Moottoripyöräilevä mies nahkahousuissa, onko outoa?
Naapurinmies harrastaa moottoripyöräilyä ja koko kesäkauden liikkuu pyörällä.
Mua jotenkin ihmetyttää, miksi lähikauppaankin mennään ostamaan jotain pientä ja aina ne nahkahousut jalassa? Eikö jotkut kevlar-farkut olisi paremmat? Joskus olen nähnyt hänet pikkutaskurakettipyörällään mustassa nahkapuvussa. Jotenkin todella outoa. Miksi kukaan pitää nykypäivänä nahkaa kun parempiakin materiaaleja on?
Kommentit (28)
Vierailija kirjoitti:
Naurattaa aina makeasti, kun kesähelteillä motoristi on vaikka huoltsikalla hieman kuuman näköiset nahka- tai mitälie toppavaatteet päällä ja potta päässä. Mahtaa heitä v tuttaa, mikä on tietenkin ihan oikein.
Yksi mitä olen aina ihmetellyt, on aikuisten ihmisten hupiajelut moottoripyörillä? Eikö tuo aika ollut mopoaikaan 15-kesäisenä?
Onhan niissä helteellä lämmin mutta oletko koskaan nähnyt millaista jälkeä tulee jos kaatuu tai ajaa kolarin moottoripyörällä shortseissa ja t-paidassa?
Nahka on edelleen paras materiaali, mukava, hengittävä ja kestävä. Miksi nahkaisia kenkiä tehdään jos on olemassa parempia materiaaleja? Miksi premium autoissa on nahkapenkit jos on olemassa parempia materiaaleja?
Kalliimmat mp-asusteet edelleen tehty nahasta ja ne on yksinkertaisesti mukavimpia pitää. Kilpakuljettajillakin nahksiset puvut. Itsekin ostaisin jos olisi varaa. Esim Rukka Aramos MP nahkapuku: housut 900€ ja takki 1000€.
Lähikaupassa käydään mp varusteet päällä koska se on ainoa suoja mitä motoristilla on.
PS. Ei ne ajofarkut ole läheskään yhtä mukavia kuin tavalliset farkut.
”Eikö jotkut kevlar-farkut olisi paremmat?”
No eivät ole. Nahka suojaa paljon paremmin onnettomuustilanteessa kuin ajofarkut, joissa suojia on vain joissakin kohdissa. Ajofarkut on tönkömmät kuin nahkahousut.
Moottoripyöräillessä voi käyttää myös esim. kevlaria tai gore-texiä, se on aika subjektiivista mitkä kokee parhaiksi. Kunhan on tarpeeksi paksua ja hengittävää mitä nuo toisenlaiset eivät aina ole.
Vierailija kirjoitti:
Naurattaa aina makeasti, kun kesähelteillä motoristi on vaikka huoltsikalla hieman kuuman näköiset nahka- tai mitälie toppavaatteet päällä ja potta päässä. Mahtaa heitä v tuttaa, mikä on tietenkin ihan oikein.
Yksi mitä olen aina ihmetellyt, on aikuisten ihmisten hupiajelut moottoripyörillä? Eikö tuo aika ollut mopoaikaan 15-kesäisenä?
Nahkavarusteet on viileämpiä pitää kuin tekstiili mp-vaatteita. Ihan kuten nahkaiset kengät hiostaa vähemmän kuin tekstiiliset.
Ajovarusteet on yksi ja muu pukeutuminen muissa asioissa sitten oma juttunssa. Käsittäkseeni tarkoitus oli keskustella ajovarusteista eikä ulottaa sen avulla väkinäisesti muuhun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nahkavarusteet on viileämpiä pitää kuin tekstiili mp-vaatteita. Ihan kuten nahkaiset kengät hiostaa vähemmän kuin tekstiiliset.
Oman kokemukseni mukaan eivät, mutta tämä on toki yksilöllistä.
Nahka-asussa muhii yllätys...aah...