Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sinne meni yhteishakuhakemus omalla nuorella, omituinen ajatus, että aloittaa yliopiston muutaman kk kuluttua...

Vierailija
20.03.2021 |

Vastahan hän syntyi🥰

Kommentit (52)

Vierailija
21/52 |
20.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oi kun olet uniikki lumihiutale, ap. Tsemppistä.

Vierailija
22/52 |
20.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Korona aikana mikään ei ole varmaa. Mitä jos nuoresi ei pääse vaikka kirjoituksiin? Silloin voi vuodeksi haudata yliopisto-opiskelut.

Nuori voi tosiaan kaatua ja katkaista kätensä, kävellessään yo-kirjoituksiin. Mikään ei ole varmaa, kannattaa aina ajatella pahinta!

Siinäpä oiva elämänohje lapsia kasvatettaessa ja nuorellekin; ajattele ja pelkää aina pahinta.

Pääsykokeeseenkin saattaa jäädä pääsemättä!

https://www.lapinkansa.fi/kemin-abien-laakiksen-paasykoe-siirtyi-ensi-v…

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/52 |
20.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

https://www.tuni.fi/fi/tule-opiskelemaan/yhteishaku/haku-kilpailumenest…

Jos on pärjännyt kisoissa, ei tartte ku laittaa hakemus sisään ja ottaa paikka vastaan...

Tai kirjoittaa eximia fysiikasta > pääsi ainakin viime vuonna suoraan JYU fysiikkaa lukemaan.

https://www.jyu.fi/fi/ajankohtaista/koronavirusohjeistus-jyvaskylan-yli…

Vierailija
24/52 |
20.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ensinnäkin yliopisto-opinnot alkaa syyskuussa. Toisekseen: saiko hän kaikista aineista kirjoituksissa L:n, että pääsee opiskelemaan papereilla?

Et tiedä asioista tarpeeksi. Esim.oikeus,-hammas-ja eläinlääkikseen pääsee, jos kirjoittanut tietyistä aineista E ja kaverina vaikkapa pitkän englannin L ja saa olla joku M myös. Omani ei halua kys aloja opiskelemaan, mutta tiedoksi sinulle.

Ap

Oikikseen pääsee vaan L-rivillä, niinkuin mun poika.

Vierailija
25/52 |
20.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ensinnäkin yliopisto-opinnot alkaa syyskuussa. Toisekseen: saiko hän kaikista aineista kirjoituksissa L:n, että pääsee opiskelemaan papereilla?

Et tiedä asioista tarpeeksi. Esim.oikeus,-hammas-ja eläinlääkikseen pääsee, jos kirjoittanut tietyistä aineista E ja kaverina vaikkapa pitkän englannin L ja saa olla joku M myös. Omani ei halua kys aloja opiskelemaan, mutta tiedoksi sinulle.

Ap

Onnea, mutta kaikki ei todellakaan halua oikikseen.

Vierailija
26/52 |
20.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Diplomi-insinööriksi pääsi opiskelemaan 2000-luvun alussa kuka tahansa esim sähköpuolelle. Pääsykokeissa ei tarvinnut paljo mitään osata. En tiedä onko vielä sama tilanne. Ylioppilastodistuksessa oli C:tä ja M:ää. Onkohan sisäänottomääriä vähennetty.

Vierailija
27/52 |
20.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Diplomi-insinööriksi pääsi opiskelemaan 2000-luvun alussa kuka tahansa esim sähköpuolelle. Pääsykokeissa ei tarvinnut paljo mitään osata. En tiedä onko vielä sama tilanne. Ylioppilastodistuksessa oli C:tä ja M:ää. Onkohan sisäänottomääriä vähennetty.

Kirjoittaa M-paperit, niin varmaan pääsee nytki

Vierailija
28/52 |
20.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kateellisetko täällä kommentoi? Ei mitenkään päin voi iloita toisen puolesta.

Onnea kovasti sinne.

Vierailija
29/52 |
20.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tuossa Lapin Kansassa sanotaan?

Minua huolestuttaa pääsykokeet.

Vierailija
30/52 |
20.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Taitaa olla osaaminen niin kuin isiltä perittyä.

