Voi tätä yleistämisen määrää tällä palstalla!
Kommentit (13)
Yleistys ei ole niin yleistä kuin luulisi. Pitäisi lukijankin käyttää hiukan päätään että vaikka sanotaan yleistävästi niin tätä ei kuitenkaan tarkoiteta. Minun mielestäni on typerää joka mielipiteen loppuun selittää että "tiedän toki etteivät kaikki jne." Jos lukija on järjissään, niin tajuaa ettei juuri häntä tarkoiteta ja suotta vetää hernettä nenään.
Ei täällä läheskään kaikki yleistä
Vierailija kirjoitti:
Ei täällä läheskään kaikki yleistä
Kaikkihan täällä yleistää
Jep, omassa pikku kuplassa kaikki on niin selvää.
Vierailija kirjoitti:
Yleistys ei ole niin yleistä kuin luulisi. Pitäisi lukijankin käyttää hiukan päätään että vaikka sanotaan yleistävästi niin tätä ei kuitenkaan tarkoiteta. Minun mielestäni on typerää joka mielipiteen loppuun selittää että "tiedän toki etteivät kaikki jne." Jos lukija on järjissään, niin tajuaa ettei juuri häntä tarkoiteta ja suotta vetää hernettä nenään.
Yleistäminen on sitä, kun sanotaan "aina kaikki", idiootti täytyy olla jos sanoo niin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yleistäminen on sitä, kun sanotaan "aina kaikki", idiootti täytyy olla jos sanoo niin.
No kaikkihan sen tietää, ei tarvitse selittää. :D Vitsi-vitsi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yleistämisessä ei kyllä useinkaan käytetä ilmausta "aina kaikki" vaan, naiset, miehet, insinöörit, hoitajat, ylipainoiset jne. Tämä sitten luetaan aivot narikassa ja paasataan että kuinka yleistetään.
Voi hitsit, kun me ihmiset ollaankin aika samanlaisia keskenämme. Aitoa erilaisuutta on hyvin vähän.
Stereotypiat - missä olisimmekaan ilman niitä?