Virolaiset eivät vieläkään välitä koronasta vaikka siellä tilanne on maailman pahin
https://www.hs.fi/ulkomaat/art-2000007871390.html
Kyseenalainen ykkönen
Tallinnalaisten ystävysten mukaan koronatilanne on ollut Virossa huono jo niin pitkään, ettei uutinen maan siirtymisestä maailman koronapesäkkeeksi enää juuri hetkauta.
Torin aurinkoisella laidalla näkyy kuitenkin jotain erikoista. Yhdellä terassilla istuu ihmisiä ilman maskeja, kahvit edessään.
Terassin edessä on liitutauluja, joihin on kirjoitettu kriittisiä iskulauseita. Niissä vaaditaan yhteiskuntaa auki.
Virolaiset keksivät rajoituksia kiertäviä temppuja. Hän mainitsi rakennustarvikekaupan, joka yritettiin muuttaa ruokakaupaksi pistämällä esille perunoita ja porkkanoita, ja baarin, joka nimettiin kirkoksi.
Lentokentällä kävi kuhina, kun lomannälkäiset virolaiset lentävät etelän lämpöön.
Kommentit (49)
Tuliko yllätyksenä että r yssät on tyhmiä kuin saappaat?
Venäläiset on eniten maskivastaisia ja rajoitusvastaisia Tallinnan lähiöissä. En ymmärtä, mikä etu on sairastuttaa ihmisiä ja tappaa koronaan.
Virossa on kuollut tällä viikolla 10-15 per päivä
Joten kyllä siellä kohta monen tuttuja alkaa mennä
Vierailija kirjoitti:
Ihanko totta ihmisiä kuolee? Ennen vuotta 2020 ei ilmeisesti kukaan kuollut koskaan.
Vierailija kirjoitti:
Kävin pk-seudulla sijaitsevassa virolaisessa ruokakaupassa. Virolainen myyjä ilman maskia tai minkäänlaista suojavarustetta, eikä mitään käsidesejä tietenkään tarjolla.
Minä parissakin suomalaisessa liikkeessä jossa kaikilla ei ole maskia, se on vapaaehtoista käyttää. Ne on minun turva paikkoja maskisekopäiden keskellä.
No, sairaaloihin ei nytkään mahdu. Potilaat jätetään kotiin haukkomaan henkeä. Keuhkovaurioita ja osa voitaisiin ehkä pelastaa keuhkojen siirrolla
Käykää katsomassa Viron luetuinta sanomalehteä "postimees" koronasta on jokunen juttu mutta ei samanlaista älytöntä pelottelua kuin suomessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihanko totta ihmisiä kuolee? Ennen vuotta 2020 ei ilmeisesti kukaan kuollut koskaan.
Tammi- ja helmikuun aikana Virossa kuoli noin 600 ihmistä enemmän kuin vastaavana aikana viime vuonna. V itun tampio.
0,72% kuolleisuudella, eli pienempi kuin influenssalla, en varmaan minäkään välittäisi. Juurihan uutisoitiin että 72 kuolemaa/10 000 tartuntaa viikossa Virossa.
Vierailija kirjoitti:
No, sairaaloihin ei nytkään mahdu. Potilaat jätetään kotiin haukkomaan henkeä. Keuhkovaurioita ja osa voitaisiin ehkä pelastaa keuhkojen siirrolla
Minä haukon henkeä siksi, että te koronahysteerikot olette niin idi ootteja ja kuvittelette, että kiltisti rajoituksia noudattamalla ne joskus loppuisivat. Eivät lopu.
Kansalaistottelemattomuus on ainoa tie ulos.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä haukon henkeä siksi, että te koronahysteerikot olette niin idi ootteja ja kuvittelette, että kiltisti rajoituksia noudattamalla ne joskus loppuisivat. Eivät lopu.
Kansalaistottelemattomuus on ainoa tie ulos.
Sinun kohdallasi ei vain onnistu kun olet niin vi tun tollo.
Vierailija kirjoitti:
0,72% kuolleisuudella, eli pienempi kuin influenssalla, en varmaan minäkään välittäisi. Juurihan uutisoitiin että 72 kuolemaa/10 000 tartuntaa viikossa Virossa.
Tammi- ja helmikuun aikana Virossa kuoli noin 600 ihmistä enemmän kuin vastaavana aikana viime vuonna.
