Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi maalle muuttaneet aina kehuvat, että ovat päässeet materialistisuudesta eroon?

Vierailija
21.03.2021 |

Maalla asuessahan tarvitsee ihan älyttömästi tavaraa ja välineitä. Ja yleensä kaiken pitää olla aina omaa. Selittäkää minulle?

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
21.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se tarkoittaa sitä että maalla tavaraa hankitaan vain tarpeeseen kun taas kaupungissa hankitaan paljon sellaista jota ei oikeasti edes tarvitsisi =materialismi.

T.kaupunkilainen, joka osti tekokukkia ja kolmannen kevät-takin sekä uudet trendikkäämmät tennarit.. Maalla kulkisin todnäk. eniten saappaissa/jossain työkengissä ja ne yhdet kaupunkilaistennarit riittäisi oikein hyvin sillon joskus kun pukeutuu "paremmin".

Terveisiä maalta. Ostin eilen kaupasta kukkia, pääsiäistipuja, kukkaruukkuja ja kynttilöitä. Kevättakkia en taida tänä vuonna ostaa mutta kolme mekkoa hankittu kesäksi. Keräilen valkoisia tennareita ja ostan niitä pitkin vuotta. Ostin myös nettikaupasta verhot, päiväpeiton ja maton, ihan vaan kevään kunniaksi ja äsken katselin yhtä neuletakkia.

Totta on että yhtä usein ei tule käytyä "ihmisten ilmoilla" mutta ei minusta ole maalla asuminen vienyt materialismia pois.

Hmm, no voihan se olla itsellänikin sitten niin että materialismi on sisäsyntyistä.. harmi. Haaveilen maalla asumisesta ja olen kuvitellut että sitten minulla olisi enemmän muuta sisältöä elämässä, enkä ehtisi kierrellä/selailla kauppoja samaan tahtiin kuin nyt kaupunkilaisena kulutan aikaani. Sisustaminen toki on yksi harrastus ja siitä en varmaan luopuisi maallakaan.

Vierailija
22/27 |
21.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siellä ei katsos tarvitse laittaa meikkiä ja edustavia vaatteita. Nämä ovat ne ainoat paheksuttavat materian muodot.

Eikä sisustaa eikä näyttäytyä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
21.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Serkkuni muutti maalle noin 5v sitten. Romun määrä vain lisääntyy tontilla, autonraatoja jotain 30kpl pitkin pihan perukoita. Ja talo sisältä täynnä ihan ihme kamaa jota kuulemma tarvitaan maalla. Mikäs siinä kun itse tykkää ja viihtyy. Pääsi pois rasittavasta työstään ja vaikuttaa oikein tyytyväiseltä. Mutta joo, ei kaikista tule askeetikkoja ja minimalisteja vaikka maalle muuttavatkin.

No siis kaupungissa asuessahan ei tarvitse välttämättä oikein mitään omaa. Maalla tarvii lumilapion, lumikolan, haravoita, kottikärryt, kirveen, puita, työkaluja, työhanskoja, saappaat, ulkovalot, ruohonleikkuri, jne jne. Mahdollisesti vielä traktorin ja lumilingon! Ja bensaa niihin koneisiin. Ja tämä vain jos ei pidä mitään eläimiä edes

Ne on oikein käytettynä hyötyesineitä. Osa tietysti hamstraa tavan ja varmuuden vuoksi.

Vierailija
24/27 |
21.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan järkeviä huomioita. Se on totta että täällä maalla esim pukeudutaan pelkästään käytännöllisesti. Ihan jopa siihen kylän ainoaan baariin, taksia voi joutua odottamaan monta tuntia ulkona.

Myös autot valitaan käytännöllisyyden perusteella, nämä tiet tarvitsee maavaraa eikä hiekka kyljissä paljon naurata joten uutta autoa harva mieluilee vaan ostellaan käytettyjä.

