Vieläkö näette maskittomia kaupoissa?
Kommentit (119)
Vierailija kirjoitti:
50 rikosilmoitustatehty., mielenilmaus on ok mutta TAHALLINEN TARTUNTATAUDIN LEVITTÄMINEN JA TARTUTTAMINEN. ON RIKOS.
Kai tiedostat että väärä ilmianto on rikos?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En edes muista, koska olisin nähnyt maskillisen ihmisen kaupassa. Sitäkään en tarkalleen muista, koska täällä on ollut viimeksi koronatartunta. Olikohan syyskuussa....
Missä tällaista? Muutan sinne! Täällä maskit melkein kaikilla, vastenmielistä orjalaumaa. Ja tartuntoja riittää.
Lämpimästi tervetuloa Kainuun "korpeen" :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En käytä maskia, olen yliopistokoulutettu nainen.
Se että osaat lammasmaisesti lukea muutaman kirjan ja sitten siteerata niitä ja vastata kokeisiin ja plagioida pitkiä tekstinpätkiä tiettyyn asiayhteyteen ei tee sinusta vielä älykästä ihmistä. Eikä etenkään sivistynyttä.
Lol näitä. Aina löytyy selitys olipa sitten koulutus korkea tai matala. Vain saman mielisyydellä on väliä.
Saman mielisyydellä? Ei ole oikein koulutus mennyt putkeen näköjään. 🙄
Mua niin huvittaa nämä; olen akateeminen tai yliopiston käynyt. Kuka kysyi tai miten liittyy aiheeseen?
Vierailija kirjoitti:
Suomessa niitä maskinaamoja on näkynyt tammikuusta lähtien aika paljon.
Mutta miksi tartunnat vaan nousee?
Itse en juurikaan käytä maskia.
Koska 99% käyttää maskeja miten sattuu. Oltaisiin paremmassa tilanteessa, jos maskeja ei suositeltaisi ollenkaan ja vain ne oikeasti hyvin (oikein) käyttävät käyttäisi niitä.
Jokaisessa maassa jossa on maskipakko on koronatilastot räjähtäneet käsiin, koska tämä ongelma ilmentyy ja ihmiset saavat koronan maskinpidon takia.
Tutkimuksenkin mukaan saat koronan todennäköisemmin, kun pidät maskia:
"according to the data, mask usage may actually increase the likelihood of infection."
https://www.acpjournals.org/doi/10.7326/M20-6817
Eli maskipakko == lisää koronaa maskipakon sijaintiin.
Heti kun tätä maskisuositusta kapinoidaan, niin tartunnat vähenee. Eli kun kesä tulee niin silloin. Koska yhä harvempi käyttää vaippaa naamalla kun on helle. Silloin koronakin hellittää.
Vierailija kirjoitti:
Se on katsos aina niiden syy, jotka eivät käytä maskia. Sitten, jos kaikki käyttää, niin seuraavaksi se on niiden syy, jotka eivät läträä jatkuvasti käsidesiä. Jos vieläkin tartunnat lisääntyy, niin se on kaikkien niiden syy, jotka eivät osaa pysyä 2 metrin etäisyydellä jne jne. Itsessähän ei kenessäkään ole mitään vikaa, vaan muissa.
Vierailija kirjoitti:
Mua niin huvittaa nämä; olen akateeminen tai yliopiston käynyt. Kuka kysyi tai miten liittyy aiheeseen?
Tuollaista tuovat esiin vain ne, jotka eivät ole yliopistoa nähneetkään.
Saas nähdä mikä täällä Turussa on tilanne parin viikon päästä kun kaikki koululaiset joutuvat pitämään maskia. Villi veikkaus, että pienimmät eivät ihan pysty olemaan hipelöimättä sitä.
Vierailija kirjoitti:
Alkoholistit ja sekakäyttäjät eivät käytä koska se maksaa ja on pois einespaskaruoasta tai kaljasta.
Höpöhöpö. Meidän kauppakeskuksen nistit käyttävät sisätiloissa maskia. Sillon eivät kun ulkona ottavat huikkaa. Hienoa käytöstä äijiltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska 99% käyttää maskeja miten sattuu. Oltaisiin paremmassa tilanteessa, jos maskeja ei suositeltaisi ollenkaan ja vain ne oikeasti hyvin (oikein) käyttävät käyttäisi niitä.
