Pitääkö imetys tosiaan lopettaa jos on raskaana?
Odotuspalstalla aiheesta on keskusteltu (Imetys raskaana? Viimeisin viesti tällä hetkellä on tullut 01:00) ja näyttäisi siltä että neuvoloissa käsketään imetys lopettamaan.
Kommentit (4)
eli kunnes esikko oli 1,5 v ja pidin 3 kk:n tauon välissä. Pikku kakkosatkin imetin sitten taas 1,5 v. Eli, jos itse jaksat ja syöt hyvin ja monipuolisesti niin siitä vaan. Ainakaan meidän lapsillamme ei ole allergioita/koliikkia eikä mitään ongelmia ollut kummallakaan.
Imetys pitää lopettaa raskausaikana vain silloin, jos on keskenmenoriski (imetys voi lisätä kohdun supistelua).
Lisätietoja aiheesta löydät varmasti imetystukilistan sivuilta.
Minäkin imetin raskaaksi tullessani ja imetin noin kolmannelle kuulle ongelmitta. Pidempäänkin olisin voinut, mutta tarkoituksena oli muutenkin vieroittaa tuolloin (esikoinen 1 v 4 kk) eli siksi lopetin, en raskauden takia. Nyt vauva syntynyt ja vajaa 2 v. esikoinen haluaa välillä maistiaiset rintamaitoa, enkä ole hennonut kieltää. Ilmeestä päätellen ei kyllä kovin hyvältä maistu hänen suuhunsa enää.. =)
Jos imetys ei tunnu pahemmin väsyttävän tai muutenkaan haittaavan elämää niin hyvin voi imettää. Itse olen imettänyt pari kertaa sinne raskauden puoleenväliin saakka.