"Naiset pitävät älykkäistä miehistä" - onko näin?
Olen pannut merkille että naiset maintsevat lähes aina älykkyyden asiana joka sytyttää miehessä.
Mutta sitten kuvataan millainen älykäs mies on. Ja se on aina mies jolla on "nopeat hoksottimet", joka keksii nopeasti sanottavaa aiheesta kuin aiheesta, joka ratkaisee McGyver-tyyliin ongelmat salamannopeasti - ja totta kai käyttää älykkyyttään sosioekonomisen statuksen ja materiaalisten resurssien hankkimiseen.
Ellei kaikkea tuota, niin vähintäänkin jotain tuosta.
Todellisuudessahan on paljon älykkäitä miehiä joilla ei ole mitään noista. Ja on paljon älyltään keskinkertaisia miehiä joilla on kaikea tuota.
Itse olen älykkäänä hidas sosiaalisissa tilanteissa, koska jään miettimään asioita sen sijaan että heittäisin fiilispohjalta jotain nokkelaa. McGyveristä olen todella kaukana koska ruuvit ja mutterit tai muutkaan suoraviivaiset äijäjutut eivät kiinnosta. Menestynyt en ole, enkä myöskään varakas, toisin kuin muutamakin kaverini joilta löytyy rajattomasti kunnianhimoa ja itsevarmuutta.
Olen tullut siihen lopputuloksee ettei useimpia naisia älykkyys kiinnosta, korkeintaan jotkut naisia kiinnostavat asiat korreloivat älyn kanssa.
Kommentit (95)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki naiset eivät ole samanlaisia, kuten eivät miehetkään.
Minä pidän älykkäistä ja sosiaalisista tyypeistä, mutta riittää kun katsoo tositvpläjäyksiä.... kaikki eivät pidä.Kaikki naiset eivät ole samanlaisia, mutta miesmaku on aina se sama.
Ei ole. Mikään ei muuten selitä sitä, että jotkut tuttavamiehet ovat päässeet naimisiin.
Joo mut ap ei oo sellainen. Pelkkä kuspää hän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä pidän älykkäistä ja sosiaalisista tyypeistä, mutta riittää kun katsoo tositvpläjäyksiä.... kaikki eivät pidä.Kaikki naiset eivät ole samanlaisia, mutta miesmaku on aina se sama.
Ei ole. Mikään ei muuten selitä sitä, että jotkut tuttavamiehet ovat päässeet naimisiin.
Kaikille ei riitä unelmamiehiä, mutta lapsia ja perhettä tekee mieli sen verran mieli että vähempikin kelpaa.
Jos naiset eivät haluaisi lisääntyä ja kaikille olisi taattu korkea elintaso, 80-90% väestöstä olisi sinkkuja koska vain 10-20% miehistä kelpaisi naisille.
Päästä naimisiin lol hahaa
Kuka haluaa miesvankilaan.
Vierailija kirjoitti:
Empaattisuus ja arvomaailma on tärkeämpää kuin älykkyys.
Juuri näin. Niinkuin Matt.
Vierailija kirjoitti:
Empaattisuus ja arvomaailma on tärkeämpää kuin älykkyys.
Tuohan on juurikin sitä tunneälyä. Eli omanlaistaan älykkyyttä sekin. Ja arvostettavaa sellaista. Kovin harvassa vain.
Harmi sinänsä, kun fiksustakin ihmisestä, jolla omanlaisiaan puutteita, niin huonojen kokemusten, kohtelun ja muidenkin syiden vuoksi, tulee lopulta vain sairas, kiukkuinen ja katkerakin ihminen (eli yksin on tällainen ihminen jätettävä, varsinkin mm. henkisesti). Muussa tapauksessa tilanne olisikin toinen. Mutta "mitä yhdestä, särkyneestä terveydestä ja elämästä", näin laulun sanoja mukaillen ;).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valtaosa heistä, jotka aina keksivät jotakin muka nokkelaa sanottavaa joka väliin, eivät oikeasti ole kovin älykkäitä. Minua kiinnostaa enemmän mies, joka vähän virnuillen syrjässä tarkkailee, mitä muut tekevät.
