"Naiset pitävät älykkäistä miehistä" - onko näin?
Olen pannut merkille että naiset maintsevat lähes aina älykkyyden asiana joka sytyttää miehessä.
Mutta sitten kuvataan millainen älykäs mies on. Ja se on aina mies jolla on "nopeat hoksottimet", joka keksii nopeasti sanottavaa aiheesta kuin aiheesta, joka ratkaisee McGyver-tyyliin ongelmat salamannopeasti - ja totta kai käyttää älykkyyttään sosioekonomisen statuksen ja materiaalisten resurssien hankkimiseen.
Ellei kaikkea tuota, niin vähintäänkin jotain tuosta.
Todellisuudessahan on paljon älykkäitä miehiä joilla ei ole mitään noista. Ja on paljon älyltään keskinkertaisia miehiä joilla on kaikea tuota.
Itse olen älykkäänä hidas sosiaalisissa tilanteissa, koska jään miettimään asioita sen sijaan että heittäisin fiilispohjalta jotain nokkelaa. McGyveristä olen todella kaukana koska ruuvit ja mutterit tai muutkaan suoraviivaiset äijäjutut eivät kiinnosta. Menestynyt en ole, enkä myöskään varakas, toisin kuin muutamakin kaverini joilta löytyy rajattomasti kunnianhimoa ja itsevarmuutta.
Olen tullut siihen lopputuloksee ettei useimpia naisia älykkyys kiinnosta, korkeintaan jotkut naisia kiinnostavat asiat korreloivat älyn kanssa.
Kommentit (95)
Mieti ap, onko isäsi supermies? Onko hän salassa nero, tai onko hän mr. Universum? Miljonääri ainakin, eikö.
Ilmeisesti nämä naisten miesmaun ihmettelijät ovat isiensä hylkäämiä tai täysorpoja, kun eivät voi vain katsoa omaa iskää ja kysyä vanhemmilta, mikä heidät toisiinsa veti.
Noinhan se on. Äly ei itsessään naisia kiinnosta. Se on sateenvarjotemri, kuten kemia.
Naisia kiinnostaa kolme asiaa:
1) miehen kyky briljeerata sosiaalisesti
Älystä voi olla hyötyä, tai haittaa. Se riippuu miehen luonteesta ja seurasta. Älykkäässä seurassa äly on tärkeämpää, kunhan hallitsee naisten suosiman pintapuolisen aiheesta toiseen hyppivän kevyen keskustelun. Normiseurassa äly on useasti haitta koska suoraviivainen ja pikkunäppärä hauskuuttaminen toimii paremmin, ja älykkäillä on tapana puhua liian monimutkaisesti.
2) miehen kyky ratkaista käytännön ongelmia
Normiäly on hyväksi, älykkäillä on usein ongelmia tässä koska ajattelutapa ei ole yhtä suoraviivainen. Tosielämän McGyverit ovat harvemmin neroja.
3) raha ja status
Tässä älystä on kiistatta hyötyä, joskin vain yksi osa-alue (kunnianhimo, määrätietoisuus, jne).
Lopulta kyse on pitkälti käytännössä naista hyödyttävistä ominaisuuksista.
Mitä hyötyä miehestä on naiselle? Se ratkaisee.
Vierailija kirjoitti:
Riippuu naisesta. Itse tykkään miehestä, joka ei hermostu helposti, ei huuda, on mukava ja huomioi naista esim. hieronta silloin tällöin, sanoo, että olen kaunis, voi auttaa jossain kotityössä esim. viedä roskat, kuuntelee minua, jos minulla on jotain asiaa (ei selaa samalla älypuhelinta tai katso telkkaria).
Huolehtii hygieniastaan.Minä osaan tehdä mitä tahansa ruokaa joten mielelläni teen ruokaa miehelle.
Tukholma-syndrooma
Vierailija kirjoitti:
Noinhan se on.
"Nopeat hoksottimet", "monipuolinen älykkyys", "ongelmanratkaisukyky".
Eli sosiaalisesti taitava mies jolla ei ole yhtä erityisalaa joka kiinnostaa yli muiden, ja joka silti haltsaa Äijäjutut.
Ei naisia mikään tähtien asentoa miettivä hiljainen nero kiinnosta. Ellei ole kuuluisa ja hyvätuloinen tiedemies.
MInua kiinnostaa kovasti tähtien asentoa miettivä hiljainen nero. Itse olen korkeasti koulutettu ja paljon lukeva nainen. Miehen ei tarvitse muuttaa älyään välttämättä rahaksi, ellei se häntä huvita, koska itse olen hyvätuloinen.
