Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vieläkö näette maskittomia kaupoissa?

Vierailija
20.03.2021 |

Vieläkö näette maskittomia kaupoissa?

Kommentit (119)

Vierailija
101/119 |
21.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähikaupassa on minun lisäkseni yleensä joku 1-5 asiakasta joten miksi ihmeessä käyttäisin maskia kun olemme useiden metrien päästä toisistamme ja kassan suojana taas on pleksi.

Vierailija
102/119 |
21.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessa niitä maskinaamoja on näkynyt tammikuusta lähtien aika paljon.

Mutta miksi tartunnat vaan nousee?

Itse en juurikaan käytä maskia.

Miksi tartunnat nousee??? Haloo, just siksi, että tyhmät eivät suojaudu ja levittävät tautia. Ootko aivan tampio, vai mistä kyse kun ei ymmärrys riitä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/119 |
21.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläpäin alle prosentilla on maski ja maskillisia katsotaan oudosti. Pikkupaikkakunnalla kun ei ole ollutkoronaa, niin maskit koetaan liian kalliiksi eikä niitä haluta korkeidein hankintakustannusten takia tuhlata. Maskeja käytetään vain kun käydään kaupungissa ostoksilla.

Vierailija
104/119 |
21.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olin ilman maskia tänään kaupassa ja teen niin jatkossakin.

Siinä taas yks, joka ei ymmärrä maailmanmenosta mitään! Lue hyvä ihminen muutakin kuin aku ankkaa, aikuinen ???

Vierailija
105/119 |
21.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

50 rikosilmoitustatehty., mielenilmaus on ok mutta TAHALLINEN TARTUNTATAUDIN LEVITTÄMINEN JA TARTUTTAMINEN. ON RIKOS.

Kai tiedostat että väärä ilmianto on rikos?

Kai tiedostat, että ”vääräksi ilmiannoksi” väitetty ilmianto ja tartuntatautilain rikkominen on rikos?

Vierailija
106/119 |
21.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä maskittomat ym. suojautumattomat:

ymmärrättekö miksi maailmanhistoriassa ja Suomessa on ihmisiä kuollut pandemioiden vuoksi?

Miksi ihmisiä kuoli tuhansia ja tuhansia mustasurmaan? Tai esim. Suomessa lavantautiin ja tuberkuloosiin?

Siksi, etteivät ymmärtäneet suojautua, eristäytyä.

Nyt on sama tilanne, korona tarttuu, kun ei yksinkertaisesti ymmärretä suojautua, vaikka siihen on kautta aikojen paras mahdollisuus!

Vierailija
107/119 |
21.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En käytä maskia, olen yliopistokoulutettu nainen.

No ei uskoisi koulutetuksi! Vähänpä maailmantilanteesta sitten ymmärrät!

Vierailija
108/119 |
21.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ymmärrättekö miksi maailmanhistoriassa ja Suomessa on ihmisiä kuollut pandemioiden vuoksi?

Miksi ihmisiä kuoli tuhansia ja tuhansia mustasurmaan? Tai esim. Suomessa lavantautiin ja tuberkuloosiin?

Nyt on sama tilanne, korona tarttuu, kun ei yksinkertaisesti ymmärretä suojautua, vaikka siihen on kautta aikojen paras mahdollisuus!

Vertauksesi ontuvat pahasti. Musta surma tappoi kymmeniä miljoonia ihmisiä, koska se oli oikeasti tappava tauti. Sen selviytymisprosentti ei ollut 99,97 niin kuin koronan.

Lavantauti ja tuberkuloosi kiersivät väestössä vuosisatoja ja kiertävät edelleen kehittyvissä maissa. Jos ihmiset olisivat ”ymmärtäneet eristäytyä”, koko kansa olisi kuollut sukupuuttoon aikoja sitten. Vasta moderni lääketiede kukisti ne, ja sama koskee myös koronaa.

Vierailija
109/119 |
21.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä näen. En ole tullut sokeaksi.

Vierailija
110/119 |
21.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maskeista saatu hyöty on 0-2% luokkaa, joten niistä ei ole mitään käytännönhyötyä epidemian lievittämisessä.

Lähde (USA:n "THL"): https://www.cdc.gov/mmwr/volumes/70/wr/mm7010e3.htm?s_cid=mm7010e3_w

Hyödyn pitäisi olla 50-90% prosentin luokkaa, että maskien pitämisessä olisi mitään järkeä.