Kaikki ne hiljaisemmat ja harkitsevaisemman oloiset eivät valitettavasti ole älykkäitä. Vaikka voi tulla sellainen vaikutelma, varsinkin harkitsevaisen oloisista ihmisistä.
Millä perusteella näin sanot?
- Eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noinhan se on.
"Nopeat hoksottimet", "monipuolinen älykkyys", "ongelmanratkaisukyky".
Eli sosiaalisesti taitava mies jolla ei ole yhtä erityisalaa joka kiinnostaa yli muiden, ja joka silti haltsaa Äijäjutut.
Ei naisia mikään tähtien asentoa miettivä hiljainen nero kiinnosta. Ellei ole kuuluisa ja hyvätuloinen tiedemies.
MInua kiinnostaa kovasti tähtien asentoa miettivä hiljainen nero. Itse olen korkeasti koulutettu ja paljon lukeva nainen. Miehen ei tarvitse muuttaa älyään välttämättä rahaksi, ellei se häntä huvita, koska itse olen hyvätuloinen.
Anna kuin arvaan.
Olet 45+ ja sinulla ei ole suurta halua muuttaa miehen kanssa yhteen, eikä perhekuvioita ole tiedossa.
Menikö yhtään oikein?
Tuossa elämänvaiheessa minullekin kelpaisi tuollainen mies. Nuorena en todellakaan olisi halunnut elää lapsiperhe-elämään kädettömän haahuiljan kanssa, joka muuten olisi ollut ihan mukavaa seuraa.
Puolisoni kuuluu Suomen 2% älykkäimpiin. En koe että asia olisi mitenkään huono juttu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka haukkuin Elon Muskia?
Elon on palstalla aina haukuttujen assburger-tietokonenörttien idoli, ja hyvästä syystä.
Tyyppihän oli juuri sellainen yhteen asiaan keskittyvä, sosiaalisesti kömpelö ja muiden kiusaama heppu joka ei saisi tyttöystävää eikä kavereita. Mutta siihen yhteen asiaan keskittyminen toi menestystä.
Ei haittaa vaikka Elonin puhetapa on sönköttävä ja vitsit koomisen tönkköjä, kauniit ja viimeisen päälle stailatut, itsekin koulutetut toimittajanaiset kikattavat niille kuin pikkutytöt.
Elon Musk on monialainen sarjayrittäjä, ei mikään yhden asian ihminen. Valitettavasti jän mokailee paljon, kun on kiinnostunut niin monista asioista, eikä ota kaikkia faktoja selville eli itsetunto on liian korostunut. Mutta hän ei ole millään tavalla yhden asian ihminen.
Kuinka monet Elonin yrityksistä eivät liity teknologiaan?
Monialainen yrittäminen ei myöskään kerro paljoa tuossa vaiheessa. Paris Hilton on monialainen yrittäjä, samoin kuin nyrkkeilijä Floyd Mayweather Jr. Kaikkia yrityksiä ei hoideta itse, ne vain omistetaan ja katsotaan että luvut näyttävät hyviltä.
Ne firmat joita Elon on itse rakentanut "omin käsin", ovat kaikki teknologiaosastoa. Siinä Elon onkin kiistatta loistava.
Toimitusjohtaja ei voi koskaan olla yhden asian ihminen. Yritysten toimiala on vaihdellut laidasta laitaan ja olennaista on kaupallisuus. Elon Musk käyttää paljon poliittisia keinoja vaikuttamiseen. Ei onnistu ihan autistilta, yhden asian ihmiseltä. On tosi suulas ja esiintymishaluinen kaveri, ei millään lailla hiljainen, päinvastoin. Ja on tutkitusti älykäs.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valtaosa heistä, jotka aina keksivät jotakin muka nokkelaa sanottavaa joka väliin, eivät oikeasti ole kovin älykkäitä. Minua kiinnostaa enemmän mies, joka vähän virnuillen syrjässä tarkkailee, mitä muut tekevät.
Kaikki ne hiljaisemmat ja harkitsevaisemman oloiset eivät valitettavasti ole älykkäitä. Vaikka voi tulla sellainen vaikutelma, varsinkin harkitsevaisen oloisista ihmisistä.
