Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Laihdutus ei etene - 52 v ja kilpirauhaslääkitys - help!

Vierailija
21.03.2021 |

Yritän laihduttaa 10 kiloa. Olen normaalipainon ja lievän ylipainon rajalla.

Käytän sulamo.fi:tä. Syön 1300-1500 kaloria. Mitä tahansa, kunhan kalorit ei ylity. Poljen päivittäin kuntopyörää 30 min tai käyn kävelyllä. Kävelen portaita (5. Krs) ja teen käsipainoilla hieman.

Takana kolme viikkoa. Ensimmäisen viikon aikana painoa paino tippui pari kiloa, nestettä varmaan. Toisen viikon aikana paino tippui maltillisesti, sen 500 gr. Tällä kolmannella viikolla se on sahannut. Yksi päivä +700 gr seuraavana -400 gr.

Eilen aamusta paino ei tippunut grammaakaan huoh. Vaikka
- aamiainen alpen-mysliä, pensasmustikoita, maitoa, kahvia
- lounas kaksi jälkiuunileipää ja kaksi keitettyä kananmunaa
- päivällinen 170 gr naudan sisäfilettä ja salaattia
- illalla puolikas ananas ja yksi banaani

Apuja? Mitä teen väärin? Mitä minun pitäisi tehdä?

Kommentit (82)

Vierailija
21/82 |
21.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Johtuu iästä, aineenvaihdunta hidastuu ja lihakset vähenee. Paljon proteiinia ja lisää lihasmassaa salilla.

Sulamo laskee proteiinin määrän. Sen mukaan sitä pitäisi olla 25 % ruokavaliosta ja kyllä minulla se siinä pyörii, joskus enemmän tai joskus vähemmän.

Salille menisin, jos pääsisi.

Ap

Vierailija
22/82 |
21.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No liikutko riittävästi?Lisää  joku juoksulenkki joka päivälle?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/82 |
21.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Runsas liikunta sekoittaa painonpudotusta jonkun verran kerätessään nestettä lihaksiin. En ota kantaa kalorimäärän, Sulamon käyrät ehdottaa kyllä korjauksia pidemmässä juoksussa ja näyttää keskimääräisen laihtumisnopeuden. Samasta käyrästä näet teorianipeuden josta tiedät, miten painon pitäisi kaloreillasi mennä. Jos se menee kuten pitääkin, niin jatka vaan. Jumeja tulee kaikille välillä, ja vaa’alla käynti ei vaikuta siihen mitenkään. Käyn itse joka aamu, ja osaan olla panikoimatta pienistä nousuista.

Vierailija
24/82 |
21.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies 53v:

Syötin tiedot, ja laskuri näyttää kalorintarperni 2188 kaloria. Eli jos olen syönyt 1300-1500 kaloria kolmen viikon ajan, niin minunhan olisi pitänyt laihtua enemmän kuin 2,7 kg, eikö?

Yhden päivän olen pitänyt sellaisen, että tietoisesti söin 2000 kaloria.

Ap

Vierailija
25/82 |
21.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, missä rasvat?

Vierailija
26/82 |
21.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No liikutko riittävästi?Lisää  joku juoksulenkki joka päivälle?

Saan nukkua riittävästi. Katkonaisesti nukun, mutta riittävästi. Tätä nukkumista en valitettavasti voi parantaa.

En pysty juoksemaan rytmihäiriöiden takia, kävely ainut vaihtoehto.

Ap

Vierailija
27/82 |
21.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies 53v:

Syötin tiedot, ja laskuri näyttää kalorintarperni 2188 kaloria. Eli jos olen syönyt 1300-1500 kaloria kolmen viikon ajan, niin minunhan olisi pitänyt laihtua enemmän kuin 2,7 kg, eikö?

Ap

Tuohan on vain teoriaa. Oikeasti vaikuttaa kehon lämpö, insuliinitasot, mutokondrioiden määrä ja aktiivisuus jne.

Vierailija
28/82 |
21.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, missä rasvat?

Eilisessä esimerkissä: kevytmaidossa, jota yhteensä 300 gr, oivariinissa leipien päällä, lihat paistettiin öljy-voi-seoksessa.

Ap

Vierailija
29/82 |
21.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinulla on rytmihäiriöitä. Paljonko tsh ja t4v sekä tyroksiiniannos?

Vierailija
30/82 |
21.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Runsas liikunta sekoittaa painonpudotusta jonkun verran kerätessään nestettä lihaksiin. En ota kantaa kalorimäärän, Sulamon käyrät ehdottaa kyllä korjauksia pidemmässä juoksussa ja näyttää keskimääräisen laihtumisnopeuden. Samasta käyrästä näet teorianipeuden josta tiedät, miten painon pitäisi kaloreillasi mennä. Jos se menee kuten pitääkin, niin jatka vaan. Jumeja tulee kaikille välillä, ja vaa’alla käynti ei vaikuta siihen mitenkään. Käyn itse joka aamu, ja osaan olla panikoimatta pienistä nousuista.

