Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten on mahdollista, että joudun maksamaan jäännösveroja 2800euroa vuodelta 2020?

Vierailija
20.03.2021 |

Jäin työttömäksi maaliskuussa 2020 ja olen maksanut siihen asti maksetuista palkoista noin 500 euroa veroja. Tienasin noin 2500 kuussa.
Siitä eteenpäin olen ollut työttömänä ja ansiosidonnaisesta peritty automaattisesti verot.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
20.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoastaan sinä itse sen tiedät. Onhan sulla kaikki paperit mistä katsoa. Jos vastauksen haluat, niin joudut jakamaan kaikki palkkatositteesi ja verotiedot.

Vierailija
2/6 |
20.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun olis pitänyt hakea etuutta varten uusi verokortti. Etuutta verotetaan eri tavoin kuin palkkatuloa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
20.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Verokorttisi prosentti on laskettu sillä oletuksella, että olet koko vuoden töissä. Se ei välttämättä toimi oikein, jos oletkin suuren osan vuodesta työttömänä. Sinun olisi ehdottomasti kannattanut tarkistaa vuoden aikana verottajan laskurilla, onko veroprosenttisi oikein.

Tosin tuo jäännösverojen määrä kuulostaa silti epätavallisen suurelta. Saitko työttömäksi jäädessäsi jonkin isomman kertakorvauksen? Tai oliko sinulla jotain muita tuloja vuoden aikana, joista ei tehty ennakonpidätystä (esim. myyntivoittoja, osinkoja, vuokratuloja). Kannattaa tutkia verottajan paperit tarkkaan.

Vierailija
4/6 |
20.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liian vähän maksoit veroja ansiosidonnaisesta. Työttömyyskorvauksista häviää kaikki vähennykset ja veroprosentti pitää laskea tarkkaan sen mukaan. Ihan perusjuttuja pitäisi olla jokaiselle.

Vierailija
5/6 |
20.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä tiedät jo nyt mätkyt?

Vierailija
6/6 |
20.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Outoja juttuja. Vaikka kuinka luulee laskeneensa oikein, niin aina tulee yllätyksiä. Tuista lähtee muistaakseni jotain 21% veroja (saattaa olla nykyään enemmänkin) ja jos tuo 2500€ on bruttotulo niin prosenttisi on pakostikkin alle 20%. Isolta kyllä kuulostaa tuo melkein kolme tonnia.

Minulle kävi samoin kun olin ollut äitiyslomalla, mutta jouduin maksun puolelle vain 400€.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä seitsemän