- Eri
Teen töitä ihmisten parissa. Näen siis, mitä ihminen puhuu ja tekee. Tällaisten tapausten jälkeen tullut havainto, että rauhallinen olemus, harkitsevuus eivät välttämättä tarkoita sitä, että on älykäs. Sen huomaa vasta kun puhuu tällaisen ihmisen kanssa, seuraa päättelykykyä, seuraa sitä, mitä tekee.
Ei. Naiset pitävät sosiaalisesti taitavista miehistä; miehistä, jotka kuuntelevat, kyselevät, imartelevat taitavasti, ovat ystävällisiä, tulevst toimeen muiden kanssa ja ovat huumorintajuisia ja tarpeen tullen osaavat pitää puolensa.
Vierailija kirjoitti:
Naisena arvaan, että keskivertonaiselle "älykkyys" on sitä, että kun hän on keskivertofiksu ja kilpailuhenkinen, hän on riittävästi sosiaalisesti taitava, osaa siis vastata naisen odotuksiin ja keskustella ja neuvotella riittävässä määrin, jotta on kiinnostava ja suhde onnistuu.
Ei tarvitse olla kovinkaan älykäs, jos on sosiaalista pelisilmää, milloin kannattaa puhua, milloin kuunnella. Mitkä ovat oikeat sanat, mitä kuulija haluaa kuulla.
Naiselle voi turvallisuudentunnetta tuoda se, että mies on riittävän vakuuttava. Tämä ei kuitenkaan mitenkään edes liity älykkyyteen, koska oikeasti älykäs kokee ennemminkin että faktat, ja se, kuinka hän näkee ne, puhuvat jo puolestaan, ja monet asiat myös ovat monitahoisia tavalla, että ei voi välttämättä esittää mitään varmaa. Kun taas sosiaalisissa ympyröissä vakuuttavuus on tärkeää ja jos sitä haetaan, erittäin älykäs ja epäileväinen ihminen putoaa pois.
Edelleen odottelen alapeukuttajilta kommentteja, miksi he ovat tästä eri mieltä..
Vierailija kirjoitti:
Riippuu naisesta. Itse tykkään miehestä, joka ei hermostu helposti, ei huuda, on mukava ja huomioi naista esim. hieronta silloin tällöin, sanoo, että olen kaunis, voi auttaa jossain kotityössä esim. viedä roskat, kuuntelee minua, jos minulla on jotain asiaa (ei selaa samalla älypuhelinta tai katso telkkaria).
Huolehtii hygieniastaan.Minä osaan tehdä mitä tahansa ruokaa joten mielelläni teen ruokaa miehelle.
Tuollainen olisi ollut kyllä kiva. Tosin kauniiksi ei tarvitse kehua, ja kyllä se mieskin voisi osata kokata ;). Ja jos ei osaa, niin ainahan voisi harjoitella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikille ei riitä unelmamiehiä, mutta lapsia ja perhettä tekee mieli sen verran mieli että vähempikin kelpaa.
Jos naiset eivät haluaisi lisääntyä ja kaikille olisi taattu korkea elintaso, 80-90% väestöstä olisi sinkkuja koska vain 10-20% miehistä kelpaisi naisille.
Muuten hyvä teoria, mutta nämä miehet on oikein valitsemalla valittu ja hylätty monia muita kosijoita. En kykene ymmärtämään ikinä mikä maku näissä valinnoissa on taustalla, joten kyllä naisilla on erilainen maku sen suhteen mikä viehättää. Yksi nainen sanoi miehestään, että tällä on niin hauskat jutut. Todellisuudessa tämä tarkoitti puujalkavitsejä toisensa perään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka haukkuin Elon Muskia?
Elon on palstalla aina haukuttujen assburger-tietokonenörttien idoli, ja hyvästä syystä.
Tyyppihän oli juuri sellainen yhteen asiaan keskittyvä, sosiaalisesti kömpelö ja muiden kiusaama heppu joka ei saisi tyttöystävää eikä kavereita. Mutta siihen yhteen asiaan keskittyminen toi menestystä.
Ei haittaa vaikka Elonin puhetapa on sönköttävä ja vitsit koomisen tönkköjä, kauniit ja viimeisen päälle stailatut, itsekin koulutetut toimittajanaiset kikattavat niille kuin pikkutytöt.
