Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi maalle muuttaneet aina kehuvat, että ovat päässeet materialistisuudesta eroon?

Vierailija
21.03.2021 |

Maalla asuessahan tarvitsee ihan älyttömästi tavaraa ja välineitä. Ja yleensä kaiken pitää olla aina omaa. Selittäkää minulle?

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
21.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä ei katsos tarvitse laittaa meikkiä ja edustavia vaatteita. Nämä ovat ne ainoat paheksuttavat materian muodot.

Vierailija
2/27 |
21.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisillä on kaikenlaisia harhaluuloja. Lajityypillinen ominaisuus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
21.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Serkkuni muutti maalle noin 5v sitten. Romun määrä vain lisääntyy tontilla, autonraatoja jotain 30kpl pitkin pihan perukoita. Ja talo sisältä täynnä ihan ihme kamaa jota kuulemma tarvitaan maalla. Mikäs siinä kun itse tykkää ja viihtyy. Pääsi pois rasittavasta työstään ja vaikuttaa oikein tyytyväiseltä. Mutta joo, ei kaikista tule askeetikkoja ja minimalisteja vaikka maalle muuttavatkin.

Vierailija
4/27 |
21.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri noin se menee! Monet hankkii useita autoja ja työkoneita liudan. Pakastearkkuja riistalle, marjoille ja sienille jne. Tavara pikemminkin lisääntyy kuin vähenee.

Vierailija
5/27 |
21.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Serkkuni muutti maalle noin 5v sitten. Romun määrä vain lisääntyy tontilla, autonraatoja jotain 30kpl pitkin pihan perukoita. Ja talo sisältä täynnä ihan ihme kamaa jota kuulemma tarvitaan maalla. Mikäs siinä kun itse tykkää ja viihtyy. Pääsi pois rasittavasta työstään ja vaikuttaa oikein tyytyväiseltä. Mutta joo, ei kaikista tule askeetikkoja ja minimalisteja vaikka maalle muuttavatkin.

No siis kaupungissa asuessahan ei tarvitse välttämättä oikein mitään omaa. Maalla tarvii lumilapion, lumikolan, haravoita, kottikärryt, kirveen, puita, työkaluja, työhanskoja, saappaat, ulkovalot, ruohonleikkuri, jne jne. Mahdollisesti vielä traktorin ja lumilingon! Ja bensaa niihin koneisiin. Ja tämä vain jos ei pidä mitään eläimiä edes

Vierailija
6/27 |
21.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät kehu. Seuraava!

Vierailija
7/27 |
21.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo ei vähene tavara, laatu vaan muuttuu.

Vierailija
8/27 |
21.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, mutta sehän ei oo materialismia jos niitä rojuja hankitaan tarpeeseen...

Typerää leijua yhtään kenenkään sillä ettei hanki tavaroita huvikseen. Se, että me ostetaan ruohonleikkuri ei lopultakaan suuremmin eroa siitä kun kaupungissa asuva tuttava hankkii AirFryerin.

Vierailija
9/27 |
21.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät ole asuneet maalla tarpeeksi kauan. Ei ole vielä tullut vastaan kaikkia normaalin elämän tilanteita saati sitten ongelmatilanteita. Minä olen ikäni maalla asunut ja tavaraa on kaikki varastot täynnä. Juuri mitään ei viitsisi heittää pois, kun sitä tiettyä juttua saattaa joskus 10 vuoden päästä tarvita johonkin korjaukseen/varaosaksi :D

Vierailija
10/27 |
21.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse asun sekä kaupungissa että maalla ja tuo kyllä pitää paikkansa, että maalla ei laittauduta ja meikata samalla tavalla kuin kaupungissa.

Maalla työnteko on useammin jotain muuta kuin toimistotyötä, joka edellyttää jonkinlaista siistiä ja muodikasta asua ja kevyttä laittautumista (ei varmaan ehdoton edellytys, mutta moni kokee, että haluaa mennä töihin huoliteltuna). Maalla jotenkin vähemmän miettii sitä, mitä minulla on päällä tai onko tukka varmasti hyvin, kun lähden johonkin. Ja siihen ei koeta samanlaista tarvetta, kun muutkin on aika maanläheisissä asuissa ja meikittöminä. Itse huomaan myös hyvin sen, että maalla esim. kengät on pakko olla tosi käytännölliset. Siinä vaiheessa keväällä, kun kaupungissa on jo ihan sulaa ja pikku kengät tai kevyet kesätennarit on jo ihan jees, maalla on vielä tiet kurassa ja märkiä ja ei tule mieleenkään laittaa avokkaita tai valkoisia tennareita. Jos kaupungissa normi työpäivän asu on mekko, nahkasaappaat ja villakangastakki, niin ei maalla tule sellaisia käytettyä, kun ei kukaan muukaan niin pukeudu, ellei ole lähössä kaupunkiin.

Vierailija
11/27 |
21.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joidenkin maaninen romuautojen kerääminen kun tuskin ketään nyt kiinnostaa enään 80-90 luvun käyttöauto arjessa millä nyt tekojaan puolustelee?

Vierailija
12/27 |
21.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu, ettet ole ehkä kauhean vastaanottavainen pohtimaan tätä, mutta kyllä kaupungissa on enemmän kilpavarustelua kuin maalla. Helpommin sen huomaa, kun on kokenut molemmat puolet. Sen näkee ihan katukuvastakin.

