Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"Naiset pitävät älykkäistä miehistä" - onko näin?

Vierailija
20.03.2021 |

Olen pannut merkille että naiset maintsevat lähes aina älykkyyden asiana joka sytyttää miehessä.

Mutta sitten kuvataan millainen älykäs mies on. Ja se on aina mies jolla on "nopeat hoksottimet", joka keksii nopeasti sanottavaa aiheesta kuin aiheesta, joka ratkaisee McGyver-tyyliin ongelmat salamannopeasti - ja totta kai käyttää älykkyyttään sosioekonomisen statuksen ja materiaalisten resurssien hankkimiseen.

Ellei kaikkea tuota, niin vähintäänkin jotain tuosta.

Todellisuudessahan on paljon älykkäitä miehiä joilla ei ole mitään noista. Ja on paljon älyltään keskinkertaisia miehiä joilla on kaikea tuota.

Itse olen älykkäänä hidas sosiaalisissa tilanteissa, koska jään miettimään asioita sen sijaan että heittäisin fiilispohjalta jotain nokkelaa. McGyveristä olen todella kaukana koska ruuvit ja mutterit tai muutkaan suoraviivaiset äijäjutut eivät kiinnosta. Menestynyt en ole, enkä myöskään varakas, toisin kuin muutamakin kaverini joilta löytyy rajattomasti kunnianhimoa ja itsevarmuutta.

Olen tullut siihen lopputuloksee ettei useimpia naisia älykkyys kiinnosta, korkeintaan jotkut naisia kiinnostavat asiat korreloivat älyn kanssa.

Kommentit (95)

Vierailija
21/95 |
20.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älykkyydellä viitataan juurikin päasiassa sosiaaliseen- ja tunneälyyn. Mutta ei mikään sivistymätön ja imbesillikään tarte olla, siis ettei hoksottimet toimi yhtään. Sellainen joka ei osaa ajatella tekojensa seurauksia yhtään jne. Esimerkkejä on paha antaa koska ne on aina mies- ja tilannekohtaisia. Riittävästä älykkyydestä on yleensä merkkinä vaikka se, ettei ole elänyt koko elämäänsä kädestä suuhun tai ainakin ymmärtää koittaa tehdä asialle jotain. Tietty vaikeita tilanteita tulee elämässä kaikilla vastaan. Lompakon paksuus riittävä = ei tarvitse elättää miestä, ellei tule vaikka joku vakava sairastuminen tms. vastaan. Kyllä sekin on valitettavasti lopulta tärkeää.

Vierailija
22/95 |
20.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kääntäisin tuon pikemmin niin, että naiset tuskastuvat tyhmiin miehiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/95 |
20.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole näin. Tuo lausahdus vain antaa sanojastaan fiksun vaikutelman (vrt. "Pidän miehistä, joilla on pumpattu hauis").  

Vierailija
24/95 |
20.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tarkoittavat nimenomaan sosiaalista älykkyyttä, ei mitään autistista neroa.

Yleensä neroissakin on paljon puheliaita ihmisiä. Pääsääntöisesti myös huippuälykkäissä on ihmisiä, jotka jaksavat kiinnostua muustakin omasta ammatistaan. Siihen löytyy joku diagnoosi, jos älykäs ei halua puhua muiden ihmisten kanssa, ei se ole normaalia. Kaikki älykkäät eivät ole autisteja, eivätkä itsekeskeisiä.

Nämä normaalit sosiaalisesti taitavat nerot ovatkin sitten yleensä jossain menestyneessä asemassa, kuten nyt vaikkapa Teslan johtajana jne.

Vierailija
25/95 |
20.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole itsekään välttämättä kovin nokkela tai supliikki tyyppi (on mulla hetkeni, mutta harvoin :D), joten siinä mielessä just tuollainen kundi olisi ihan pelastus illanvietoissa. Toisaalta tykkään itse juurikin pyöritellä ja pohtia asioita, joten kaipaan samanlaista uteliasta ja älykästä seuraa - että haluaa ja pystyy pohdiskelemaan, mietiskelemään ja näkee aiheen monelta kantilta.