Vierailija kirjoitti:
Naisena arvaan, että keskivertonaiselle "älykkyys" on sitä, että kun hän on keskivertofiksu ja kilpailuhenkinen, hän on riittävästi sosiaalisesti taitava, osaa siis vastata naisen odotuksiin ja keskustella ja neuvotella riittävässä määrin, jotta on kiinnostava ja suhde onnistuu.
Ei tarvitse olla kovinkaan älykäs, jos on sosiaalista pelisilmää, milloin kannattaa puhua, milloin kuunnella. Mitkä ovat oikeat sanat, mitä kuulija haluaa kuulla.
Naiselle voi turvallisuudentunnetta tuoda se, että mies on riittävän vakuuttava. Tämä ei kuitenkaan mitenkään edes liity älykkyyteen, koska oikeasti älykäs kokee ennemminkin että faktat, ja se, kuinka hän näkee ne, puhuvat jo puolestaan, ja monet asiat myös ovat monitahoisia tavalla, että ei voi välttämättä esittää mitään varmaa. Kun taas sosiaalisissa ympyröissä vakuuttavuus on tärkeää ja jos sitä haetaan, erittäin älykäs ja epäileväinen ihminen putoaa pois.
Sinä, joka alapeukutit tätä, kerro ihmeessä, miksi.
Kirjoitin tuon naisena ja inspiraationa kirjoitukseeni toimii nykyinen esimieheni (mies), joka edustaa tällaista tyyppiä. Olen pidemmällä aikavälillä huomannut, että hän ei ole tosiaan mikään todella älykäs vaan vaikutelma tulee hänen tavastaan myötäillä ihmisiä.
Vierailija kirjoitti:
Empaattisuus ja arvomaailma on tärkeämpää kuin älykkyys.
Niin, puolisoni on älykäs, empaattinen ja hänen arvomaailmansa on kohdallaan.
Vierailija kirjoitti:
Riippuu naisesta. Itse tykkään miehestä, joka ei hermostu helposti, ei huuda, on mukava ja huomioi naista esim. hieronta silloin tällöin, sanoo, että olen kaunis, voi auttaa jossain kotityössä esim. viedä roskat, kuuntelee minua, jos minulla on jotain asiaa (ei selaa samalla älypuhelinta tai katso telkkaria).
Huolehtii hygieniastaan.Minä osaan tehdä mitä tahansa ruokaa joten mielelläni teen ruokaa miehelle.
Taisit unohtaa, että miehen pitää myös kyetä tyydyttämään sinut seksuaalisesti vähintään joka ilta, tai turhaudut ja alat riehumaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noinhan se on.
Eli sosiaalisesti taitava mies jolla ei ole yhtä erityisalaa joka kiinnostaa yli muiden, ja joka silti haltsaa Äijäjutut.
Ei naisia mikään tähtien asentoa miettivä hiljainen nero kiinnosta. Ellei ole kuuluisa ja hyvätuloinen tiedemies.
MInua kiinnostaa kovasti tähtien asentoa miettivä hiljainen nero. Itse olen korkeasti koulutettu ja paljon lukeva nainen. Miehen ei tarvitse muuttaa älyään välttämättä rahaksi, ellei se häntä huvita, koska itse olen hyvätuloinen.
Anna kuin arvaan.
Olet 45+ ja sinulla ei ole suurta halua muuttaa miehen kanssa yhteen, eikä perhekuvioita ole tiedossa.
Menikö yhtään oikein?
Vierailija kirjoitti:
Noinhan se on.
Kerropa minulle millaista on elää tähtien asentoja miettivän hiljaisen neron kanssa lapsiperheessä.
Valtaosa heistä, jotka aina keksivät jotakin muka nokkelaa sanottavaa joka väliin, eivät oikeasti ole kovin älykkäitä. Minua kiinnostaa enemmän mies, joka vähän virnuillen syrjässä tarkkailee, mitä muut tekevät.
Kaikki naiset eivät ole samanlaisia, kuten eivät miehetkään.
Minä pidän älykkäistä ja sosiaalisista tyypeistä, mutta riittää kun katsoo tositvpläjäyksiä.... kaikki eivät pidä.
Vierailija kirjoitti:
Valtaosa heistä, jotka aina keksivät jotakin muka nokkelaa sanottavaa joka väliin, eivät oikeasti ole kovin älykkäitä. Minua kiinnostaa enemmän mies, joka vähän virnuillen syrjässä tarkkailee, mitä muut tekevät.
Makuja on monia. Tuli mielikuva luokan vähäjärkisestä, joka höhöttelee omiaan taustalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noinhan se on.
Kerropa minulle millaista on elää tähtien asentoja miettivän hiljaisen neron kanssa lapsiperheessä.
