hampaita tulossa, miten helpotan vauvan oloa?
poika kohta 5kk, ja eka hammas törröttää alhaalla, miten voin helpottaa hänen oloaan. minulla on sellainen viilennettävä purulelu mutta se on kamalan iso kokoinen, onhan niitä tietty muitakin..
Kommentit (8)
Nestemäinen Panadol toimii meillä. Melkein samantien helpottaa. Ja oma hammasharja, mitä saa purra.
saa myös Englannista, Bonjela-nimistä. Maistuu vähän metholille, viilentää samanoloisesti suussa ja hyvin toimii. Miks ei näitä tuotteita tuoda Suomeen, siinä olis jollekin markkinarako...
icebird:
saatiin ystäviltä esikoiselle sellaista geeliä joka viilentää ja puuduttaa ikeniä ja meillä se ainakin auttoi nukkumaan yöt silloin kun hampaita tehtiin. Ainetta ei saa suomesta, ulkomailta ainakin espanjasta ja virosta saa, koska on luontaistuote. Suomessa tuttu lääkäri tarkisti aineen sisällön ja totesi sen olevan täysin turvallinen.Syy siihen että sitä ei suomesta saa on juuri tuo luontaistuote juttu koska niille on hankala saada suomessa myyntilupia. eli jos tuttavasi ovat menossa ulkomaille kannattaa käydä apteekin kautta ja käskeä tuomaan ainetta nimelta bàlsamo primeros dientes.
voi kokeilla sopivan kokoista porkkananpalaa jonka laittaa vaikka vähäksi aikaa pakkaseen vielä viilenemään. Tällöin pitää tietty katsoa vieressä ettei saa palasia irti jotka voisivat mennä kurkkuun. Mutta yhdellä hampaalla tuskin saa :)
Kurkku voi olla toinen sopiva vihannes, tosin siitä saa paloja irti helpommin.
Olen joskus myös antanut oman sormeni (pestynä) jäystettäväksi. Sen pureminen kerrankin luvallisesti ainakin viihdyttää, jos ei muuten autakaan.
Meillä tyttö pureskeli mieluiten pientä pahvista (kovakantista ja sivuista) kirjaa. Ilmeisesti siitä sai vähän otetta..
" kuminen" purulelu, jota voi hangata ikeniä/hampaanalkuja vasten, viilennetty hammasharja (sillä voi äitikin hangata ikeniä, siis lapsen), jääkaappikylmästä kurkusta ja kesäkurpitsasta leikatut " kiekot" . Eikä meillä ainakaan noista lapsi saanut mitään paloja irti, toki vahdin haukkana vieressä koko ajan. Ja tosiaan: äidin tai isän sormi harson sisällä! =)
saatiin ystäviltä esikoiselle sellaista geeliä joka viilentää ja puuduttaa ikeniä ja meillä se ainakin auttoi nukkumaan yöt silloin kun hampaita tehtiin. Ainetta ei saa suomesta, ulkomailta ainakin espanjasta ja virosta saa, koska on luontaistuote. Suomessa tuttu lääkäri tarkisti aineen sisällön ja totesi sen olevan täysin turvallinen.Syy siihen että sitä ei suomesta saa on juuri tuo luontaistuote juttu koska niille on hankala saada suomessa myyntilupia. eli jos tuttavasi ovat menossa ulkomaille kannattaa käydä apteekin kautta ja käskeä tuomaan ainetta nimelta bàlsamo primeros dientes.
Panadol suppoo oon laittanu yöks, ku hampaita tullu. Ja joskus oon laittanu päivälläki,ku tyttö on ollu ihan selkeesti kipee. Mut se on auttanu ainaki meillä. :)
olen antanut sitä liuoksena kun poika on ollut selkeästi kärsivä. toimii.