Kuinka paljon aamupainosi heittelee? Mikä on ikäsi?

Ap

Vierailija
31/82 |
21.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies 53v:

Ap

Tuohan on vain teoriaa. Oikeasti vaikuttaa kehon lämpö, insuliinitasot, mutokondrioiden määrä ja aktiivisuus jne.

Mistäs sen oikean sitten tietää?

Ap

Vierailija
32/82 |
21.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies 53v:

Ap

2188-1400=788 -> -788g/vko -> -2,364kg/3vko

Vierailija
33/82 |
21.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet hätähousu. Palataan asiaan vuoden päästä.

Vierailija
34/82 |
21.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies 53v:

Ap

Mistäs sen oikean sitten tietää?

Ap

Liikunta ylläpitää mitokondrioita, siksi oikeasti on fiksua liikkua. Paljonko kehonlämpösi? Jos se on 36, kulutat vähemmän kuin 36,8. Ruokasi laatu ja ruokailun tiheys vaikuttaa insuliiniin.

Vierailija
35/82 |
21.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinulla on rytmihäiriöitä. Paljonko tsh ja t4v sekä tyroksiiniannos?

Tällä hetkellä sitä on nostettu. Lääkäri ei ensin meinannut suostua, koska rajojen sisällä olivat, sain kuitenkin tahtoni läpi. ensi kuussa testeihin taas.

Saan rytmihäiriöitä Kovasta liikunnasta, vaikka lääkitys olisi kohdallaan.

Ap

Vierailija
36/82 |
21.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse tänään päättämässä 10 viikkoa kestänyttä runsaalla kalorivajeella olemista. 10 viikkoa ja painoa lähtenyt noin viisi kiloa. Punnitsen kerran viikossa. Tänään vaaka näytti 600-700g enemmän mitä viime viikolla, nämä vaihtelut vain täytyy ymmärtää.

Kilpirauhasongelmat voivat omalta osaltaan hidastaa asiaa, mutta älä anna sen estää. Myös minulla äidilläni on näitä vaivoja ja silti olemme saaneet painoa alas, mutta kovalla työllä. Minä olen kohta 46v. Ikäkin hidastaa osaltaan.

Minä jätin kaiken "turhan" pois, eli riisin, pastan, perunan ja leivän ja ihan kaikki herkut. Ne ovat lopultakin lisukkeita. Jos en söisi aamulla puuroa, söisin silloin päivän ainoan leivän. Lautaselle paljon kasviksia ja proteiinia. Olen saanut pidettyä nälkää loitolla paljolla kasvismäärällä ja iltarahkalla. Pari viimeistä viikkoa alkoi jo tulla vähän nälkäkin, jolloin yritin juoda paljon.

Keinonsa kullakin, mutta 3 viikkoa on vasta alku. Jonain viikkona voi lähteä 200g, seuraavalla 600g ja sitten tulee viikko, että ei tapahdu mitään tai huonosti nukutun yön jälkeen vaaka voi näyttää jopa 500g enemmän. Suurempi haaste on varmasti se, miten saa painon pysymään siinä viimein saavutetussa tavoitteessa. Itselleni tämä tulee olemaan vaikeaa, mutta nyt alkaa se jakso, että yritän.

Vierailija
37/82 |
21.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Mun iällä ei ole mitään vähä, kun takana on sytostaattihoidot ja niiden aiheuttamat vaihdevuodet. Aamupaino heittelee kilonkin verran helposti, varsinkin jos käyn salilla tai teen kahvakuulatreeniä. Syöty hiilarin määrä myös laittaa painon seilaamaan.

Vierailija
38/82 |
21.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies 53v:

Ap

Ei.

Vierailija
39/82 |
21.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Takana kolme viikkoa🤦‍♀️

Vierailija
40/82 |
21.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Mun iällä ei ole mitään vähä, kun takana on sytostaattihoidot ja niiden aiheuttamat vaihdevuodet. Aamupaino heittelee kilonkin verran helposti, varsinkin jos käyn salilla tai teen kahvakuulatreeniä. Syöty hiilarin määrä myös laittaa painon seilaamaan.

Hiilarien määrä? Tarkoitatko, että jos syöt paljon hiilaria, niin paino nousee?

Minä nimittäin söin pasta carbonaraa yks päivä, mutta vain 150 gr.

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi viisi