Miksi tuijotat maskittomia?
Lähinnä kaupoissa ihmettelen näitä tuijottajia, mikä on motiivinne? Itse vahtaan tuijottajia kiinteästi takaisin kysyvän näköisenä, oletan että tunnemme tai tuijottajalla on jotain asiaa mutta ei, mykkänä vahtaavat ja lopulta kääntävät katseensa ja jatkavat matkaansa.
Kommentit (41)
Ilman maskia menen tänäänkin suureen markettiin, minua ei tuijotukset hetkauta, enkä välitä suoraan sanoen muista. Olen sairastanut koronan.
En ole huomannut tuijottelua. Ainakin täällä ihmiset käyttäytyvät ihan normaalisti poislukien cuckmuzzlet.
No, öykkäreitä tulee joskus vähän itsekseen ihmeteltyä. Että mikä tuotakin vaivaa, onko se vain tyh vai tyhmä ja itsekäs.
Totta kai joillain harvoilla ihmisillä on lääketieteellinen syy, miksi he eivät voi käyttää maskia. Hekin voivat kumminkin käyttää visiiriä. Ja jos heillä on maskin käytön estävä keuhkosairaus, heidän olisi hyvä pysyä poissa ihmisten ilmoilta, koska ovat koronan riskiryhmää. Siksi tuollaiset ihmiset herättävät ihmettelyä.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki mun näkemät maskittomat on ollut romaneja.
Kertoo aika paljon.
Kertoo että asut jossain mustalaisleirissä?
Ehkä siksi, et maskittomat tunnistaa😅.
Meillä köyhimmillä ei aina ole varaa maskeihin. Muuten kyllä käyttäisin.
Ne ihmettelee kun näkee kokonaiset kasvot, eikä vaan silmiä, ovat ihastuneita ja kateellisia.
Kyllähän tuijotetaan pultsareitakin. Sama syy.
Vierailija kirjoitti:
He ovat kateellisia, koska jotkut eivät usko tähän hölynpölyyn ja ovat rohkeita ja vapaita itsenäisiä kulkijoita eivätkä surkeita lam paita.
Ja sitten heräsit päiväuniltasi.
Vierailija kirjoitti:
Kertoo aika paljon.
Se kertoo lähinnä vain sinusta. Että asut vuokralähiössä ja olet ras is ti.
Todellisuudessa suurin maskien käyttöä välttelevä ryhmä ovat kantismiehet. Thl:n tuoreen tutkimuksen mukaan miehistä noin 77 prosenttia käyttää maskia vapaa-ajallaan, jos ovat tilanteessa, jossa turvallisiä etäisyyksiä ei voi pitää.
Naisilla vastaava luku on 91 prosenttia. Maa.anm..ttajillakin se on 81 prosenttia.
Vierailija kirjoitti:
Meillä köyhimmillä ei aina ole varaa maskeihin. Muuten kyllä käyttäisin.
Käsittääkseni kunnat jakavat maskeja ilmaiseksi vähävaraisille ja yksi kangasmaski ei niin montaa euroa maksa etteikö siihen olisi varaa ja eikä ne kertakäyttö maskitkaan ole niin kalliita.
T. Työtön mutta silti varaa maskeihin
Sinä kuvittelet muiden tuijottavan sinua, koska sinulla on huono omatunto siitä, että teet väärin.
Sinun kuitenkin täytyy totella internetin salaliittohörhöjä, jotka kieltävät sinua käyttämästä maskeja.
Vierailija kirjoitti:
Minä ainakin pelkään kaltaisiasi maskittomia. Sen vuoksi pälyilen teitä peloissani. En ymmärrä, miksi haluatte toisille pahaa.
Kiitos arkinauruista. Otahan päivän ketipinorit niin pelot vähenevät.
Nyt on toisinpäin kuin vuosi sitten, silloin harvat käyttivät maskeja.
En tuijota. Näetkö yleensäkin harhoja tai kuuletko ääniä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kertoo aika paljon.
Se kertoo lähinnä vain sinusta. Että asut vuokralähiössä ja olet ras is ti.
Todellisuudessa suurin maskien käyttöä välttelevä ryhmä ovat kantismiehet. Thl:n tuoreen tutkimuksen mukaan miehistä noin 77 prosenttia käyttää maskia vapaa-ajallaan, jos ovat tilanteessa, jossa turvallisiä etäisyyksiä ei voi pitää.
Naisilla vastaava luku on 91 prosenttia. Maa.anm..ttajillakin se on 81 prosenttia.
Ensin tämä ad hominen -puoli: Mä asun omakotitaloalueella, jossa tontin keskihinta on 200000€ ilman yhtään rakennusta. Täällä on keski-ikäisiä valkoisia kantismiehiä vaikka kuinka, mutta lähimarkettiin ne kaikki vetävät maskit ylleen.
Sitten tämä tilastopuoli: Romanit muuten lasketaan noissa sun tilastoissa ”kantiksiksi”, koska ovat asuneet Suomessa ”aina”. On rasistista olettaa, että romanit olisivat maaha nmuutt ajia.
Ei vois vähempää kiinnostaa, on täällä taas ongelmat. Miten maskit/maskittomuus voi olla jollekin näin paha pakkomielle?
En asu pahimmilla koronaslueilla enkä kauppareissuilla käytä maskia koska en näe siihen tarvetta, tuijottajista en tiedä koska en kiinnitä muihin ihmisiin huomiota, en edes ennen koronaa. Joten jos joku minua tuijottaa niin hukkaan menee 😄
Kertoo aika paljon.