Jokaisessa maassa jossa on maskipakko on koronatilastot räjähtäneet käsiin, koska tämä ongelma ilmentyy ja ihmiset saavat koronan maskinpidon takia.
Tutkimuksenkin mukaan saat koronan todennäköisemmin, kun pidät maskia:
"according to the data, mask usage may actually increase the likelihood of infection."
https://www.acpjournals.org/doi/10.7326/M20-6817
Eli maskipakko == lisää koronaa maskipakon sijaintiin.
Heti kun tätä maskisuositusta kapinoidaan, niin tartunnat vähenee. Eli kun kesä tulee niin silloin. Koska yhä harvempi käyttää vaippaa naamalla kun on helle. Silloin koronakin hellittää.
Englanninkielinen lainauksesi
"according to the data, mask usage may actually increase the likelihood of infection." on siitä mielenkiintoinen, että sitä ei löytynyt lainkaan antamastasi linkistä. Mistähän se on peräisin?
Sen sijaan linkittämässäsi tutkimuksessa todettiin, että maskin käyttäjistä pienempi osa sairastui koronaan kuin niistä, jotka ei käyttänyt maskia. Miksi yrität esittää tutkimuksen tulokset toisin?
Vierailija kirjoitti:
No ilmeisesti toisia huvittaa ne viestit, joissa maskittomia väitetään elämänkoululaisiksi tai vähä-älyisiksi tai vajaiksi. Tarkoitus on korjata niiden luulijoiden tietämystä.
Nämä maskittomat saisivat tosiaan miettiä, miksi levittävät sairautta/sairauksia, vaikkei se heitä itseään kosketa tai eivtä itse siihen sairastuisi. Koko maskihommahan on tarkoitettu lähinnä estämään muita sarastumasta koronaan, joten kaikki maskista kieltäytyvät tai edes visiireitä yrittämättä jättävät ovat itsekkäitä tässä asiassa, vaikka muuta väittäisivätkin. Tiedän aika monta, joilla "muka vaikeaa" hengittää edes puolen tunnin matka julkisissa/käydä kaupassa maski päässä ja siksi eivät maskia aio edes yrittää (lähinnä pääkopassa se ongelma näillä, suurin osa henkisesti muita maksustakin "koutsaavia" ja seuraajamääriltään ja blogeiltaan liikaa päivittäviä liikaa itsestään vaikuttajana luulevia, kolme näistä osallistui tuohon mielenosoitukseenkin tänään). Eipä näillä ole mitään oikeasti todettua sairautta tai esim. vaikeahoitoista astmaa. Minulla on astma, käytän maskia, enkä todellakaan nauti olosta se päällä töissäkään. En kuitenkaan ainakaan liikaa levitä mahdollisesti kantamiani viruksia. Ja parasta: olen säästynyt maskin kanssa kaikilta flunssaviruksilta viimeisten 10kk aikana. Voisin käyttää ilman tekosyytä astmaani, jottei olisi pakko pitää maskia tai vaihtaa kokeeksi visiiriin (sopii rillienkin kanssa), mutta maski sopii näin aralle, saa luvalla piilottaa kasvonsa muilta.
Vierailija kirjoitti:
Nämä maskittomat saisivat tosiaan miettiä, miksi levittävät sairautta/sairauksia, vaikkei se heitä itseään kosketa tai eivtä itse siihen sairastuisi. Koko maskihommahan on tarkoitettu lähinnä estämään muita sarastumasta koronaan, joten kaikki maskista kieltäytyvät tai edes visiireitä yrittämättä jättävät ovat itsekkäitä tässä asiassa, vaikka muuta väittäisivätkin. Tiedän aika monta, joilla "muka vaikeaa" hengittää edes puolen tunnin matka julkisissa/käydä kaupassa maski päässä ja siksi eivät maskia aio edes yrittää (lähinnä pääkopassa se ongelma näillä, suurin osa henkisesti muita maksustakin "koutsaavia" ja seuraajamääriltään ja blogeiltaan liikaa päivittäviä liikaa itsestään vaikuttajana luulevia, kolme näistä osallistui tuohon mielenosoitukseenkin tänään). Eipä näillä ole mitään oikeasti todettua sairautta tai esim. vaikeahoitoista astmaa. Minulla on astma, käytän maskia, enkä todellakaan nauti olosta se päällä töissäkään. En kuitenkaan ainakaan liikaa levitä mahdollisesti kantamiani viruksia. Ja parasta: olen säästynyt maskin kanssa kaikilta flunssaviruksilta viimeisten 10kk aikana. Voisin käyttää ilman tekosyytä astmaani, jottei olisi pakko pitää maskia tai vaihtaa kokeeksi visiiriin (sopii rillienkin kanssa), mutta maski sopii näin aralle, saa luvalla piilottaa kasvonsa muilta.
