Miten valita tyttärelle kuukautis side?
Exän kanssa ei olla oikeen väleissä ja omalta äidiltäni en kehtaa kysyä.Voisiko joku auttaa?Niitä tuntui olevan kymmeniä vaihtoehtoja.Olen itse siis mies.
Kommentit (48)
Jos tytär ei tule kanssasi kauppaan ostamaan niitä, niin osta eri kokoisia. Paketin kyljessä näkyy eri koot, siivekkeillä ja ilman. Eka kerralla ostat paketin kaikkea yösiteistä (se on isoin) pieniin ja myöös pikkuhousunsuojia. Tytär oppii kokeilemalla, mitä tarvitsee ja mistä tykkää, mitä kuluu eniten jne. Kuukautisten aikana tarvitaan erilaisia eri päivänä.
Siis se onkin ongelma kun tytärkään ei ole ennen ostanut niitä.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Etkö voi kysyä tyttäreltä? Always tai libresse ovat varmoja valintoja
Onko niitä jotain eri kokoja vai käykö yksi koko kaikille?
Ap
Vierailija kirjoitti:
Jos tytär ei tule kanssasi kauppaan ostamaan niitä, niin osta eri kokoisia. Paketin kyljessä näkyy eri koot, siivekkeillä ja ilman. Eka kerralla ostat paketin kaikkea yösiteistä (se on isoin) pieniin ja myöös pikkuhousunsuojia. Tytär oppii kokeilemalla, mitä tarvitsee ja mistä tykkää, mitä kuluu eniten jne. Kuukautisten aikana tarvitaan erilaisia eri päivänä.
Ai kiitos.Kyselinkin edelliseltä, että onko eri kokoja.En ollut vielä lukenut vastaustasi.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Osta kaappiin muutamaa kokoa. Isoja yösiteitä, siivekkeellisiä ja siivettömiä. Hyvä olla näitä kaikkia. Merkit on vähän makukysymys. Olen ostanut eri merkkejä ja pyytänyt tytärtä kommentoimaan onko joku hyvä tai huono. Ei ole kuulemma väliä. Joku side selkeästi rapisi kävellessä, mutta en kysynyt mikä se oli.
Suosittelen että ostat sellaisia joissa on siivekkeet, eli sellaiset tarraläpät keskellä sivuissa. Ei tule ohivuotoja. Sellaisia eri pituisia ja lisäksi yösiteitä ja ehkä muutamaa eri merkkiä. Tyttö sitten voit jatkossa kertoa mikä oli paras merkki ja mitä haluaa lisää.
Vuokkoset aiheuttavat vähiten allergisia reaktioita. Vuokkosista, libresessestä tai alwayssistä osta yöside, jonka tyttö laittaa aina yöksi. Osta myös normaalikokoisia siivekkeellisiä siteitä. Niissä paketeissa lukee night tai normal wings. Tällä pääsette alkuun. Side pitää vaihtaa vuodosta riippuen 2-6h välein, voi pitää myös 8h, mutta itse en päivisin tykkää pitää niin pitkään kun alkaa hiostaa ja voi käydä haisemaan. Jos on runsaat kuukautiset niin pitää vähintään 2h välein vaihtaa. Osta myös tamponeja pientä kokoa pakkaus.
Always ja Libresse ovat varma valinta. Osta vaikka kumpaakin 1 paketti, niin saa testata kumpaakin. Siivekkeellinen voisi olla hyvä. Lisäksi paketti yösiteitä runsaampaa vuotoa varten ja pikkuhousunsuojia vähäistä vuotoa varten.
https://www.libresse.fi/tuotteemme/siteet/ultra-normal-side/
https://www.libresse.fi/tuotteemme/siteet/ultra-goodnight-wing-side/
https://www.libresse.fi/tuotteemme/pikkuhousunsuojat/normal-pikkuhousun…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai kiitos.Kyselinkin edelliseltä, että onko eri kokoja.En ollut vielä lukenut vastaustasi.
