Hävikit kaupassa.
Teimme eilen myöhään yöllä hävikin ja tuotteiden valvontaa kaupassa.
Asiakkaiden jättämät tuotteet väärille hyllyille.
-4 ostoskärryllistä.
Asiakkaiden jättämät tuotteet hyllyille jotka menivät roskiin eli pilalle.
-3 ostoskärryllistä.
Kaupan omat hävikit eli ostamatta jääneet tuotteet.
-Vajaa ostoskorillinen.
Tästä voimme tehdä varmasti johtopäätöksiä vai mitä? Jos näemme asiakkaiden tekevän tätä niin lisäämme tuotteen loppusummaan heti, seuraavalla kerralla tai vaihtoehtoisesti lähetämme laskun kotia. Asiakkaiden aiheuttama hävikki loppuu tähän!
Kommentit (28)
Joo, itse ihmettelen myös. Ja se, että ihmisiä kiinnostaa tosi paljon se, että kaupoilla on hävikkiä kun "menee ruokaa hukkaan ja se on väärin", samaan aikaan jätetään ihan surutta vaikka jugurttipurkki jauhohyllyyn. Tai kuten eilen, poimin jäätyneen rahkan pois pakastealtaasta. Tuskin on vaikeaa antaa kassalle, jos mieli muuttuu, joillekin on. Yhdelle teinitytölle sanoinkin, kun hän kassalla nakkasi viereiseen hyllyyn tuotteen, jota ei halunnutkaan. Sekin tuote olisi pitänyt laittaa myöhemmin roskiin.
Vierailija kirjoitti:
Joo, itse ihmettelen myös. Ja se, että ihmisiä kiinnostaa tosi paljon se, että kaupoilla on hävikkiä kun "menee ruokaa hukkaan ja se on väärin", samaan aikaan jätetään ihan surutta vaikka jugurttipurkki jauhohyllyyn. Tai kuten eilen, poimin jäätyneen rahkan pois pakastealtaasta. Tuskin on vaikeaa antaa kassalle, jos mieli muuttuu, joillekin on. Yhdelle teinitytölle sanoinkin, kun hän kassalla nakkasi viereiseen hyllyyn tuotteen, jota ei halunnutkaan. Sekin tuote olisi pitänyt laittaa myöhemmin roskiin.
Se on juurikin näin. Jäätelöpaketteja löytyy sipsien seasta esimerkiksi. Limsoja laitetaan pakastimeen jotka lopulta "räjähtävät" sinne. Jotkut pakasteet menevät samalla rikki ja pilalle. Ei ymmärrä tätä, miksi ei välitetä?
Miksi halutaan tehdä tahallaan pilaa toisten kustannuksella? Aspana mietin tätä jokainen päivä. Tuntuu siltä, että asiakkaan päivä perustuu siihen kun pääsee kauppaan kiusaamaan ihmisiä. Surullista.
-4 ostoskärryllistä.
-3 ostoskärryllistä.
Mikä ero näillä on? Jos huulirasvan vaikka jätää karkkihyllylle, niin eihän sitä tarvi roskiin heittää. Vie vaan oikealle paikalle. Nyt olette siis laittaneet myyntikuntoista tavaraa roskiin 4 ostoskärryllisen verran.
Kaupat ovat liian isoja!
Kuka jaksaa läheltä kassaa lompsia jonnekin jugurttihyllylle palauttamaan jotain.
Itse teen ostokset listan mukaan, ei tule harhatuotteita.
Vierailija kirjoitti:
-4 ostoskärryllistä.
-3 ostoskärryllistä.Mikä ero näillä on? Jos huulirasvan vaikka jätää karkkihyllylle, niin eihän sitä tarvi roskiin heittää. Vie vaan oikealle paikalle. Nyt olette siis laittaneet myyntikuntoista tavaraa roskiin 4 ostoskärryllisen verran.
Lukutaito hoi..
taisi pointti olla se, että kaupan oma hävikki on pienempi kuin asiakkaiden aiheuttama ja myös se, että ylimääräistä työtä kaupalle käydä hyllyjä läpi ja poimia niitä hylättyjä tavaroita sieltä.
Mulle ei nyt ihan avautunut, mitkä ja miksi noin paljon tuotteita roskiin??
Vierailija kirjoitti:
-4 ostoskärryllistä.
-3 ostoskärryllistä.Mikä ero näillä on? Jos huulirasvan vaikka jätää karkkihyllylle, niin eihän sitä tarvi roskiin heittää. Vie vaan oikealle paikalle. Nyt olette siis laittaneet myyntikuntoista tavaraa roskiin 4 ostoskärryllisen verran.
Ai mitä eroa? Lue.
Vierailija kirjoitti:
Kaupat ovat liian isoja!
Kuka jaksaa läheltä kassaa lompsia jonnekin jugurttihyllylle palauttamaan jotain.
Sen takia voitkin antaa tuotteen kassalle. Ei tarvitse heittää sitä jugurttia esimerkiksi pakastealtaaseen.
Vierailija kirjoitti:
Kaupat ovat liian isoja!
Niin just. Ei jaksa. Mutta jaksetaan antaa sen tuotteen pilaantua.
Vierailija kirjoitti:
Mikä on vaikeaa: jos jätät jäätelön leipähyllyyn, se menee pilalle siellä eli hävikkiin. Samoin käy maitopurkille. Tässä oli kyse asiakkaiden hyllyyn jättämistä tuotteista.
Yks päivä oli kaupassa nakkipaketti kenkähyllyssä...
Vierailija kirjoitti:
Tuotteita meni roskiin koska eivät olleet enää myyntikunnossa.
Vierailija kirjoitti:
-4 ostoskärryllistä.
Et tainnut ihan ymmärtää. Neljä kärryllistä oli kaiken kaikkiaan tätä tavaraa, ja niistä kolme oli sellaista, joka oli mennyt pilalle väärässä lämpötilassa ja jouduttiin heittämään pois.
Löysin kerran kalaa leipä osastolta. Haisi todella hyvältä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-4 ostoskärryllistä.
Et tainnut ihan ymmärtää. Neljä kärryllistä oli kaiken kaikkiaan tätä tavaraa, ja niistä kolme oli sellaista, joka oli mennyt pilalle väärässä lämpötilassa ja jouduttiin heittämään pois.
Juurikin näin. Se on aika paljon mun mielestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaupat ovat liian isoja!
Itse teen ostokset listan mukaan, ei tule harhatuotteita.Sen takia voitkin antaa tuotteen kassalle. Ei tarvitse heittää sitä jugurttia esimerkiksi pakastealtaaseen.
Kassalla se jogurtti sitten lämpenee ja roskiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-4 ostoskärryllistä.
Ai mitä eroa? Lue.
Minä luin. Asiakkaat jättäneet neljä ostoskärryllistä tuotteita väärille hyllyille. Nämä tuotteet meni hävikkiin eli roskiin. Asiakkaat ovat myös jättäneet kolme ostoskärryllistä tuotteita hyllyille, jotka menivät roskiin, eli yhteensä seitsemän ostoskärryllistä tavaraa meni roskiin.
Vierailija kirjoitti:
Lyhyesti sanottuna: Väärä säilytyslämpötila pilaa elintarvikkeen. Jätteisiin menee, jos kylmäsäilytettävä tuote on lämpimässä tai huoneenlämmössä säilytettävä on laitettu pakastimeen.
Ja kaikki asiakkaat joutuu noiden piittaamattomien ihmisten takia kärsimään.
Hinnat nousee...
Mä olen vienyt myyjälle tuotteen, joka on ihan väärässä lämpotilahyllyssä.