Teini kiukuttelee ja mököttää eikä puhu mitään ja tuhahtelee vastauksia
Olen mielestäni tehnyt kaiken oikein, ruokaa on ja vaaterahaa saa säännöllisesti. Mitähän sitä bieöä keksisi keinot on vähissä
Kommentit (30)
No en kyllä allekirjoita ollenkaan tuota säännöt ja kuri hommaa. Jos teini päättää käyttäytyä huonosti niin se tekee sen. Tiedän omasta nuoruudesta monta nuorta, joilla oli kotona kuria ja tiukat säännöt. Siellä ne ryyppäs puistossa niin kuin muutkin, kotiintuloaika oli vain aikaisemmin. Yksi tiukoilla säännöillä ja kovalla kurilla kasvanut ihminen jatkoi sitä jatkuvaa baaribiletystä tosi myöhään eikä siedä äitiään nyt aikuisena eli sitä henkilöä, joka ne säännöt laati ja piti kuria. Isäänsä on tosi hyvät välit. Minä kasvoin kodissa jossa oli tietyt perussäännöt, joita noudatettiin, mutta mitään kovaa kuria ei koskaan ollut. Tietysti pöllöilin teininä mitä pöllöilin ja minusta kasvoi normaali vastuullinen aikuinen. Olen edelleen todella läheinen vanhempieni kanssa. Murahtelu ja puhumattomuus on kyllä normaalia teini-ikää. En minäkään teininä puhunut vanhemmilleni juuri mitään. Kyllä siitä kasvaa ulos. Tuo vaihe kestää ikävuodet 14-16.
Vierailija kirjoitti:
No en kyllä allekirjoita ollenkaan olituota säännöt ja kuri hommaa. Jos teini päättää käyttäytyä huonosti niin se tekee sen. Tiedän omasta nuoruudesta monta nuorta, joilla oli kotona kuria ja tiukat säännöt. Siellä ne ryyppäs puistossa niin kuin muutkin, kotiintuloaika oli vain aikaisemmin. Yksi tiukoilla säännöillä ja kovalla kurilla kasvanut ihminen jatkoi sitä jatkuvaa baaribiletystä tosi myöhään eikä siedä äitiään nyt aikuisena eli sitä henkilöä, joka ne säännöt laati ja piti kuria. Isäänsä on tosi hyvät välit. Minä kasvoin kodissa jossa oli tietyt perussäännöt, joita noudatettiin, mutta mitään kovaa kuria ei koskaan ollut. Tietysti pöllöilin teininä mitä pöllöilin ja minusta kasvoi normaali vastuullinen aikuinen. Olen edelleen todella läheinen vanhempieni kanssa. Murahtelu ja puhumattomuus on kyllä normaalia teini-ikää. En minäkään teininä puhunut vanhemmilleni juuri mitään. Kyllä siitä kasvaa ulos. Tuo vaihe kestää ikävuodet 14-16.
ILMAN RAJOJA kasvatettuja lapsia ja nuoria on HUOSTAANOTOSSA suurin osa. Melkeinpä kaikki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No en kyllä allekirjoita ollenkaan olituota säännöt ja kuri hommaa. Jos teini päättää käyttäytyä huonosti niin se tekee sen. Tiedän omasta nuoruudesta monta nuorta, joilla oli kotona kuria ja tiukat säännöt. Siellä ne ryyppäs puistossa niin kuin muutkin, kotiintuloaika oli vain aikaisemmin. Yksi tiukoilla säännöillä ja kovalla kurilla kasvanut ihminen jatkoi sitä jatkuvaa baaribiletystä tosi myöhään eikä siedä äitiään nyt aikuisena eli sitä henkilöä, joka ne säännöt laati ja piti kuria. Isäänsä on tosi hyvät välit. Minä kasvoin kodissa jossa oli tietyt perussäännöt, joita noudatettiin, mutta mitään kovaa kuria ei koskaan ollut. Tietysti pöllöilin teininä mitä pöllöilin ja minusta kasvoi normaali vastuullinen aikuinen. Olen edelleen todella läheinen vanhempieni kanssa. Murahtelu ja puhumattomuus on kyllä normaalia teini-ikää. En minäkään teininä puhunut vanhemmilleni juuri mitään. Kyllä siitä kasvaa ulos. Tuo vaihe kestää ikävuodet 14-16.
ILMAN RAJOJA kasvatettuja lapsia ja nuoria on HUOSTAANOTOSSA suurin osa. Melkeinpä kaikki.
Tuntuu, että täällä on joku hullu paasaaja. Totta kai lapsilla ja teineillä on rajat oltava, mutta on naurettavaa, että teini-iän murahtelu ja puhumattomuus pistetään sen piikkiin, että teiniä ei ole kasvatettu tai hänellä ei ole rajoja. Antaa teinin murjottaa ja muu perhe jatkaa omaa elämäänsä. Ei kai missään normaalissa perheessä hyvitellä murahtelevaa teiniä. Hoidetaan perushommat, ruokitaan ja vaatetetaan teini ja siinä se. Jos haluaa jotain ekstraa eli vaikkapa pizzaa pizzeriasta niin siinä vaiheessa voi vanhemmat vaatia, että puhuppas nätimmin niin saat pizzaa. Eikös nää ole perusasioita eikä liity mihinkään kovaan kuriin?
Eikö kukaan ole huomannut kysyä teiniltä että miten hän voi? Esimerkiksi masennus, stressi, yms. Onko sellaista teinin elämässä? Ne on vaikeita aikoja jolloin koulussa voi olla vaikeuksia, haetaan paikkaa elämässä, pitää tehdä päätökset koulutuksesta.