Ei mulla varsinaisesti mitään älykkyyden mittaria kellekään ole. Suoritan itse nyt maisterin tutkintoa ja aika moni mun mielestä älykäs läheinen on myös samalla tasolla koulutusten kanssa, mutta kyllähän asioista voi ottaa selvää muutenkin kuin opiskelemalla. Jotkut vaan on luonnostaan sellaisia uteliaita ja mietteliäitä, ja sen seurauksena ihan älykkäitäkin.

Tämä on kanssa hassu juttu.

Nainen ei ole supliikki = vastakohdat täydentävät toisiaan.

Nainen on suplikki = samanlaiset leikkivät parhaiten yhdessä.

Suoraan 121212:n säännön mukaan. Sama pätee pituuteen, menestykseen, rohkeuteen, jne.

Vierailija
26/95 |
20.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole itsekään välttämättä kovin nokkela tai supliikki tyyppi (on mulla hetkeni, mutta harvoin :D), joten siinä mielessä just tuollainen kundi olisi ihan pelastus illanvietoissa. Toisaalta tykkään itse juurikin pyöritellä ja pohtia asioita, joten kaipaan samanlaista uteliasta ja älykästä seuraa - että haluaa ja pystyy pohdiskelemaan, mietiskelemään ja näkee aiheen monelta kantilta.

Ei mulla varsinaisesti mitään älykkyyden mittaria kellekään ole. Suoritan itse nyt maisterin tutkintoa ja aika moni mun mielestä älykäs läheinen on myös samalla tasolla koulutusten kanssa, mutta kyllähän asioista voi ottaa selvää muutenkin kuin opiskelemalla. Jotkut vaan on luonnostaan sellaisia uteliaita ja mietteliäitä, ja sen seurauksena ihan älykkäitäkin.

Tämä on kanssa hassu juttu.

Nainen ei ole supliikki = vastakohdat täydentävät toisiaan.

Nainen on suplikki = samanlaiset leikkivät parhaiten yhdessä.

Suoraan 121212:n säännön mukaan. Sama pätee pituuteen, menestykseen, rohkeuteen, jne.

Ok, hyvä tietää.

Vierailija
27/95 |
20.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yleensä neroissakin on paljon puheliaita ihmisiä. Pääsääntöisesti myös huippuälykkäissä on ihmisiä, jotka jaksavat kiinnostua muustakin omasta ammatistaan. Siihen löytyy joku diagnoosi, jos älykäs ei halua puhua muiden ihmisten kanssa, ei se ole normaalia. Kaikki älykkäät eivät ole autisteja, eivätkä itsekeskeisiä.

Nämä normaalit sosiaalisesti taitavat nerot ovatkin sitten yleensä jossain menestyneessä asemassa, kuten nyt vaikkapa Teslan johtajana jne.

Elon Musk normaali ja sosiaalisesti älykäs?

Tyyppihän on niin epänormaali kuin voi olla.

Rahaa ja statusta toki on, ja sehän riittää naisille. Luonnekin muuttuu hyväksi.

Vierailija
28/95 |
20.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tyhmä mies.Minusta naiset eivät pidä.

Vierailija
29/95 |
20.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rahaa ja statusta toki on, ja sehän riittää naisille. Luonnekin muuttuu hyväksi.

Elon Musk on klassinen ikineitsyt-autisti, ja vieläpä lisäksi sosiopaatti.

Mutta niin kuin sanoit, rahaa ja asemaa löytyy. Se komistaa ja muuttaa luonteen kullaksi.

Se on kyllä sanottava että Elon Musk on oikeasti älykäs.

Vierailija
30/95 |
20.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Melkoisen normaalilta supliikilta kaverilta se ainakin minusta vaikuttaa mitä netissä nähnyt. En toki tunne henkilökohtaisesti, kuten sinä ehkäpä?

Vierailija
31/95 |
20.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noinhan se on.

"Nopeat hoksottimet", "monipuolinen älykkyys", "ongelmanratkaisukyky".

Eli sosiaalisesti taitava mies jolla ei ole yhtä erityisalaa joka kiinnostaa yli muiden, ja joka silti haltsaa Äijäjutut.