Itse rakastan täällä maalla tätä maanläheisyyttä. Päässä ei pyöri meikit, korut eikä muoti. Lapset tekee asioita eikä notku asemilla tai ostareilla. Arvostan sitä paljon että voin täyttää päiväni järkevällä tekemisellä. Ei tarvitse kuntoilla erikseen jos ei halua.

Olen nuorena asunut kaupungissa ja se oli hirveää. Aikansa jaksoi niitä palveluita käyttää mutta sitten alkoi seinät kaatua päälle. Ei asunnossa ole mitään tekemistä ja mistään ei löytynyt rauhaa ja mielekästä tekemistä. Kaipasin niin yksinkertaisia asioita kun puusaunan lämmittäminen, kotitieltä mustikkametsään poikkeaminen, hiljaisuus, pimeys, pitkiä kävelylenkkejä koiran kanssa tiellä jossa ei koskaan tule kukaan vastaan. Se että aamulla voi mennä yökkärissä kuistille kahville, ei näy eikä kuluu mitään eikä ketään. Kesäyönä halkojen hakkaamista puolille öin, siitä vielä uimaan ja saunaan.

Kaupungissa elämäntyyli on usein pinnallinen ja nopea. En tiedä huomaako sitä kaupunkilaiset itse. Mutta ollaanhan me kaikki erilaisia. Monet kaupunkilaiset kaipaa silloin tällöin maaseudun rauhaa ja me maalaiset kaupungin vilinää.

Vierailija
25/27 |
21.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai?

Minä taas muutin maalle siksi että saan haalia tavaraa.

On prätkää, useampaa autoa, mönkijää, erilaisia sahoja, pyssyjä, traktoreita, kaivureita..

Kerrostaloyhtiössä tulisi hyvin äkkiä sanomista kun samat romut toisi pihaan.

Vierailija
26/27 |
21.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Serkkuni muutti maalle noin 5v sitten. Romun määrä vain lisääntyy tontilla, autonraatoja jotain 30kpl pitkin pihan perukoita. Ja talo sisältä täynnä ihan ihme kamaa jota kuulemma tarvitaan maalla. Mikäs siinä kun itse tykkää ja viihtyy. Pääsi pois rasittavasta työstään ja vaikuttaa oikein tyytyväiseltä. Mutta joo, ei kaikista tule askeetikkoja ja minimalisteja vaikka maalle muuttavatkin.

No siis kaupungissa asuessahan ei tarvitse välttämättä oikein mitään omaa. Maalla tarvii lumilapion, lumikolan, haravoita, kottikärryt, kirveen, puita, työkaluja, työhanskoja, saappaat, ulkovalot, ruohonleikkuri, jne jne. Mahdollisesti vielä traktorin ja lumilingon! Ja bensaa niihin koneisiin. Ja tämä vain jos ei pidä mitään eläimiä edes

Ne on oikein käytettynä hyötyesineitä. Osa tietysti hamstraa tavan ja varmuuden vuoksi.

Niin, mutta onhan se materialistista hankkiutua tilanteeseen, jossa tarvitsee noita kaikkia hyötyesineitä välttämättä. Eihän kukaan välttämättä tarvitse isoa taloa ja isoa pihaa, joita varten tarvitsee tuon kaiken ylläpitorekvisiitan. Ap

Vierailija
27/27 |
21.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ukko38 kirjoitti:

Ai?

Minä taas muutin maalle siksi että saan haalia tavaraa.

On prätkää, useampaa autoa, mönkijää, erilaisia sahoja, pyssyjä, traktoreita, kaivureita..

Kerrostaloyhtiössä tulisi hyvin äkkiä sanomista kun samat romut toisi pihaan.

Nimenomaan, ei se maalla asuminen valintana varsinaisesti väärä ole, mutta ärsyttää se joidenkin hurskastelu, että elämä on yksinkertaista ja mitään ei tarvita. Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi yksi