Moottoripyöräilevä mies nahkahousuissa, onko outoa?
Naapurinmies harrastaa moottoripyöräilyä ja koko kesäkauden liikkuu pyörällä.
Mua jotenkin ihmetyttää, miksi lähikauppaankin mennään ostamaan jotain pientä ja aina ne nahkahousut jalassa? Eikö jotkut kevlar-farkut olisi paremmat? Joskus olen nähnyt hänet pikkutaskurakettipyörällään mustassa nahkapuvussa. Jotenkin todella outoa. Miksi kukaan pitää nykypäivänä nahkaa kun parempiakin materiaaleja on?
Kommentit (28)
En siis mitenkään kyttää, mutta pyöräilykausi käynnistyy kohta ja taas alkaa se pärinä ja ulkona menee nahkamies 1000 ja sataa. Ärsyttävä tyyppi. -ap
Moottoripyöräily pitäisi kieltää melun ja visuaalisten haittojen vuoksi
Vierailija kirjoitti:
Moottoripyöräily pitäisi kieltää melun ja visuaalisten haittojen vuoksi
No, ei sitä nyt kuitenkaan kielletä. Kohta alkaa ajokausi, kunhan mun penkin uusi verhoilu on valmis :)
Naurattaa aina makeasti, kun kesähelteillä motoristi on vaikka huoltsikalla hieman kuuman näköiset nahka- tai mitälie toppavaatteet päällä ja potta päässä. Mahtaa heitä v tuttaa, mikä on tietenkin ihan oikein.
Yksi mitä olen aina ihmetellyt, on aikuisten ihmisten hupiajelut moottoripyörillä? Eikö tuo aika ollut mopoaikaan 15-kesäisenä?
Vierailija kirjoitti:
Naurattaa aina makeasti, kun kesähelteillä motoristi on vaikka huoltsikalla hieman kuuman näköiset nahka- tai mitälie toppavaatteet päällä ja potta päässä. Mahtaa heitä v tuttaa, mikä on tietenkin ihan oikein.
Yksi mitä olen aina ihmetellyt, on aikuisten ihmisten hupiajelut moottoripyörillä? Eikö tuo aika ollut mopoaikaan 15-kesäisenä?
Moottoripyöräilyvarusteet eivät ole toppavaatteita. Ajaessa ei Suomen oloissa tule kuuma. Kypärää lukuun ottamatta ajovarusteet eivät ole pakollisia. Ei vituta, vaan ajaessa on yleensä aina hyvä fiilis. Mä en ole koskaan ajanut mopolla, A-kortin ajoin 28-vuotiaana. Mun ei myöskään tarvitse ihmetellä sitä, että joku toinen tykkää tehdä asioita, jotka ei ole mulle mieluisia. Vai onko sun kohdalla niin, ettet oikeastaan tee mitään, vaan ihmettelet ihan kaikkien asioiden kohdalla, miten joku aikuinen ihminen viitsii?
Nahkahousuissa piereskely on veikeää touhua.
Kevlarfarkut ei suojaa samalla tavalla kuin nahka. Useimmiten ne kevlarfarkut on vain tietyistä kohdista kevlarvahvistetut. Niissä ei yleensä ole vakiona esim polvisuojia mutta niille on paikat valmiina jos haluaa hankkia.
Ajopuvun housut taas on kestävät joka kohdasta ja suojat on valmiina. Yleensä ne pitävät myös vettä ainakin jonkin verran.
Kyllä kevlarfarkuillakin voi ajella mutta jos sattuu niin sit sattuu..
Nahka on monessa mielessä parempi kuin synteettiset materiaalit. Ajatellaan esim. jos kaadut kovassa nopeudessa ja raahaudut asfalttia pitkin kymmeniä metrejä. Nahkapuku suojaa, synteettiset kuidut taas sulavat ihoon kiinni, ja tulee erittäin vaikeat palovammat.
Eikä nahkapuku hiosta sen enempää kuin synteettinen pukukaan. Ainoa missä nahka on huonompi, on se että se ei kestä vettä. Nahkapuvun lisäksi tulee olla sadepuku. Mutta oma kokemukseni kevlar/cordura/gore-tex -puvuista on että sellainen puku pitää huonommin vettä kuin nahkapuvun päälle vedettävä sadepuku. Pidemmän päälle siis gore-tex pukukin alkaa päästää läpi. Se etu niissä tosin on, ettei tarvitse pysähtyä pukemaan tai riisumaan sadepukua.
Meidänkin naapurissa nuorehko motoristi ajelee muoviluodillaan. Se kanssa pukeutuu mustaan kokonahkaan. Luulen että on joku fetissi varmaan. Eipä siinä mitään jos saa kiksejä.
Yksi ja sama fetissinarisija täällä keskustelee itsensä kanssa 🤦
Vierailija kirjoitti:
Kaikista ihmisistä ei ilo kuollut aikuistumisen myötä.
Vierailija kirjoitti:
Seksikästä se on.
olet siis mies, mutta et valkoinen hetero mies.
Ei ole mitään outoa. Naapurisi on älykäs ja ymmärtää hyvin ajovarusteiden turvallisuudesta.
Nahka ajovarusteet ovat moottoripyöräilyssä turvallisimmat, halvemmat kuin useimmat muiden materiaalien ajovarusteet. Myös mukavan pehmeät.
Tavallisissa farkuissa ajan kun käyn esim. kyläilemässä, tekstiilipukua retkillä ja matka-ajossa ja nahkapukua silloin, kun käyn vähän "urheilullisemmalla" lenkillä mutkateillä. Jos jotain saisi toivoa, niin normaali farkkujen näköiset housut, joissa olisi ohuet ja huomaamattomat suojaukset.
Olen myös "muoviluotimies". Käytän ajaessani yksiosaista nahkapukua ja muutenkin "täysiä varusteita" niin usein kuin mahdollista, sillä a) haluan säilyä ehjänä mahdollisen kaatumisen tai muun onnettomuuden sattuessa b) lue uudestaan kohta a. Jos joku pitää fetisistinä, so be it. Minulla on hyvä ja turvallinen fiilis ajaessani, ja muusta en välitä.
Mikä on aloituksesi pointti? Naapurin miehen pitäisi käyttää sellaisia ajovarusteita kuin sä haluat?