Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Laihdutus ei etene - 52 v ja kilpirauhaslääkitys - help!

Vierailija
21.03.2021 |

Yritän laihduttaa 10 kiloa. Olen normaalipainon ja lievän ylipainon rajalla.

Käytän sulamo.fi:tä. Syön 1300-1500 kaloria. Mitä tahansa, kunhan kalorit ei ylity. Poljen päivittäin kuntopyörää 30 min tai käyn kävelyllä. Kävelen portaita (5. Krs) ja teen käsipainoilla hieman.

Takana kolme viikkoa. Ensimmäisen viikon aikana painoa paino tippui pari kiloa, nestettä varmaan. Toisen viikon aikana paino tippui maltillisesti, sen 500 gr. Tällä kolmannella viikolla se on sahannut. Yksi päivä +700 gr seuraavana -400 gr.

Eilen aamusta paino ei tippunut grammaakaan huoh. Vaikka
- aamiainen alpen-mysliä, pensasmustikoita, maitoa, kahvia
- lounas kaksi jälkiuunileipää ja kaksi keitettyä kananmunaa
- päivällinen 170 gr naudan sisäfilettä ja salaattia
- illalla puolikas ananas ja yksi banaani

Apuja? Mitä teen väärin? Mitä minun pitäisi tehdä?

Kommentit (82)

Vierailija
61/82 |
21.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies 53v:

Syötin tiedot, ja laskuri näyttää kalorintarperni 2188 kaloria. Eli jos olen syönyt 1300-1500 kaloria kolmen viikon ajan, niin minunhan olisi pitänyt laihtua enemmän kuin 2,7 kg, eikö?

Yhden päivän olen pitänyt sellaisen, että tietoisesti söin 2000 kaloria.

Ap

Ei. Ihan oikein...21x788=16548 kaloria jaettuna 7000 kaloria (1kg rasvaa) tekee 2,3kg..toki tuo hieman vaihtelee ihmisten kesken. Valitan...laihdutus on vaikeaa. Naiselle vaikeampaa kuin miehelle johtuen hormonitoiminnasta.

mies53v

Vierailija
62/82 |
21.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juureksia ja vihanneksia lisää.

Niitäsyön kyllä. Ei ollut eilen, mutta muulloin.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/82 |
21.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Punaisen lihan tilanne kannattaa vaihtaa kanaa, kalkkunaa tai kalaa.

Enemmän maanpäällisiä kasviksia pastan, jne tilalle. Ja hyviä rasvoja ja kuituja siemenistä ja manteleista.

Vierailija
64/82 |
21.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Enemmän maanpäällisiä kasviksia pastan, jne tilalle. Ja hyviä rasvoja ja kuituja siemenistä ja manteleista.

Niin minä syönkin eniten kanaa. Ja sen kanssa yleensä kasviksia ja juureksia. Ja ituja syön aika paljon. Salaattia ehkä vähän vähemmän.

Mutta pähkinöistä ja manteleista en tykkää sitten yhtään.

Siemenistä tykkään, mutta: älyttömästi kaloreita. Lopputuloksena jäi nälkä.

Ap

Vierailija
65/82 |
21.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paljonko sinulla tulee päivässä hiilaria leipä/pasta/riisi/peruna/puuro -tyyppisistä ja mahdolliset sokerituotteet (eli ei lasketa marjoja ja hedelmiä mukaan)?

50 gr mysliä ja kaksi jälkiuunileipää. Tarvitsen ne mahan toiminnan takia.

Pastaa, riisiä ja perunaa syön ehkä kolmena päivänä. Punnitsen kaloreiden mukaan, eli 100-150 gr kerralla.

Ei sokerituotteita.

Ap

Ja paskat tarvitset. Esim siemenissä on luonnontuotteista eniten kuituja. Miksi hitossa pidät jotain pastapäiviä? Sinä huojut jossain välillä ja ihmettelet miksi et laidu. Laihduttaminen ei ole = tonnikalasalaatti.

Ei sokerituotteita mutta entä keinomakeita, ei sisällä lisäyttyä sokeria, jne...

Ei se nälkä oikein lähde siemenillä, mutta jälkiuunileivällä lähtee.

Pidän pastapäiviä, koska haluan nauttia elämästä. En suostu kärsimään laihdutuksen takia, en halua, että koko valveillaoloaikani kuluu hyvien ruokien miettimiseen, kuinka haluaisin sitä ja tätä. Minulle on helpompaa, että syön ihan mitä tahansa, mikään ei ole kiellettyä. Siksi olen valinnut kalorilaskurin.