Kerrro minulle millaista on elää lapsiperheessä koneita ja laitteita miettivän juron Äijän kanssa? Tuollaisia miehiä on perheenisinä vaikka kuinka.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kääntäisin tuon pikemmin niin, että naiset tuskastuvat tyhmiin miehiin.
Tässä on varmasti se totuus.
Itse tapailin miestä, jonka koin tyhmempänä. (Tarkennan, että en pidä itseäni huippuälykkäänä, olen keskivertofiksu.) Se ilmeni näin: mies pyöritteli asioita, jotka olivat minulle jo selvää kauraa. En jaksanut sitä, että mies puhui jostain asiasta ja sen yksityiskohdista, kun asia oli jo selvä ja olisin itse halunnut siirtyä eteenpäin.
Mielestäni tuo vaikutti hänen ongelmanratkaisukykyynsä, hän ei mielestäni kerännyt tietoa, miettinyt sitä ja siirtynyt eteenpäin yhdessä pulmassaan. Toki ymmärrän että vaikka jotkut asiat ovat henkilökohtaisia, niihin voi liittyä omia tunteita ja pelkoja, minkä takia kaikki eivät ole ratkaistavissa vain noin "kylmästi" faktojen perusteella. Mutta kuitenkin koin hänet hitaampana tuossa päättelykyvyssään.
Mutta muuten hän oli hyväsydäminen ja sekin oli tärkeää.
Mutta tuo, että en kokenut häntä älykkäänä, oli minulle todella häiritsevä miinus.
Ja hyvinkin mahdolisesti mies oli sinua älykkäämpi.
Mitä sinä kuvaat tässä, on miehekkääksi ominaisuukseksi katsottu suoraviivaisuus. Mies ei saa koskaan alittaa naista tällaisessa.
Minusta verhoat nyt johonkin epämääräiseen "suoraviivaisuuteen" sen, että ei osaa analysoida asioita. :)
Minusta on myös kyseenalaista, että voisit tällaisen kertomuksen perusteella todeta analyyttisesti, kumpi on älykkäämpi, mitä se ikinä tarkoittaakaan.
Olen myös seurustellut miehen kanssa, jota pidin itseäni samantasoisena/älykkäämpänä. Tarjosimme toisillemme samantasoista keskusteluseuraa älyllisemmistä keskustelunaiheista.
Vierailija kirjoitti:
Kuka haukkuin Elon Muskia?
Elon on palstalla aina haukuttujen assburger-tietokonenörttien idoli, ja hyvästä syystä.
Tyyppihän oli juuri sellainen yhteen asiaan keskittyvä, sosiaalisesti kömpelö ja muiden kiusaama heppu joka ei saisi tyttöystävää eikä kavereita. Mutta siihen yhteen asiaan keskittyminen toi menestystä.
Ei haittaa vaikka Elonin puhetapa on sönköttävä ja vitsit koomisen tönkköjä, kauniit ja viimeisen päälle stailatut, itsekin koulutetut toimittajanaiset kikattavat niille kuin pikkutytöt.
Elon Musk on monialainen sarjayrittäjä, ei mikään yhden asian ihminen. Valitettavasti jän mokailee paljon, kun on kiinnostunut niin monista asioista, eikä ota kaikkia faktoja selville eli itsetunto on liian korostunut. Mutta hän ei ole millään tavalla yhden asian ihminen.
Vierailija kirjoitti:
Minä pidän älykkäistä ja sosiaalisista tyypeistä, mutta riittää kun katsoo tositvpläjäyksiä.... kaikki eivät pidä.
Kaikki naiset eivät ole samanlaisia, mutta miesmaku on aina se sama.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noinhan se on.
Kerrro minulle millaista on elää lapsiperheessä koneita ja laitteita miettivän juron Äijän kanssa? Tuollaisia miehiä on perheenisinä vaikka kuinka.
En tiedä. Oma mies on melko puhelias. Ei kun tiedänkin. Isä oli sellainen ja hän jäi minulle ihan vieraaksi tyypiksi. Olisi pysynyt sinkkuna.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki ne hiljaisemmat ja harkitsevaisemman oloiset eivät valitettavasti ole älykkäitä. Vaikka voi tulla sellainen vaikutelma, varsinkin harkitsevaisen oloisista ihmisistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä pidän älykkäistä ja sosiaalisista tyypeistä, mutta riittää kun katsoo tositvpläjäyksiä.... kaikki eivät pidä.Kaikki naiset eivät ole samanlaisia, mutta miesmaku on aina se sama.
Kaikilla sinun sukulais- ja tuttavanaisilla on miehenä tismalleen samanlainen mies. Isäsikin on laatikkoleukainen avaruusinsinöörikehonrakentaja.
Huolehtii hygieniastaan.
Minä osaan tehdä mitä tahansa ruokaa joten mielelläni teen ruokaa miehelle.