Ap
Juu, ja ne koot eivät riipu käyttäjän koosta tai anatomiasta, vaan vuodon määrästä. Tyypillisesti parin ensimmäisen päivän aikana tarvitsee isompia ja imukykyisempiä, ja sitten loppua kohti pärjää pienemmillä, mahdollisesti jopa pikkuhousunsuojilla. Yösiteet taas nimensä mukaan yökäyttöön kun niiden pitää kestää se kahdeksan tuntia. Ainakin osassa sidemerkeistä on paketissa myös pisaroiden kuvia, jotka merkitsevät imukykyisyyttä. Mitä enemmän pisaroita, sitä enemmän verta side imee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Yksi koko käy kaikille. Eri siteiden välillä on eroa koon lisäksi imukyvyssä. Yösiteet ovat isompia kooltaan kuin päiväkäyttöön tarkoitetut tai päiväkäyttöön tarkoitetut on isompia kuin pikkuhousunsuojat. Pikkuhousunsuojiakin on eri kokoisia ja mallisia ja eri imukyvyllä olevia. Paketeissa lukee millaiseen vuotoon ne ovat tarkoitettuja.
Ei ole varsinaisesti eri kokoja mutta on eri tilanteisiin tai siis yösiteitä ja siivekkeellisiä ym. Merkillä ei ole väliä mutta siivekkeet on aina kätevät. Imuteho on merkitty yleensä paketin kylkeen pisaroilla. Kannattaa ottaa ainakin yksi paketti parin pisaran siteitä ja toinen mahdollisimman monen pisaran siteitä. Ja yösiteitä, ne on varmempia nukkuessa. Pikkuhousunsuojat on käteviä etenkin jos ei vielä tiedä omaa kuukautiskierron pituutta, tai siis niitä voi käyttää kaiken varalta.
Kolme pakettia siteitä ja paketti pikkuhousunsuojia riittää varmasti kuukaudeksi. Teini-iässä kuukautiset voi olla todella runsaat ja siteitä saattaa kulua paljon. Vanhemmiten helpottaa.
Vierailija kirjoitti:
Vuokkoset aiheuttavat vähiten allergisia reaktioita. Vuokkosista, libresessestä tai alwayssistä osta yöside, jonka tyttö laittaa aina yöksi. Osta myös normaalikokoisia siivekkeellisiä siteitä. Niissä paketeissa lukee night tai normal wings. Tällä pääsette alkuun. Side pitää vaihtaa vuodosta riippuen 2-6h välein, voi pitää myös 8h, mutta itse en päivisin tykkää pitää niin pitkään kun alkaa hiostaa ja voi käydä haisemaan. Jos on runsaat kuukautiset niin pitää vähintään 2h välein vaihtaa. Osta myös tamponeja pientä kokoa pakkaus.
Olen muuten samaa mieltä, mutta eri mieltä noista tamponeista. Lapsi saa olla ilman tamponeita.
Melko usein täällä on joku isä tässä tilanteessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ApOsta kaappiin muutamaa kokoa. Isoja yösiteitä, siivekkeellisiä ja siivettömiä. Hyvä olla näitä kaikkia. Merkit on vähän makukysymys. Olen ostanut eri merkkejä ja pyytänyt tytärtä kommentoimaan onko joku hyvä tai huono. Ei ole kuulemma väliä. Joku side selkeästi rapisi kävellessä, mutta en kysynyt mikä se oli.
Miksi siivekkeettömiä? Ne eroavat muista vain siinä, että niissä on iso ohivuodon riski.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen muuten samaa mieltä, mutta eri mieltä noista tamponeista. Lapsi saa olla ilman tamponeita.
Sanoin tamponeista siksi kun vuoto voi olla todella runsasta. Jouduin lapsena käyttämään tamponeita ja sidettä, koska vuoto oli niin runsasta. Ei olisi liikkatunnit onnistuneet muuten todellakaan.
Tarvitseeko tyttö niitä juuri nyt?
Kannatan noita Vuokkosia ja Pirkkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä aikuisena naisena inhoaisin ja vihaisin kuukautisia jos pitäisi siteiden kanssa toimia. Haisevat ja koko alapää veressä. Miksi jokaisen teinin pitäisi kärsiä siteiden kanssa, jos on paremmin sopiviq vaihtoehtoja.