"Naiset pitävät älykkäistä miehistä" - onko näin?
Olen pannut merkille että naiset maintsevat lähes aina älykkyyden asiana joka sytyttää miehessä.
Mutta sitten kuvataan millainen älykäs mies on. Ja se on aina mies jolla on "nopeat hoksottimet", joka keksii nopeasti sanottavaa aiheesta kuin aiheesta, joka ratkaisee McGyver-tyyliin ongelmat salamannopeasti - ja totta kai käyttää älykkyyttään sosioekonomisen statuksen ja materiaalisten resurssien hankkimiseen.
Ellei kaikkea tuota, niin vähintäänkin jotain tuosta.
Todellisuudessahan on paljon älykkäitä miehiä joilla ei ole mitään noista. Ja on paljon älyltään keskinkertaisia miehiä joilla on kaikea tuota.
Itse olen älykkäänä hidas sosiaalisissa tilanteissa, koska jään miettimään asioita sen sijaan että heittäisin fiilispohjalta jotain nokkelaa. McGyveristä olen todella kaukana koska ruuvit ja mutterit tai muutkaan suoraviivaiset äijäjutut eivät kiinnosta. Menestynyt en ole, enkä myöskään varakas, toisin kuin muutamakin kaverini joilta löytyy rajattomasti kunnianhimoa ja itsevarmuutta.
Olen tullut siihen lopputuloksee ettei useimpia naisia älykkyys kiinnosta, korkeintaan jotkut naisia kiinnostavat asiat korreloivat älyn kanssa.
Kommentit (95)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noinhan se on.
"Nopeat hoksottimet", "monipuolinen älykkyys", "ongelmanratkaisukyky".
Eli sosiaalisesti taitava mies jolla ei ole yhtä erityisalaa joka kiinnostaa yli muiden, ja joka silti haltsaa Äijäjutut.
Ei naisia mikään tähtien asentoa miettivä hiljainen nero kiinnosta. Ellei ole kuuluisa ja hyvätuloinen tiedemies.
Kerropa minulle millaista on elää tähtien asentoja miettivän hiljaisen neron kanssa lapsiperheessä.
Kerrro minulle millaista on elää lapsiperheessä koneita ja laitteita miettivän juron Äijän kanssa? Tuollaisia miehiä on perheenisinä vaikka kuinka.
Koneita ja laitteita miettivä voi olla myös puhelias, kuten mieheni konetekniikan DI. Hänellä on myös puheliaita opiskelu- ja työkavereita 😊
Koketekniikan DI:t ovat muuten hyvin kaukana neroista. Ovat pääasiassa ihan keskiälyisiä tyyppejä, ei yleensä edes älykkäitä. Eivät ole mensalaisia. Mutta älykäs voi olla puhelias, joten ne eivät sulje toisiaan pois.
Vierailija kirjoitti:
Hassu tuo Elon Musk-väittely.
Tottahan se on että ilman rahaa ja statusta Elon Musk olisi epäsuosittu ja kummallinen kaveri. Mikä on fakta, koska ennen menestystä Elon Musk oli sellainen.
Ensimmäinen tyttöystävä löytyi kun mies sai vähän menestystä, ja tämä sai potkut neitsytmallin tieltä sanoin "you're fired" kuin menestystä tuli lisää.
Jos kuuntelee juttuja ja katsoo kehonkieltä, niin kyllähän tuossa ollaan kaukana luontaisesta karismasta, mikä todistaa sen että karisma on pitkälti rahaa ja statusta. Mies on lähinnä maanisen oloinen. Kun tiedetään että niitä on, vitsit muuttuvat hauskoiksi ja kaikki jutut viisaiksi, myös ne päättömyydet joita mies laukoo sosiaalisessa mediassa. Kun ihmiset ympärillä jo lähtökohtaisesti ihailevat, "karisma" on taattu.
Ja noita on piilaaksossa paljon. Entisiä nörttejä jotka istuivat koko nuoruutensa yksiössä pizzan ja colan kanssa ohjelmoimassa.
Sitten tuli menestystä, ja hupsista.
Vierailija kirjoitti:
Puolisoni kuuluu Suomen 2% älykkäimpiin. En koe että asia olisi mitenkään huono juttu.
Se on huono juttu vasta siinä vaiheessa, jos sosiaaliset taidot ovat huonot ja/tai hän pitää sinua idioottina. Toisaalta jos idioottina pitäminen ei kohteelle itselle ole huono juttu, niin sekään ei haittaa 😄
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noinhan se on.
Eli sosiaalisesti taitava mies jolla ei ole yhtä erityisalaa joka kiinnostaa yli muiden, ja joka silti haltsaa Äijäjutut.
Ei naisia mikään tähtien asentoa miettivä hiljainen nero kiinnosta. Ellei ole kuuluisa ja hyvätuloinen tiedemies.
Kerropa minulle millaista on elää tähtien asentoja miettivän hiljaisen neron kanssa lapsiperheessä.
Kerrro minulle millaista on elää lapsiperheessä koneita ja laitteita miettivän juron Äijän kanssa? Tuollaisia miehiä on perheenisinä vaikka kuinka.