Kyllä virolaiset ja kaikki muutkin rekkakuskit pitäisi testata Suomen rajalla joka kerta. Pikatesti ei kauan kestä. Viron sisällä tapoakoon ihmisiä koronaan mutta tänne ei tarvitse tulla levittämään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mahtavaa, ettei kaikki mene mukaan tähän naurettavaan koronavedätykseen.
Onhan se, tietenkin.
Koko maailma, kaikkia lääkäreitä myöten.
Onneksi sinä tiedät paremmin.
Vai että ihan kaikkia lääkäreitä myöten :DDD salli mun nauraa. Moni huippulääkärin tätä touhua arvostelee. Kannattaa osata englantia nii lukisit muutakin kuin Hysteriasanomia.
Tämän ketjun kommenteissa on tyyppejä, jotka huolehtivat siitä, että korona leviää Suomessa edelleen. Sanat kusipäät syyttävät ulkkareita levittämisestä, vaikka eivät itse välitä paskaakaan. Hesarissa oli uutinen tänään 20.3., että miehet pitävät maskeja Suomessa selvästi vähemmän kuin naiset. Sen kyllä olen huomannut viimeisten kuukausien aikana täällä päin selvästi!
En tiedä millä tasolla Viron tilanne on maailman pahin, esim. USA, päivässä on kymmeniä tuhansia tapauksia päivässä, ja monin kertainen määrä kuolleita, joten..... mutta pysyköön vaan rajan takana.
Jos on noin umpityhmää ryssämeininkiä, niin pysykööt siellä. Täällä leveillään olemattomilla autoilla, vaatteilla, lapsilisät nostetaan täältä. VÄhän niinku nuo aeabiukot joiden ainoa omaisuus (siis rahoitusyhtiön) on joku kuppanen audi bmw. Uskomattoman vastenmielistä porukkaa. minullaeikorona.
Saahan olla olevinaan ahkera, laatu on ihan paskaa. niin epäluotettavaa porukkaa kuin olla ja voi.
Vierailija kirjoitti:
Tämän ketjun kommenteissa on tyyppejä, jotka huolehtivat siitä, että korona leviää Suomessa edelleen. Sanat kusipäät syyttävät ulkkareita levittämisestä, vaikka eivät itse välitä paskaakaan. Hesarissa oli uutinen tänään 20.3., että miehet pitävät maskeja Suomessa selvästi vähemmän kuin naiset. Sen kyllä olen huomannut viimeisten kuukausien aikana täällä päin selvästi!
Mainitsepa vielä se, mitkä miesryhmät Helsingissä eivät pidä maskeja. Virolaiset, venäläiset, muut itä-Eurooppalaiset ja muut ulkomaalaistaustaiset. Jotka kuormittavat myös terveydenhuoltoa eniten - noita on jo yli puolet sairaalahoidossa koronan takia olevista.
Joten pysytäänpä totuudessa siitä, kuka tautia levittää.
Onko teillä silmiä päässänne, häh?
Ruotsissa ei myöskään välitetty koronasta ensimmäisen aallon iskiessä sinne viime vuonna. Oliko tilanne siellä koskaan katastrofaalinen ennen tai nyt? No ei ollut. Joutuvat nyt jarruttelemaan politiikallaan ja tekemään lockdowneja kuten kaikki muutkin, ettei tilanne olisi täysin selvä muillekin.
Virossa ei välitetä koronasta, koska se ei ole kausi-influenssaa vaarallisempi tauti. Se ei häiritse heitä itseään, mutta kyllä EU:n komission lihavia läskiperseitä, koska muutkin saattavat huomata että ei siinä käy mitenkään vaikka ei näitä tiukkoja lockdowneja noudatakaan. Ruotsissa myös tapettiin paljon vanhuksia hoitokoteihin morfiinilla koronaa tekosyynä käyttäen, jolloin myös kuolleisuus nousi ensimmäisessä aallossa, mutta nyt on tilastointi lopetettu Ruotsissa ainakin Wikipedian sivustolla, koska siellä ei kuole juuri kukaan enää koronaa. Suomessakin oli eilen 0 uutta kuolemantapausta.
Mikään ei ole surkeampaa kuin nähdä surullisia ja alistuneita maskilampaita käsiään hieromassa. Ja vielä he kuvittelevat, että näin tekemällä tämä loppuu.
Onneksi jo monet vastustavat tällaista maskilammasyhteiskuntaa.