Vierailija
13/27 |
21.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuntuu, ettet ole ehkä kauhean vastaanottavainen pohtimaan tätä, mutta kyllä kaupungissa on enemmän kilpavarustelua kuin maalla. Helpommin sen huomaa, kun on kokenut molemmat puolet. Sen näkee ihan katukuvastakin.

Olen kokenut molemmat puolet. Olen maalla asunut koko lapsuuden ja nyt kaupungissa. Ap

Vierailija
14/27 |
21.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on maalla ihan sama, minkämerkkinen takki tai laukku tai kengät päällä. Eikä puhelimen tarvitse olla iPhone 12.

Vierailija
15/27 |
21.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen kokenut molemmat puolet. Olen maalla asunut koko lapsuuden ja nyt kaupungissa. Ap

Väitänpä, että lapsena et pysty tekemään ihan ythä tarkkoja havaintoja yhteiskunnasta kuin aikuisena. Eli ei lasketa, että olet lapsena asunut maalla. En minäkään vertaile lapsuuteni maaseutukokemuksia siihen, kun asuin aikuisena kaupungissa, vaan nimenomaan aikuisuuden kaupunkikokemuksia aikuisuuden maaseutukokemuksiin.

Vierailija
16/27 |
21.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se tarkoittaa sitä että maalla tavaraa hankitaan vain tarpeeseen kun taas kaupungissa hankitaan paljon sellaista jota ei oikeasti edes tarvitsisi =materialismi.

T.kaupunkilainen, joka osti tekokukkia ja kolmannen kevät-takin sekä uudet trendikkäämmät tennarit.. Maalla kulkisin todnäk. eniten saappaissa/jossain työkengissä ja ne yhdet kaupunkilaistennarit riittäisi oikein hyvin sillon joskus kun pukeutuu "paremmin".

Vierailija
17/27 |
21.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Väitänpä, että lapsena et pysty tekemään ihan ythä tarkkoja havaintoja yhteiskunnasta kuin aikuisena. Eli ei lasketa, että olet lapsena asunut maalla. En minäkään vertaile lapsuuteni maaseutukokemuksia siihen, kun asuin aikuisena kaupungissa, vaan nimenomaan aikuisuuden kaupunkikokemuksia aikuisuuden maaseutukokemuksiin.

Eli arveletko, että jos muuttaisin nyt maalle, niin huomaisin että elämä olisi epämaterialistisempaa? Se on totta, että lapsena en tajunnut kyseenalaistaa sitä, kuinka paljon meillä oli omaisuutta. Nyt kaupungissa en omista juuri mitään muuta isompaa kun huonekalut ja polkupyörän.

Lapsena ei tietysti ollut väliä, mutta teininä meikkasin kouluun ja ostin kivaa vaatetta ihan kuin muutkin. Äitini kävi kaupungissa töissä myös maalla asuessa joten hänen piti laittautua edustavaksi joka arkipäivä. Ap

Vierailija
18/27 |
21.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä ole koskaan törmännyt tuohon vaikka itse muutin Helsingistä pohjanmaalle maaseudulle. Kyllä me tiedetään että tavaraa tulee enemmän esim auto ja lumilinko ja jääkaappipakastin. Toki olen huomannut että täällä menee vähemmän ruokaa hävikkiin ja osan saan kasvattaa itse. Teen etätöitä kuten vaimokin eli autoilua ei tule paljoa. Eihän tämä ole huippu ekologista mutta parhaamme teemme sen osalta. Oma mielenterveys oli sen verran tärkeä asia.

Vierailija
19/27 |
21.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä vaan lisääntynyt, koska tilaakin on enemmän. On hankittu iso pakastin ja kauan kaivattu kuivausrumpu. Myös huonekaluja pihakalusteita piti hankkia lisää. Pihalle piti ostaa ruohonleikkuri, lumitöitä varten lapiot, kolat ja mönkijä. Ulkovarasto on nopeasti täyttynyt kaikesta tarpeellisesta jota ei alussa tajunnut edes tarvitsevansa.

Muutettiin siis kerrostalosta ja tavaran määrä on vähintään tuplaantunut.

Vierailija
20/27 |
21.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se tarkoittaa sitä että maalla tavaraa hankitaan vain tarpeeseen kun taas kaupungissa hankitaan paljon sellaista jota ei oikeasti edes tarvitsisi =materialismi.

T.kaupunkilainen, joka osti tekokukkia ja kolmannen kevät-takin sekä uudet trendikkäämmät tennarit.. Maalla kulkisin todnäk. eniten saappaissa/jossain työkengissä ja ne yhdet kaupunkilaistennarit riittäisi oikein hyvin sillon joskus kun pukeutuu "paremmin".

Terveisiä maalta. Ostin eilen kaupasta kukkia, pääsiäistipuja, kukkaruukkuja ja kynttilöitä. Kevättakkia en taida tänä vuonna ostaa mutta kolme mekkoa hankittu kesäksi. Keräilen valkoisia tennareita ja ostan niitä pitkin vuotta. Ostin myös nettikaupasta verhot, päiväpeiton ja maton, ihan vaan kevään kunniaksi ja äsken katselin yhtä neuletakkia.

Totta on että yhtä usein ei tule käytyä "ihmisten ilmoilla" mutta ei minusta ole maalla asuminen vienyt materialismia pois.