1500 euroa ylimääräistä kulutukseen. Mitä hankkisit?
Minä saan 1500 bonusrahaa, netto. Tuli ihan yllätyksenä. Olen aina ollut kiva säästämään ja sijoittamaan mutta tämän aion "tuhlata". Lapsilleni 2, annan sataset mieheen ja sitten ostan 100 euroa maksavan laukun. Käyn kampaajalla ja kosmetologilla...Vielä jäisi 1000. Kotiin ei tarvita mitään. No ehkä verhot.
Eli positiivinen ongelma. Miten sinä humputtelisit ylimääräisen rahan ?
Kommentit (58)
Järkkärikameran ja siihen liittyvää härpäkettä, houkuttais opetella valokuvaamaan kunnolla, voisi olla kivaa puuhaa kunhan tuolla ulkona joskus taas tarkenee.
Normaalissa tilanteessa olisin jo finskin sivuilla😅
Lasittaisin terassin ja hankkisin sinne lämmityslaitteen
Tuolla summalla saisin semmoisen moottorisahan, että mökkinaapuri tulisi kateudesta vihreäksi ja menisi tuhlaamaan kaikki säästönsä vielä kalliimpaan vaikkei niiden tontilla edes kasva puita. Olisi oikein sille savolaiselle.
1500 euroa ylimääräistä?
Normaaliaikana tekisin jonkun minibudjetin matkan johonkin lähelle, esimerkiksi Kööpenhaminaan. Osalla maksaisin opintolainaa pois.
En mitään vaan säästäisin. Olen oppinut elämään pienemmällä tulolla, mutta rahaa ei jää Säästöön. Se toisi itselle kovin turvallisuutta yllättävissä talouteen kohdistuvissa tilanteissa.
Mielikuvituksen herättävä kysymys. Huomaan että olen käyttänyt rahaa vaan kotiin/mökkiin/lapsiin/auton korjauksiin. Poikkeuksena taide, sain juuri lunastettua hankinnan taidelainaamosta.
Oikeassa elämässä käyttäisin tuon summan osana kylpyhuoneremonttiin mutta ehkä olisi aika mennä kasvohoitoon ja vaatekauppaan.
Olen töissä johtavassa asemassa mutta vaatteet taitaa olla nolossa kunnossa. Tuolla 1500 eurolla voisin mennä Helsingin keskustaan hotelliin ja hankkia seuraavat: kasvo- ja jalkahoito, hieronta. Uudet housut, alusvaatteita, 3-4 puseroa, kotimainen joutsen kevytuntuvatakki, sillkihuivi, mustat ballerinat. Sitten vielä urheiluliikkeestä urheiluliivit, ulkoilupuku ja kengät kuntosalille. Jos ei olisi koronaa niin ostosten välissä hyvä lounas, lopuksi leivoskahvit konjakilla ja taksikyyti kotiin. Tarkemmin ajatellen ostosretki olisikin mukava suunnata Turkuun, ehkä kasvohoidon voisi kuitenkin teettää kotipaikkakunnalla tutussa hoitolassa.
Kiitos vielä kerran ketjun aloittajalle.
Laittaisin säästöön tai ostaisin osakkeita. Sekin päivä tulee että ylimääräistä saattaa tarvita. Mikäli nyt ei ole mitään tarvetta niin onko pakko tuhlata.
Vierailija kirjoitti:
Toi oli kiva ja tarpeellinen, hyvät juoksukengät.
Kyllä mä nyt nää "tuhlaan" eli hankin jotain extraa mutta harkiten ja vuosiksi.
Mielestäni myös palveluja on hyvä hankkia ja tukea. siksi kampaaja ja kosmetologi
Ymmärtäisin "tuhlaamisen" (voisiko sitä sitten tuhlaamisena pitää) jos olisi oikeesti monta kohdetta, jota on pitkään ja hartaasti odottanut ja toivonut. Nyt kyselet vauvapalstalta tuntemattomilta, ideoita siihen miten käyttäisit rahat. Eikö se kerro tarpeeksi, ettei sinulla ole mitään mitä oikeasti kaipaat? Ja sitä paitsi: pakkoko ne on heti tuhlata? Jätä humputtelurahaa tulevaisuuteen :)
Osta palveluja, siivousta, sisutusta, ruokatilauksia, remontteja?
Vierailija kirjoitti:
Osta palveluja, siivousta, sisutusta, ruokatilauksia, remontteja?
Kunnon hieronta!
Matkakuume kirjoitti:
Lähtisin matkalle, kunhan tässä vaan pääsisi johonkin.
Ei meillä ole matkustuskieltoa. Suomeen kaupunkilomallle viikonlopuksi kivaan hotelliin. Ruokailu. Rahat kotimaisille yrittäjille.
Vierailija kirjoitti:
Kävisin matkoilla virossa ja lontoossa koronabileissä.
Rahalla ei kuitenkaan saa omaa hengityskonetta, jota tarvitset, kun saat muuntoviruksen. 😉
Uusi tietokone/kännykkä.
Uusi mikro
Lehtitilaus
Kalliimpi äitienpäivälahja
Äitienpäivlahja myös lapsettomalle isotädille
Parvekkeelle uusi kukkalaatikko
Netflix