Mitä laitatte evääksi yo-kirjoituksiin?
Minä laitoin meidän abille Dajm-suklaamuffinssin, herkkusämpylän, mandariinin- ja omenan lohkoja, irtokarkkeja sekä latte-kahvijuomaa termokseen. Tyytyväinen oli hän :)
Kommentit (13)
En ole koskaan tajunnut tuota eväsjuttua. Siellähän ollaan enintään 6 tuntia.
Itselläni oli muistaakseni eväänä sämpylöitä, joiden päällä oli meetvurstia, juustoa ja kurkkua, mandariini sekä pari palaa suklaata. Juomana vettä.
Mulla oli sämpylä, suklaata ja vettä, paitsi viimeisiin en ottanut mitään kun en koskaan ollut siellä neljää tuntia pidempään. Silloi opettaja päivitteli että miten sulla ei edes vesipulloa ole :D
Kaalikeittoa ja jälkkäriksi pannukakkua.
Pari kauraleipää, karjalanpiirakkaa ja energiapatukka. Appelsiinimehua ja vettä.
En mitään. Jos ei osaa itse huolehtia, niin olkoon ilman.
Tekee itse eväänsä, aikuinen ihminen.
Mitä ihmettä? Laittaako joku täysi-ikäiselle voileivät ja kaikki valmiiksi eväskoriin ylioppilaskirjoituksiin? Kyllä sen ikäisen pitäisi itse osata miettiä, mitä tarvitsee, hankkia ja pakata. Käytkö myös lopuksi korjaamassa kaikki pilkku- ja yhdyssanavirheet kultapupusen ylioppilasaineista ja niistät samalla siltä nenän, kun se on ikävästi valunut koko sen kuusi tuntia eikä itse osaa sitä pyyhkiä?
Vierailija kirjoitti:
Mitä ihmettä? Laittaako joku täysi-ikäiselle voileivät ja kaikki valmiiksi eväskoriin ylioppilaskirjoituksiin? Kyllä sen ikäisen pitäisi itse osata miettiä, mitä tarvitsee, hankkia ja pakata. Käytkö myös lopuksi korjaamassa kaikki pilkku- ja yhdyssanavirheet kultapupusen ylioppilasaineista ja niistät samalla siltä nenän, kun se on ikävästi valunut koko sen kuusi tuntia eikä itse osaa sitä pyyhkiä?
Voi kuules, meidän perheessä on tapana auttaa aina välillä toisiamme. Se, että hemmottelee eväillä kirjoitusaamuna, kun jännitys on nuorella päällä ja kotoota pitää lähteä jo seiskan jälkeen, ei tarkoita, ettei nuori osaa itse suoriutua eväistä 😅
Rieska leipää, savukinkkua ja sinappia. Palanpainikkeeksi muovipulloon Valion kefiiri piimää.
Meille aikanaan ruokala järjesti kahvi/teetarjoilun ja jonkun kahvileivän sen kanssa kirjoituksiin. Itse vietiin sitten muut eväät mukana. Kahvitarjoilu oli kiva tapa, jollaista en muilla ole kuullut olleen. Hyvä breikki oli kaikille.
Maitoa etiketittömään viinapulloon ja ranskanleipää senttisillä lauantaimakkarasiivuilla sekä sinapilla.