Elon Musk on monialainen sarjayrittäjä, ei mikään yhden asian ihminen. Valitettavasti jän mokailee paljon, kun on kiinnostunut niin monista asioista, eikä ota kaikkia faktoja selville eli itsetunto on liian korostunut. Mutta hän ei ole millään tavalla yhden asian ihminen.
Monialainen yrittäminen ei myöskään kerro paljoa tuossa vaiheessa. Paris Hilton on monialainen yrittäjä, samoin kuin nyrkkeilijä Floyd Mayweather Jr. Kaikkia yrityksiä ei hoideta itse, ne vain omistetaan ja katsotaan että luvut näyttävät hyviltä.
Ne firmat joita Elon on itse rakentanut "omin käsin", ovat kaikki teknologiaosastoa. Siinä Elon onkin kiistatta loistava.
Toimitusjohtaja ei voi koskaan olla yhden asian ihminen. Yritysten toimiala on vaihdellut laidasta laitaan ja olennaista on kaupallisuus. Elon Musk käyttää paljon poliittisia keinoja vaikuttamiseen. Ei onnistu ihan autistilta, yhden asian ihmiseltä. On tosi suulas ja esiintymishaluinen kaveri, ei millään lailla hiljainen, päinvastoin. Ja on tutkitusti älykäs.
Musk on toimitusjohtaja kahdessa yrityksessä: Tesla ja SpaceX. Teknologiaa molemmat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noinhan se on.
"Nopeat hoksottimet", "monipuolinen älykkyys", "ongelmanratkaisukyky".
Eli sosiaalisesti taitava mies jolla ei ole yhtä erityisalaa joka kiinnostaa yli muiden, ja joka silti haltsaa Äijäjutut.
Ei naisia mikään tähtien asentoa miettivä hiljainen nero kiinnosta. Ellei ole kuuluisa ja hyvätuloinen tiedemies.
Kerropa minulle millaista on elää tähtien asentoja miettivän hiljaisen neron kanssa lapsiperheessä.
Kerrro minulle millaista on elää lapsiperheessä koneita ja laitteita miettivän juron Äijän kanssa? Tuollaisia miehiä on perheenisinä vaikka kuinka.
Koneita ja laitteita miettivä voi olla myös puhelias, kuten mieheni konetekniikan DI. Hänellä on myös puheliaita opiskelu- ja työkavereita 😊
Voi myös miettiä, onko sellainen ihminen edes ihminen, joka ei halua millään lailla kommunikoida toisten kanssa, ei kiinnosta mikään muu maailmassa kuin omat asiat tai eristää itsensä muusta maailmasta niin, ettei pysty enää ymmärtämään toisia.
On ihan turha väittää näitä älykkäiden piirteiksi. Älykäs kun on kiinnostunut kaikesta. Jos asperger on älykäs niin se ei tarkoita, että kaikki aspergerit olisivat älykkäitä. Ei pidä yhdistää sairaita piirteitä älykkyyteen, kun ne eivät siihen liity.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
- Eri
Teen töitä ihmisten parissa. Näen siis, mitä ihminen puhuu ja tekee. Tällaisten tapausten jälkeen tullut havainto, että rauhallinen olemus, harkitsevuus eivät välttämättä tarkoita sitä, että on älykäs. Sen huomaa vasta kun puhuu tällaisen ihmisen kanssa, seuraa päättelykykyä, seuraa sitä, mitä tekee.
Juu, mutta muistathan, että voi olla silläkin tavalla fiksu, mitä kaikki eivät välttämättä osaa tunnistaa eikä näy päällepäin. Tai sitten entinen fiksu on vaikka jotenkin kaltoin kohdeltu ja vammautunut tai muuten sairas, niin mennyttähän silloin kaikki on.
Itse taas, kun hiljaisempien introverttityyppistenkin kanssa on keskustellut, niin kyllä siellä on paljon fiksuutta ja hyviä havaintoja asioista ollut, mutta ei ehkä kaikilla. Mutta ketään en voi täysin tyhmäksikään sanoa, koska usealla näillä "tyhmälläkin" on ollut fiksujakin ajatuksia ja havaintoja, että ei heitä voi aliarvioidakaan, ja monella on ollut kaltoinkohteluakin taustalla. Onhan sen kaltoinkohtelunkin sanottu vaikuttavan terveyteen, ja kyllä se tuohon älykkyyteenkin vaikuttaa.