Vierailija
31/52 |
20.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa! :)

Mun lapsen kohdalla jännitetään pääseekö kirjoitukset läpi. Hänelle 1 pakollinen aine on tuottanut tuskaa aina. Olen ylpeä lapsestani jos läpi pääsee - ja vaikkei pääsisikään.

Vierailija
32/52 |
20.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinpä... Ja voi näitä pahanilmanlintuja :) Totta että varmaa on vain epävarma, mutta en nyt silti lähtisi pohjamutien kautta miettimään. Jos lapsella on lukion ka lähempänä 10, niin eiköhän aika todennäköisesti pääse yliopistoon? Kun ette tunne ap:tä, ette voi tietää, mistä tilanteesta tulee.

Tsemppiä kaikille!

Eri

Vierailija
33/52 |
20.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Mun poika pääsi taas Hgin oikikseen LLEEE-rivillä viime vuonna

Vierailija
34/52 |
20.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten olet niin epänormaalin kiinnostunut aikuisen lapsesi asioista, ap? Eihän sen pitäisi sulle kuulua millään tavalla mihin lapsesi hakee tai on hakematta. Elätkö jotenkin lapsesi kautta?

Vierailija
35/52 |
20.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oi kun olet uniikki lumihiutale, ap. Tsemppistä.

Ai ja säkö et :D ? Suuri osa menee nykyisin yliopistoon heittämällä, ilman pääsykokeita. Sen lisäksi suuri osa pääsykokeilla.

Vierailija
36/52 |
20.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ahdistaa lastenne puolesta. Onneksi vanhempani eivät eläneet minun kauttani. Päädyin silti hakemaan ylipistoon kun oli jo yksi lukion jälkeinen koulutus. Nykyään koulutus ei ole takuu hyvään työpaikkaan ja kilpailu todella kovaa. Kaikkien mielenterveydelle nykyinen yliopistomaailma ei sovi. Itse en olisi yhtään enemmän tai vähemmän ylpeä missä tahansa lapseni opiskelisikaan.

Vierailija
37/52 |
20.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten olet niin epänormaalin kiinnostunut aikuisen lapsesi asioista, ap? Eihän sen pitäisi sulle kuulua millään tavalla mihin lapsesi hakee tai on hakematta. Elätkö jotenkin lapsesi kautta?

Noinko koet? Sun lapset taitaa olla pienempiä? Et vieä tiedä, miten läheinen suhde voi abin ja äidin välillä voi olla, ei ehkä ole itselläsikään ollut?

En ole ap mutta minäkin tein tyttäreni kanssa eilen hakua, siis istuttiin sohvalla tytöllä läppäri sylissä, olin seurana ja myötäilin toisen ajatuksia. Hän haki minne halusi, mutta hän haluis myös kommunikoida asiasta minun kanssani.

Olemme siis läheisiä, eikä siinä ole mitään pahaa. Läheiset välit aikuisiin lapsiinsa ei ole epänormaalia vaan oikein hyvä ihannetila.

Vierailija
38/52 |
20.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se vähän erikoista, että haku pitää tehdä äidin kanssa.

Vierailija
39/52 |
20.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua ahdistaa lastenne puolesta. Onneksi vanhempani eivät eläneet minun kauttani. Päädyin silti hakemaan ylipistoon kun oli jo yksi lukion jälkeinen koulutus. Nykyään koulutus ei ole takuu hyvään työpaikkaan ja kilpailu todella kovaa. Kaikkien mielenterveydelle nykyinen yliopistomaailma ei sovi. Itse en olisi yhtään enemmän tai vähemmän ylpeä missä tahansa lapseni opiskelisikaan.

Ei se ole toisen kautta elämistä. Eikä kyse  ole ylpeydestä tai sen puutteesta. Kyse on rakkaudesta ja hyvistä väleistä äidin ja aikuisen lapsen välillä <3 Ihan sama hakeeko mihinkään tai ei.

Surullista kun tuntuu monilla olevan etäiset välit omiin vanhempiinsa :(

Vierailija
40/52 |
20.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On se vähän erikoista, että haku pitää tehdä äidin kanssa.

Pitääkö? Ei pidä, mutta saa. Vai eikö saa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä yksi