Jos olisit etukäteen tiennyt, mitä vuonna 2020 tapahtuu, olisitko elänyt erilaisia valintoja tehden?
Kommentit (42)
En. Minä sanoin jo tammikuulla että laittakaa rajat kiinni ja jengi kotiin. Kukaan ei tehnyt mitään asialle. Eikä ole tehnyt vieläkään. Kärsikää koronasta.
Vierailija kirjoitti:
En. Minä sanoin jo tammikuulla että laittakaa rajat kiinni ja jengi kotiin. Kukaan ei tehnyt mitään asialle. Eikä ole tehnyt vieläkään. Kärsikää koronasta.
Täsmennän viel äettä siis vuosi sitten tammikuulla. 5 minuuttia katselin Wuhania, lento ja laivareittiä ja tiesin mitä tulee.
2020 on hyvä luku. Yllättävät tiedot tulivat muista uutisista kuin koronasta. :)
En olisi elänyt toisin. Ehkä olisin voinut matkustella enemmän, mutta tiedostan myös realiteetit: rahaa eikä lomaa ollut riittävästi. Muita rientoja en kaipaa.
En. Me käytiin just 2019 neljällä ulkomaanreissulla, niin eipä haittaa parin vuoden tai pitempikään tauko. Lisäksi on uusi omakotitalo rakennettu 2016, joten pihaa on ja omaa rauhaa. Mökkikin on saaressa lisäksi.
Etätöitä tehty ennenkin enemmän ja vähemmän. Ollaan alalla, jolla työt vaan lisääntyneet nyt. Ja ikä alkaa olla sellainen, että eipä ole ravintoloissa ja baareissa hypätty muutenkaan vuosiin. Ruokaa on kiva tehdä ja omia kasviksia kasvattaa kesäisin.
Parasta elämässä oli ennen koronaakin kotoilu, ulkoilu, mökkeily ja oman perheen seura.
Olisin ostanut varaston täyteen olutta kun 2020 alussa oli vielä työpaikka. nyt pitää tyytyä 4 24kpl laatikkoon viikossa
Olisin laittanut merkkikorkkarit yhdelle tietylle kirppikselle myyntiin syksyllä 2019, kuten alunperin suunnittelin. En jaksanut, joten tarkoitus oli laittaa keväällä 2020.
Jos olisin tiennyt, että vuodeksi menee kaikki kiinni, olisin tehnyt toisia ratkaisuja, joilla olisin säästänyt pienen omaisuuden.
En olisi pitänyt välivuosia. Jos olisin mennyt suoraan lukiosta yliopistoon niin olisin valmistunut 2019. Nyt teen kandia etäopetuksessa, opiskelukavereihin ei tule enää pidettyä yhteyttä enkä varmaan saa koskaan töitäkään mistään.
Olisin säästänyt rahaa ja matkustanut USA:han tärkeän ihmisen luo. Nyt ei nähdä ehkä moneen vuoteen.
Enpä oikeastaan. Tämä kaikki oli tiedossa, jos vähääkään on seurannut asioita aiemmin. Ja myös tulevat suunnitelmat jo valmiiksi kirjoitettuja.
Elin täysillä ja kiitollinen siitä <3
Olisin käynyt vielä yhden ulkomaan reissun. 2019 olin Tukholmassa, Wienissä, ja Pariisissa.
Jos olisi ollut hyvä kristallipallo, olisin myynyt osakkeeni 12.2.2020 ja ostanut ne takaisin 18.3.2020. Olis siinä päiväpalkoille päässyt. Mutta hyvä näinkin, sillä montun pohjilla sentään uskalsin ostaa jotain lisää.
Kauheasti en kadu mitään mennyttä, minä ja läheiseni voimme hyvin. Apua tarvitsevia haluaisin auttaa.
Kyllä, olisin tehnyt ihan helvetisti eri valintoja.
Menetin työni koronan takia.
Vierailija kirjoitti:
Suomalaiset matkailijat toivat koronan Suomeen. Kiittäkäämme siis heitä
Joo, olisin osannut arvostaa sitä mitä mulla oli. Menetin rakkaiman läheiseni ja oman terveyteni vuonna 2020. Mikään tästä ei tosin liity koronaan. Kaiken muun paskan keskellä koronaa en edes muistanut.
Ehkä olisin matkustanut vielä enemmän. Vuonna 2019 tein 3 ulkomaanmatkaa, ehkä olisin vielä yhden tehnyt. Synnytin esikoisen vuoden 2019 lopulla. Tää on ollut ihan hyvää aikaa olla kotona hänen kanssa. Olin koko koronavuoden pois sairaanhoitajan työstä. Nyt oon toki palannut jo töihin mutta enää se ei haittaa koska rokote.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en jaksa enää. Olen ihan loppu ja uupunut tähän koronaan ja kaikkeen hysteriaan ja rajoituksiin mitä media ja päättäjät tuuttaa tulemaan.
Just tuota se valtaeliitti haluaakin.
Niinkö luulet? Vähänpä ne sitten tietää mitä vihaiset ihmiset tuppaavat tekemään.
Niinpä.
En. Eipä tämä ole erilaista aikaisempaan verrattuna. Olen ennenkin ollut paljon yksin ja pessyt käsiä kuten jo lapsena opetettiin.