0-2% tarkoittaa sitä, että vaikka 100% ihmisistä käyttäisi 100% ajasta maskia oikein, se ei tulisi KOSKAAN estämään epidemian laajenemista.

Vierailija
111/119 |
21.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maskeista saatu hyöty on 0-2% luokkaa, joten niistä ei ole mitään käytännönhyötyä epidemian lievittämisessä.

Lähde (USA:n "THL"): https://www.cdc.gov/mmwr/volumes/70/wr/mm7010e3.htm?s_cid=mm7010e3_w

Hyödyn pitäisi olla 50-90% prosentin luokkaa, että maskien pitämisessä olisi mitään järkeä.

0-2% tarkoittaa sitä, että vaikka 100% ihmisistä käyttäisi 100% ajasta maskia oikein, se ei tulisi KOSKAAN estämään epidemian laajenemista.

Luuletko, että nämä ihmiset ymmärtävät mitään numeroista, edes sen vertaa kuin ymmärtävät lukemaansa?

Vierailija
112/119 |
21.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomessa niitä maskinaamoja on näkynyt tammikuusta lähtien aika paljon.

Mutta miksi tartunnat vaan nousee?

Itse en juurikaan käytä maskia.

Miksi tartunnat nousee??? Haloo, just siksi, että tyhmät eivät suojaudu ja levittävät tautia. Ootko aivan tampio, vai mistä kyse kun ei ymmärrys riitä?

Jos sulla on kaupassa maski suojaamassa sua, millä tavalla joku maskiton olisi sulle vaaraksi? Maskitonhan tartuttaa vain muita maskittomia?

Vierailija
113/119 |
21.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen isossa marketissa Pohjois-Suomessa kassalla edessäni ollut mies oli ilman maskia, niisti kassajonossa ja maksoi käteisellä. Enpä ole tuollaiseen törmännyt aikoihin 🤮

Lähestulkoon kaikilla muilla kyseisessä kaupassa oli maskit.

Vierailija
114/119 |
21.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä näkyy maskittomia, en itsekään käytä kaupassa. En ollut ainoa. 

Vierailija
115/119 |
21.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi suostutte maskeihin, minua maskitonta ei tarvitse suojata. Jättäkää jo pois.

Vierailija
116/119 |
21.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi hitsinpimpulat kun ne ei silloin keskiajalla tajunneet pitää maskeja niin ei olisi tullut mustaasurmaa. Ja tuota...

Vierailija
117/119 |
21.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen käyttänyt maskia, eristäytynyt vuoden tehden ihan liikaa duunia. Kuulun 1 riskiryhmään ja valoa näkyi tunnelin päässä. Sain rokotteen, mutta ilo siitä vaihtui kauhuksi, piikkihän oli sitä kuraa AstraZenecaa. Olen alle 55 v nainen ja aikamoiset sairaustaustat. Luotin meidän maassa tehtäviin päätöksiin. Meidät, jotka rokotettiin viimeisen viikon aikana Astralla, se oli ala-arvoista toimintaa. Itse tunnen 10 rokotettua ja vain 2 aikoo ottaa tehosteen jos Astralla jatketaan. Meistä 8 jää ilman mitään suojaa. Nyt mietin, että miksi enää jaksaisin välittää mistään, meidät jätettiin pulaan. En pysty elää enää näin, kohta menee perhe ja työ saa mennäkkin en voi palata avokonttoriin joutuen kulkea neljällä julkisella per päivä. Voisin alkaa nauttimaan työttömyyspäivärahasta ja korona pitää nyt sairastaa, eli minulta vietiin toivo saada suoja rokotteen myötä. Yritän olla tartuttamatta muita. En jaksa enää välittää itsestäni ...

Vierailija
118/119 |
25.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi uskoa joulupukkiin tai koronan vaarallisuuteen. Pikkuisen kun etsii oma-aloitteisesti tietoa niin paljastuu että kumpikaan ei ole totta.

Vierailija
119/119 |
25.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen yleensä ainoa maskiton Prismassa tai Cittarissa.

En puhu kenenkään kanssa, en yski tai sylje, en kulje suu avoinna, en nuole hyllynreunoja tai muutakaan;

Kuinka levitän koronaa näin toimiessani verrattuna maskia käyttäviin? 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi yksi