Olen kerran elämässäni karpannut. Pystyin siihen yhden kuukauden. Se oli jotain sanoinkuvaamattoman kauheaa.

En keksi mitään, missä olisi piilosokeria. Maito korkeintaan. Välillä joo voin juoda zeroa, mutta ei mitään päivittäistä.

Ap

+ mysliä, jälkiuunileipää, pastaa, riisiä, juureksia, hedelmiä

Vierailija
66/82 |
21.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan siinä myslissäkin 14-16g sokeria /100g tuotetta vaikka lisättyä sokeria ei ookkaan.

Vierailija
67/82 |
21.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kilpirauhasen vajaatoiminta pienentää energiankulutusta ainakin n. 20 % terveeseen verrattuna, vaikka olisi kohdallaan oleva lääkitys. TSH 3,5 on ehdottomasti liian iso hyvä että vaadit annosnoston. Onko T4-taso hyvä?

Proteiinin määrä katsotaan suhteessa ihmisen painoon, ei suhteessa kalorimäärään. Eli proteiinia riittävästi (ihan vähintään 1 g /painokilo) ja sitten rasvaa ja hiilihydraattia sitä mukaa kuin kaloreihin mahtuu.

Vierailija
68/82 |
21.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko ap koskaan kuullut glykeemisestä indeksistä eli ruuanlaadun mittarista? Sinulle tärkeää on ruuasta saatu nautinto, eikä niinkään laatu? Sinulla on tavoite, mutta ei tahtoa muuttaa niitä elämäntapoja?

Vierailija
69/82 |
21.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan siinä myslissäkin 14-16g sokeria /100g tuotetta vaikka lisättyä sokeria ei ookkaan.

Ja banaanissa 22g/100g

Vierailija
70/82 |
21.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laihtua pitäisi, mutta ilman uhrauksia? Onnea ja menestystä.

Vierailija
71/82 |
21.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kalorit pois ja lenkille kirjoitti:

Kauheeta kalorimäärää. Iso pitsa päivässä ja limut päälle.1400 kaloria. Ei kuulkaa !!! Nyt mennään ostamaan kaupasta iso kaali jaetaan se puoliksi ja silputaan toinen puoli kattilaan.Puoleen väliin vettä ja vihreä paprika paloina sekä silputtua selleriä. Keitellään pari tuntia sekoittaen välillä ja vettä lisäten.Jos makua haluaa ripaus valkopippuria tai tomaattimössö purkki eikä mitään muuta. Keitetään kunnes on ihan pehmeää. Siinä teille kalorit eikä leipää ei pullaa ei jäätelöä ei yhtään suolaa ei mitään muuta kuin vesi ja vihreä tee.Ainoa hedelmä on ananas.

Järkyttävää! Kuka nyt isoa kaalia ostaa, siinähän on kaloreita satoja. Pieni kaali ja sen kun keittää ilman lisukkeita niin viikon pärjää ja paino putoaa reippaasti. Ei hedelmiä eikä mitään valkopippuria jossa on tuhansia kaloreita. Kaneli ainakin kannattaa jättää pois, sillä lihoo reippaasti. Suolaa ei ollenkaan, kerää vaan nestettä ja paino nousee jopa 100g kuukaudessa, ihan järkyttävää lihomista.

Vierailija
72/82 |
21.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin minä syönkin eniten kanaa. Ja sen kanssa yleensä kasviksia ja juureksia. Ja ituja syön aika paljon. Salaattia ehkä vähän vähemmän.

Mutta pähkinöistä ja manteleista en tykkää sitten yhtään.

Siemenistä tykkään, mutta: älyttömästi kaloreita. Lopputuloksena jäi nälkä.

Ap

Ei kai kukaan pelkkiä siemeniä syö ja oleta että sillä lähtee nälkä? Tai montaa desiä kerralla?

