Paljonko viisauden hampaan poisto maksaa yksityisellä
Kommentit (6)
Leikattuna hammaskirurgilla maksoi päälle 500€. Mutta kestikin noin 2h, kun oli vaikea tapaus.
Vierailija kirjoitti:
Leikattuna hammaskirurgilla maksoi päälle 500€. Mutta kestikin noin 2h, kun oli vaikea tapaus.
Lisäyksenä vielä: yläviisaudenhampaan poisto vetämällä maksoi muistaakseni n. 150€ yksityisellä. Eli vaihtelee tosiaan.
Hintahaarukka iso koska poisto voi olla kaikkea helposta pihdeillä tehtävästä vaativaan kirurgiaan. Lisää hintaa tulee myös rtg- kuvista jotka todennäköisesti pitää ottaa jos ei hetkeen ole kuvattu. Puudutteen hinta sisältyy yleensä poistohintaan.
Monella on nettisivuillaan ainakin suuntaa antava hinnasto. On tietysti itse vaikea arvioida millainen poisto tulee kyseeseen ja siksi myös soitto hammaslääkärille on aika turha kun tuskin pystyy näkemättä arvioimaan.
Helppo poisto vetämällä oli jotain 150-160 euroa sisältäen sen koko suun röntgenkuvan. Hammaslääkäri ehdotti kuvaa ja sillä mentiin. En tiedä oisko joku pienempi röntgenkuva pelkästä poistettavasta hampaasta riittänyt. Tällöin hinta olisi ollut huomattavasti halvempi.
Riippuu onko se viisarihammas alhaalla, vai ylhäällä, vedetäänkö vai leikataanko. Mulla ei mahtunut viisarit alas joten ne leikattiin kunnallisessa kun puhkesivat. Yläviisarit kävi poistattamassa (vedettiin) yksityisellä, jottei ne pilaisi vuosien oikomishoitoa. Näitä en olisi saanut kunnallisen piikkiin. Alaviisareiden poisto oli iso operaatio, yläviisareille tehtiin viilto ikeneen ja vedettiin vaan ulos tyyliin plobs (ne eivät olleet vielä puhjenneet). Kun yläviisarit vedettiin olin juuri muuttamassa ulkomaille, jossa hampaiden hoito olisi ollut järkyttävän kallista joten hätävarana poistatin ne. Onnekas minä, kun sain kaikki 4 viisaria :(
Poisveto ei varmaan paljoa, mut jos täytyy leikata niin enemmän.