, käsikirjoittajasta en tiedä...

Kiukkupussien koulu, Akun Sihi-juomariippuvuus, Aku paparazzina, Vakuutusmyyjän piinaama Aku...

Hienoa satiiria!

Nykyinen Aku on jotenkin lapsellisempaa ja piirrostyyli on vierasta.

Toki poikkeuksia on.

Ostin kirpparilta pari kansiota 70- luvun Akuja, huomasin, että eivät nekään pääsääntöisesti kovin hyviä olleet.

Vierailija
36/56 |
22.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Periaatteessa ihan sama, luin sitä itsekin lapsena ja vanhempani tilasivat sitä meille muistaakseni vuodesta 1976 lähtien. Omille lapsilleni tilasin Akkarin ainakin kymmenenvuoden ajan. Ostin myös taskareita matkalukemiseksi ja muutenkin kymmeniä. Jossakin vaiheessa lehti alkoi kuitenkin tympiä ja itsekään en jaksanut enää edes avata sitä, joten lopetin tilauksen. Aikansa kutakin. En ehkä jaksaisi keskustella miehen kanssa tästä aiheesta kovin kauan, muutaman sanan voisimme tietenkin siitäkin vaihtaa.

Vierailija
37/56 |
22.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä Don Rosan sarjat ovat myös hyviä. Ihan kelpo Carl Barksin manttelinperijä.

Vierailija
38/56 |
22.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä Don Rosan sarjat ovat myös hyviä. Ihan kelpo Carl Barksin manttelinperijä.

Ei Rosa mun mielestä mikään Barksin manttelinperijä ole. Ansioiltaan hyvin vaatimaton sarjakuvantekijä itse maestroon verrattuna, ei esimerkiksi lähimainkaan yllä samaan kekseliäisyyteen sarjakuvissaan kuin Barks, vaan lähinnä tyytyy vaan ammentamaan ja matkimaan oppi-isäänsä. Piirtäjän lahjoiltaan Rosa on varmaan yksi huonoimmista ankkapiirtäjistä - alkujaanhan se ei osannut itse edes piirtää ankkahahmoja vaan läpipiirsi ne Barksin sarjakuvista. Mutta Rosahan onkin koulutukseltaan rakennusinsinööri, ei piirtäjä.

Mielestäni Rosa jäljittelee Barksia liian orjallisesti ja fundamentalistisesti, mikä tekee hänestä ennemminkin jonkinlaisen Barksin kommentaattorin kuin varsinaisen Aku-piirtäjän.

Lisäksi Rosan sarjakuvissa on paljon epäakuankkamaisia piirteitä, kuten todelliset historialliset henkilöt ja se, että ankat ovat kuolevaisia. Esim. Roope kuolee Rosan kaanonissa v 1967 99-vuotiaana.

Vierailija
39/56 |
22.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

give me a brake

Vierailija
40/56 |
22.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on vain plussaa.