Ei naisia mikään tähtien asentoa miettivä hiljainen nero kiinnosta. Ellei ole kuuluisa ja hyvätuloinen tiedemies.

Minua ainakin kiinnostaa tähtien asentoa miettivä hiljainen nero , ihmemies tyypit jätän suosiolla muille. Ihmemies EI ole älykäs vaan nätti , näppärä mies. Olisko niin , että älykkäät naiset tykkää älykkäistä miehistä? kysyy -nainen

Vierailija
32/95 |
20.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä on varmasti se totuus.

Itse tapailin miestä, jonka koin tyhmempänä. (Tarkennan, että en pidä itseäni huippuälykkäänä, olen keskivertofiksu.) Se ilmeni näin: mies pyöritteli asioita, jotka olivat minulle jo selvää kauraa. En jaksanut sitä, että mies puhui jostain asiasta ja sen yksityiskohdista, kun asia oli jo selvä ja olisin itse halunnut siirtyä eteenpäin.

Mielestäni tuo vaikutti hänen ongelmanratkaisukykyynsä, hän ei mielestäni kerännyt tietoa, miettinyt sitä ja siirtynyt eteenpäin yhdessä pulmassaan. Toki ymmärrän että vaikka jotkut asiat ovat henkilökohtaisia, niihin voi liittyä omia tunteita ja pelkoja, minkä takia kaikki eivät ole ratkaistavissa vain noin "kylmästi" faktojen perusteella. Mutta kuitenkin koin hänet hitaampana tuossa päättelykyvyssään.

Mutta muuten hän oli hyväsydäminen ja sekin oli tärkeää.

Mutta tuo, että en kokenut häntä älykkäänä, oli minulle todella häiritsevä miinus.

Vierailija
33/95 |
20.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Melkoisen normaalilta supliikilta kaverilta se ainakin minusta vaikuttaa mitä netissä nähnyt. En toki tunne henkilökohtaisesti, kuten sinä ehkäpä?

En pysty kääntämään päätäsi.

Supliikki, rikas, kuuluisa = naisen silmissä ihana ja normaali.

Voit halutessasi lukea tyypin taustoista, kuten siitä että ensimmäinen vaimo oli Elonille harjoitteluvaimo jota tämä kidutti psykologisesti, kuten Elonia itseään kidutettiin lapsuudessa. Elon antoi tälle kirjaimellisesti potkut sanoin "you're fired" ja leikkasi luottokortin.

Mutta mielesi tuskin muuttuu. Raha ja status ovat sen tason sädekehä miehen pään päällä.

Vierailija
34/95 |
20.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älykkäät on hauskempia ja huumori sellaista, ettei tyhmempi sitä edes tajua. En jaksaisi miestä, joka olisi umpitylsä.

Vierailija
35/95 |
20.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä on varmasti se totuus.

Itse tapailin miestä, jonka koin tyhmempänä. (Tarkennan, että en pidä itseäni huippuälykkäänä, olen keskivertofiksu.) Se ilmeni näin: mies pyöritteli asioita, jotka olivat minulle jo selvää kauraa. En jaksanut sitä, että mies puhui jostain asiasta ja sen yksityiskohdista, kun asia oli jo selvä ja olisin itse halunnut siirtyä eteenpäin.

Mielestäni tuo vaikutti hänen ongelmanratkaisukykyynsä, hän ei mielestäni kerännyt tietoa, miettinyt sitä ja siirtynyt eteenpäin yhdessä pulmassaan. Toki ymmärrän että vaikka jotkut asiat ovat henkilökohtaisia, niihin voi liittyä omia tunteita ja pelkoja, minkä takia kaikki eivät ole ratkaistavissa vain noin "kylmästi" faktojen perusteella. Mutta kuitenkin koin hänet hitaampana tuossa päättelykyvyssään.

Mutta muuten hän oli hyväsydäminen ja sekin oli tärkeää.

Mutta tuo, että en kokenut häntä älykkäänä, oli minulle todella häiritsevä miinus.

Ja hyvinkin mahdolisesti mies oli sinua älykkäämpi.