Mitä väärää teini nyt sitten tekee, haluaa omaa rauhaa? Kiukutteleeko, mököttääkö ja tuhahteleeko, jos annat olla omissa oloissaan etkä ahdistele?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse asiassa kuritetut lapset ovat niitä joista tehdään lasuja. Jopa lapsen jäähyttäminen on tulilinjalla nykyisin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuntuu, että täällä on joku hullu paasaaja. Totta kai lapsilla ja teineillä on rajat oltava, mutta on naurettavaa, että teini-iän murahtelu ja puhumattomuus pistetään sen piikkiin, että teiniä ei ole kasvatettu tai hänellä ei ole rajoja. Antaa teinin murjottaa ja muu perhe jatkaa omaa elämäänsä. Ei kai missään normaalissa perheessä hyvitellä murahtelevaa teiniä. Hoidetaan perushommat, ruokitaan ja vaatetetaan teini ja siinä se. Jos haluaa jotain ekstraa eli vaikkapa pizzaa pizzeriasta niin siinä vaiheessa voi vanhemmat vaatia, että puhuppas nätimmin niin saat pizzaa. Eikös nää ole perusasioita eikä liity mihinkään kovaan kuriin?
JUST näin 🥴, näin ihmiset eivät tajua mikä/ mitä ovat säännöt. Kaikkea voi saivarrella ja vängätä , kun ei osata tai haluta ymmärtää asioiden oikeaa tarkoitusta.
Vierailija kirjoitti:
Käyttäjä2108 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapsi tarvitsee kuria myös. Säännöt käyttöön teinille siis ja kuritus jos rikkoo sääntöjä.
Sukulainen oli nuorena maailman vaikein. Nyt on ikää ja maailman ihanin nuori nainen. Hyvin hoitaa työnsä, kaunis ja fiksu.
Mikähän tuossa teini- iässä tekee näistä nuorista tosi vaikeita.
Isan äiti itki yöt ja odotti lastansa autossa istuen milloin missäkin osoitteessa.
Sosiaali laukkoi kun uhkasi perhettä.
Tänä päivänä ei uskoisi miten voi olla sama ihminen.
Vaikea neuvoa vanhempia kun ei mikään auta. Pelko että he joutuvat huonoon seuraan on suuri.
Ei auta keskustelu.
Siis HALOO ❗EI NUORI YHTÄKKIÄ alakaan kuuntelemaan neuvoja ! Ei tod ! Koska NEUVOT , SÄÄNNÖT, KURI PITÄÄ ALOITTAA TAAPEROSTA !
Siis tämä avuttomuus ja hälläväliä kasvatus on uskomatonta ! Niin alistuvaa vanhemmuutta. Kuten voi suoraan nähdä jos esimerkiksi katsoo telkkarista Supernanny Suomi . Siinä peilautuu monet perheet tänä päivänä.
HALOO: TÄLLÄ TAAPEROLLA on hyvä koti hyvät vanhemmat, kaikkea on rakkautta myös. Mutta kun jo lapsena oli ihan erilainen ,kiukkusi, repi, kiusasi pikkuveljeään. Minkä siinä vanhemmat voivat.
Helppo hypätä niskaan ja haukkua. Olisit itse ollut siinä tilanteessa niin ymmärtäisit.
Käyttäjä2108 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käyttäjä2108 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapsi tarvitsee kuria myös. Säännöt käyttöön teinille siis ja kuritus jos rikkoo sääntöjä.
Sukulainen oli nuorena maailman vaikein. Nyt on ikää ja maailman ihanin nuori nainen. Hyvin hoitaa työnsä, kaunis ja fiksu.
Mikähän tuossa teini- iässä tekee näistä nuorista tosi vaikeita.
Isan äiti itki yöt ja odotti lastansa autossa istuen milloin missäkin osoitteessa.
Sosiaali laukkoi kun uhkasi perhettä.
Tänä päivänä ei uskoisi miten voi olla sama ihminen.
Vaikea neuvoa vanhempia kun ei mikään auta. Pelko että he joutuvat huonoon seuraan on suuri.
Ei auta keskustelu.
Siis HALOO ❗EI NUORI YHTÄKKIÄ alakaan kuuntelemaan neuvoja ! Ei tod ! Koska NEUVOT , SÄÄNNÖT, KURI PITÄÄ ALOITTAA TAAPEROSTA !
Siis tämä avuttomuus ja hälläväliä kasvatus on uskomatonta ! Niin alistuvaa vanhemmuutta. Kuten voi suoraan nähdä jos esimerkiksi katsoo telkkarista Supernanny Suomi . Siinä peilautuu monet perheet tänä päivänä.HALOO: TÄLLÄ TAAPEROLLA on hyvä koti hyvät vanhemmat, kaikkea on rakkautta myös. Mutta kun jo lapsena oli ihan erilainen ,kiukkusi, repi, kiusasi pikkuveljeään. Minkä siinä vanhemmat voivat.
Helppo hypätä niskaan ja haukkua. Olisit itse ollut siinä tilanteessa niin ymmärtäisit.
Huh HuH...niin ...niitä AMMATTI AUTTAJIA LÖYTYY JOKA KUNNASTA ! 🥱🥳😜....Kato vaikkapa ensiksi SUPERNANNYA... siitä saa vähän markinaalia ... minä uusavuton.
Aina voi päättää kodin säännöistä.
JOS lapsi joutuu huostaanotetuksi, niin mitäpä siellä ensiksi tehdään : SÄÄNNÖT LAPSELLE JA NUORELLE ❗❗❗.
Tämä uusavuttomien vanhempien vuosisata .