Koneita ja laitteita miettivä voi olla myös puhelias, kuten mieheni konetekniikan DI. Hänellä on myös puheliaita opiskelu- ja työkavereita 😊
Koketekniikan DI:t ovat muuten hyvin kaukana neroista. Ovat pääasiassa ihan keskiälyisiä tyyppejä, ei yleensä edes älykkäitä. Eivät ole mensalaisia. Mutta älykäs voi olla puhelias, joten ne eivät sulje toisiaan pois.
Kuka tässä neroa kaipasi? Älykäs on erittäin riittävä 😊
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noinhan se on.
Keskiälyinen ei vaan ole älykäs. Oikeastikin älykkäitä on olemassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
no ei
naiset pitävät paksusta lompakosta
Ok, hyvä tietää.
ap
AP. Jos olet oikeasti älykäs, ymmärrät että kaikki naiset eivät ole samanlaisia eivätkä pidä samoista asioista. Ymmärrät varmaan senkin että kaikki miehet eivät ole keskenään samanlaisia eivätkä pidä samoista asioista.
Monet naiset pitävät älykkäistä miehistä, mutta älykkyys ei ole heille se ykkösasia. He haluavat miehiltä myös muita asioita ja usein arvostavat sosiaalista käytöstä hyvin paljon.
Hyvin pieni vähemmistö naisista arvostaa älykkyyttä niin paljon, että se on heille ykkösasia. Usein nämä naiset ovat itsekin älykkäitä, mutta sosiaalisesti kömpelöitä.
Se ei tarkoita sitä, että sosiaalinen älykkyys olisi nollassa. Usein he eivät muista syistä pysty toimimaan sosiaalisissa tilanteissa vaikka tietävät miten niissä pitäisi toimia.
Tämä sama koskee useita sosiaalisesti kömpelöitä miehiäkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noinhan se on.
Keskiälyinen ei vaan ole älykäs. Oikeastikin älykkäitä on olemassa.
Tässä ei nyt muu auta kuin lähettää mies Mensan testeihin. Älykkäänä ihmisenä ymmärrät, että asiasta on turha väitellä ilman mitattua dataa.
Moni mies pitää itseään älykkäänä vaikka ei olekaan älykäs.
Miehet ei pääsääntöisesti kestä itseään älykkäämpää naista, jos nainen on silloin alkaa alentaminen.
Naisia kyllä kiinnostavat älykkäät miehet, jos älykkyys konkretisoituu menestyksenä ja varallisuutena. Muuten kannattaa satsaa saliharjoitteluun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noinhan se on.
Omasta kokemuksesta sanon, että varsin miellyttävää.
Ollaan koko perhe tosi rauhallisia ja tykätään "tarkkailla tähtien asentoja". Toki tehdään paljon muutakin.
Yksi lapsistamme sai vähän aikaa sitten autismikirjon diagnoosin. Tutkimusten aikana selvisi että ollaan koko perhe kirjolla, jokainen hieman eri kohdassa.
En pidä perhettäni minään friikkisirkuksena. Me vanhemmat ollaan pärjätty hyvin työelämässä ja lapsille koulu on helppoa. Ei meillä ole mitään ihmeellisiä ongelmia.
Se lapsen diagnoosi tuli kun lääkäri kiinnitti huomiota hänen tapaansa järjestellä esineitä ja suureen tietomäärään kun käytiin lääkärintarkastuksessa. Saatiin lähete psykiatrille ja siellä tuli diagnoosi pitkien tutkimusten jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Naisia kyllä kiinnostavat älykkäät miehet, jos älykkyys konkretisoituu menestyksenä ja varallisuutena. Muuten kannattaa satsaa saliharjoitteluun.
Sinä puhut taas irtoseksisuhteista, naiset puhuvat tässä normaaleista parisuhteista.
Itse arvostan enemmän ns. maalaisjärkeä. Eli käytännön asioiden osaamista ja pärjäämistä ympäröivässä maailmassa. Älykkyyttäkin on erilaista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinä puhut taas irtoseksisuhteista, naiset puhuvat tässä normaaleista parisuhteista.
Totuus on usein karvas. Helpointa kieltää.
Vierailija kirjoitti:
Moni mies pitää itseään älykkäänä vaikka ei olekaan älykäs.
Miehet ei pääsääntöisesti kestä itseään älykkäämpää naista, jos nainen on silloin alkaa alentaminen.
Tämä koskee ainoastaan tyhmiä miehiä.
Hassu tuo Elon Musk-väittely.
Tottahan se on että ilman rahaa ja statusta Elon Musk olisi epäsuosittu ja kummallinen kaveri. Mikä on fakta, koska ennen menestystä Elon Musk oli sellainen.
Ensimmäinen tyttöystävä löytyi kun mies sai vähän menestystä, ja tämä sai potkut neitsytmallin tieltä sanoin "you're fired" kuin menestystä tuli lisää.
Jos kuuntelee juttuja ja katsoo kehonkieltä, niin kyllähän tuossa ollaan kaukana luontaisesta karismasta, mikä todistaa sen että karisma on pitkälti rahaa ja statusta. Mies on lähinnä maanisen oloinen. Kun tiedetään että niitä on, vitsit muuttuvat hauskoiksi ja kaikki jutut viisaiksi, myös ne päättömyydet joita mies laukoo sosiaalisessa mediassa. Kun ihmiset ympärillä jo lähtökohtaisesti ihailevat, "karisma" on taattu.