Mitä sinä kuvaat tässä, on miehekkääksi ominaisuukseksi katsottu suoraviivaisuus. Mies ei saa koskaan alittaa naista tällaisessa.

Vierailija
36/95 |
20.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aapeelle tiedoksi, että me naiset olemme erilaisia.

Mutta jotenkin jännästi kaikki trollit ovat keskenään samanlaisia, sosiopaattisia.

Kaipaan trollia, joka kehittäisi niin mielikuvituksekkaan ja luovan aloituksen, että naurahtaisin ääneen. Niitä on harvassa.

Vierailija
37/95 |
20.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu paljon miehen muista ominaisuuksista, älykkäitä miehiä on niin monenlaisia. Harmittavan usein älykkyyteen liittyy tietynlainen päteminen ja kilpailuhenkisyys, sekä jokaisen asian ajatteleminen kylmästi pelkän järjen kautta. Sellaisista piirteistä en todellakaan miehessä pidä. Ennemmin vähän hömelö mutta empaattinen ja hyväsydäminen mies kuin älykäs ja kylmä.

Vierailija
38/95 |
20.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nainen haluaa miehen joka hankkii resursseja, hoitaa ongelmatilanteet ja on muiden ihailema sosioekonomisessa mielessä ja sosiaalisissa tilanteissa.

"Älykkyys" on sateenvarjotermi tälle.

Kuten ap sanoi, oikeastihan tuohon riittää keskinkertainen älykkyys, kunhan on muita ominaisuuksia. Älykkyys on usein jopa haitta, koska älykkäillä miehillä on tapana olla yhteen asiaan keskittyviä ja pohtivia.

Ei ainakaan minun vävyäni älykkyys haitannut vaimon saamisessa. Mies on oikea meganörtti, joka taisi muistaakseni viedä tyttäreni ensimmäisillä treffeillä johonkin ratikkamuseoon. Jutut ovat sitten samaa tyyliä. Niin vain tyttäreni tykkää kovasti. Eli eiköhän se riipu ihan naisesta minkälainen älykkyys miehessä viehättää, sosiaalinen vai jokin muu älykkyyden muoto.

Vierailija
39/95 |
20.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisena arvaan, että keskivertonaiselle "älykkyys" on sitä, että kun hän on keskivertofiksu ja kilpailuhenkinen, hän on riittävästi sosiaalisesti taitava, osaa siis vastata naisen odotuksiin ja keskustella ja neuvotella riittävässä määrin, jotta on kiinnostava ja suhde onnistuu.

Ei tarvitse olla kovinkaan älykäs, jos on sosiaalista pelisilmää, milloin kannattaa puhua, milloin kuunnella. Mitkä ovat oikeat sanat, mitä kuulija haluaa kuulla.

Naiselle voi turvallisuudentunnetta tuoda se, että mies on riittävän vakuuttava. Tämä ei kuitenkaan mitenkään edes liity älykkyyteen, koska oikeasti älykäs kokee ennemminkin että faktat, ja se, kuinka hän näkee ne, puhuvat jo puolestaan, ja monet asiat myös ovat monitahoisia tavalla, että ei voi välttämättä esittää mitään varmaa. Kun taas sosiaalisissa ympyröissä vakuuttavuus on tärkeää ja jos sitä haetaan, erittäin älykäs ja epäileväinen ihminen putoaa pois.

Vierailija
40/95 |
20.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka haukkuin Elon Muskia?

Elon on palstalla aina haukuttujen assburger-tietokonenörttien idoli, ja hyvästä syystä.

Tyyppihän oli juuri sellainen yhteen asiaan keskittyvä, sosiaalisesti kömpelö ja muiden kiusaama heppu joka ei saisi tyttöystävää eikä kavereita. Mutta siihen yhteen asiaan keskittyminen toi menestystä.

Ei haittaa vaikka Elonin puhetapa on sönköttävä ja vitsit koomisen tönkköjä, kauniit ja viimeisen päälle stailatut, itsekin koulutetut toimittajanaiset kikattavat niille kuin pikkutytöt.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi viisi