Millä tavalla minä sitä levitän, kun yksikään minua oikeasti lähellä ollut/oleva ei ole sairastunut?
Kuulun itsekin siihen joukkoon, joka ei käytä maskia kaupassa tai missään muuallakaan. Olen kyllä hakenut kaupungin tarjoamia ilmaismaskeja, mutta ne haisee vahvasti kemikaaleille ja saan niistä hetkessä päänsärkyä. Olen köyhä eikä mua todellakaan kiinnosta maksaa itseäni kipeäksi sellaisista maskeista, joita ehkä jopa pystyisin käyttämään.
Vierailija kirjoitti:
Kuulun itsekin siihen joukkoon, joka ei käytä maskia kaupassa tai missään muuallakaan. Olen kyllä hakenut kaupungin tarjoamia ilmaismaskeja, mutta ne haisee vahvasti kemikaaleille ja saan niistä hetkessä päänsärkyä. Olen köyhä eikä mua todellakaan kiinnosta maksaa itseäni kipeäksi sellaisista maskeista, joita ehkä jopa pystyisin käyttämään.
Todennäköisesti tekisit vain suurempaa hallaa itsellesi maskin käytön tuomalla happivajeella, kuin mitä korona ikinä voisi tehdä.
Joku oli tehnyt tuohon hengitykseen liittyen testin:
https://twitter.com/JasonLSullivan_/status/1368040871237586950
Tuo testi näytti sen, että maskinpito tappaa ihmistä.
Ei kovin fiksua pitää maskia, ainakaan pitkiä aikoja. Koronavirus on pienempi paha, kuin mitä se happivaje tekee.
Kuinkahan moni tuhoaa terveytensä maskin käytön seurauksena?
Tästä näemme karua dataa vuosien päästä. Ehkä koronavirus olisi ollut perusterveelle normaalipainoiselle pienempi paha kuin se happivajeen aiheuttama oman kehon vahingoittaminen.
Meidän lähikaupassa käyttää 99%maskia. Kauppa on maakuntamme vilkkain marketti. Autoja pihassa ruuhka-aikaan useita satoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jokainen joka on käynyt yläasteella sen tilastomatikan kurssin missä laskettiin niitä noppien silmälukuja, ymmärtää ettei maskeista ole kerassaan mitään iloa.
Niitä on ollut pakolla käytössä useissa maissa jo melkein vuoden. Kukaan ei ole kuitenkaan koronalta säästynyt. Suomi ehkä maailman parhaiten, vaikka olimme viimeisiä, jotka aloitti maskituksen :D
Ruotsi on suhtautunut maskeihin paljon Suomea kielteisemmin, ja kuten kaikki tietää, taistelu koronaa vastaan on onnistunut siellä oikein loistavasti.
Uudessa-Seelannissa ei ole viime vuonna tapahtuneen lockdownin jälkeen juurikaan käytetty maskeja, eikä siellä ole siltikään ollut kuin korkeintaan muutamia koronatartuntoja päivässä. Nekin tartunnat ovat oikeastaan kaikki rajalla, muualta maahan tulevilla. Joko ulkomaalaisilla tai sitten maahan palaavilla oman maan kansalaisilla. Mutta Uudessa-Seelannissa järjestetään jopa kymmenien tuhansien ihmisten massatapahtumia, joissa ei ole turvavälejä eikä käytetä maskeja. Mutta tartuntoja ei siltikään tule. Että heilläpä taistelu koronaa vastaan on onnistunut paljon Suomea paremmin, vaikka siellä ei maskeja ole juurikaan käytetty enää kuukausiin.
Viime viikolla tuli muutamia vastaan, yleensä 20-30 -vuotiaita miehiä. Kuolemattomia.