Vierailija
73/82 |
21.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kalorit pois ja lenkille kirjoitti:

Kauheeta kalorimäärää. Iso pitsa päivässä ja limut päälle.1400 kaloria. Ei kuulkaa !!! Nyt mennään ostamaan kaupasta iso kaali jaetaan se puoliksi ja silputaan toinen puoli kattilaan.Puoleen väliin vettä ja vihreä paprika paloina sekä silputtua selleriä. Keitellään pari tuntia sekoittaen välillä ja vettä lisäten.Jos makua haluaa ripaus valkopippuria tai tomaattimössö purkki eikä mitään muuta. Keitetään kunnes on ihan pehmeää. Siinä teille kalorit eikä leipää ei pullaa ei jäätelöä ei yhtään suolaa ei mitään muuta kuin vesi ja vihreä tee.Ainoa hedelmä on ananas.

Järkyttävää! Kuka nyt isoa kaalia ostaa, siinähän on kaloreita satoja. Pieni kaali ja sen kun keittää ilman lisukkeita niin viikon pärjää ja paino putoaa reippaasti. Ei hedelmiä eikä mitään valkopippuria jossa on tuhansia kaloreita. Kaneli ainakin kannattaa jättää pois, sillä lihoo reippaasti. Suolaa ei ollenkaan, kerää vaan nestettä ja paino nousee jopa 100g kuukaudessa, ihan järkyttävää lihomista.

Heko heko.

Vierailija
74/82 |
21.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni kans kilpparilääkitys viimeiset 7 vuotta

Olen normaalipainoinen ollut koko ajan;

Hidas aineenvaihdunta tuo sairaan väsymyksen😴 ja nälkää ei ole.

Helpommalla pääsee kun ei niin sairaasti sitä vaakaa ⚖️tuijota vaan keskittyy siihen että voi hyvin.

Painoni rupesi nousemaan viime vuonna kun ei mistään : hormoonit teki tehtävänsä estroogenillä laihduin taas😀

Vierailija
75/82 |
21.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paljonko Alpen-myslissä on sokereita? Mielestäni mysleissä on todella paljon sokeria eli kannattaa valita se sokeriton versio.

No added sugar.

350 kaloria sadassa grammassa.

Ap

Sokeria se lisäämätönkin sokeri on. Kaloreita ei kysytty.

Vierailija
76/82 |
21.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä lukemilla sait kilpirauhaslääkityksen? Minulla tsh 4 ja T4 11,6 eikä kuulemma mitään vikaa missään. Olen pöhöttynyt joka puolelta, rättiväsynyt, kuolleen näköinen, hädintuskin jaksan kävellä, kotitöitä en jaksa tehdä, palelen kuin pakkasessa alasti. Millä ihmeellä sitä lääkettä saa? Painokin nousee vaikka söisin vain 1200 kcal ja liikkuisin tuntikausia päivässä.

Vierailija
77/82 |
21.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millä lukemilla sait kilpirauhaslääkityksen? Minulla tsh 4 ja T4 11,6 eikä kuulemma mitään vikaa missään. Olen pöhöttynyt joka puolelta, rättiväsynyt, kuolleen näköinen, hädintuskin jaksan kävellä, kotitöitä en jaksa tehdä, palelen kuin pakkasessa alasti. Millä ihmeellä sitä lääkettä saa? Painokin nousee vaikka söisin vain 1200 kcal ja liikkuisin tuntikausia päivässä.

Turvakotiin taksilla ja sieltä ilmoitat erosta.

Vierailija
78/82 |
21.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla oli sama laulu vuos tolkulla kunnes sain nuoren lekurin joka sanoi että turha niitä lukuja niin sairaasti tuijotttaa : tärkeintä on miten potilas voi?!? Kokeillaan lääkitystä.

Bingo 👍 Vaadi sitä lääkitystä itelles polje jalkaa vaikka jos ei muu auta: NYT tää ns olotila riittää!!!!!

Vierailija
79/82 |
21.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

”Minusta ei ole rajoittamaan ruokaa, eli syömään pelkkää tonnikalasalaattia?” Realy? Tätäkö sinusta rajoittaminen tarkoittaa?

Rajoittaminen tarkoittaa minulle, että tietyt ruoka-aineet ovat kiellettyä. Ja sitä, että se on vaikka pelkkää salaattia päivästä toiseen.

Ap

Niin, sehän on ihan motivaatiosta kiinni etsiä sopivia ruokia. Eikä siihen kaikilla ole aikaa töiden ja muun elämän ohella. Minä joudun rajoittamaan todella paljon syömisiäni joka ainoa päivä allergioiden vuoksi. Mutta en halua kärsiä allergiaoireista.

Vierailija
80/82 |
21.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmettä? Sullahan on paino tippunut tosi hyvin!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi kolme