Miten joku voi olla perhepäivähoitaja? Omaan kotiin lauma lapsia ja niitä pitää hoitaa
Ja siinä samassa kodissa pitää viettää viikonloppu.
Kommentit (132)
Työmatkoihin ei mene aikaa eikä rahaa. Saan tehdä juuri sitä mitä haluan eli olla lasten kanssa ja hoitaa niitä. Oma lapseni saa olla kotona, sen lisäksi 3 hoitolasta. Toinen lapseni on ensimmäisellä luokalla. Hänen ei tarvitse mennä ip-kerhoon tai olla yksin kotona koulun jälkeen. Meillä iso omakotitalo ja piha, joten leikkitilaa riittää.
Meillä oli ihana perhepäivähoitaja. Arvostan.
Ei ne lapset sinne viikonlopuksi jää.
Ei työmatkoja, ei työkavereita (mikä hyvä juttu), kivat lapset, palkka ihan hyvä.
Moni pitää alaa huonosti palkattuna, mutta itse saa 800e/lapsi/kk ja niitä on 4kpl hoidossa. Nukkuvat iltapäivällä 2h. Aika helppoa on. Omat lapset jo isoja. Niin ja talossa neliöitä 300 ja iso piha. Sekä metsä ja lähipuisto lähellä.
Vierailija kirjoitti:
Ei työmatkoja, ei työkavereita (mikä hyvä juttu), kivat lapset, palkka ihan hyvä.
Moni pitää alaa huonosti palkattuna, mutta itse saa 800e/lapsi/kk ja niitä on 4kpl hoidossa. Nukkuvat iltapäivällä 2h. Aika helppoa on. Omat lapset jo isoja. Niin ja talossa neliöitä 300 ja iso piha. Sekä metsä ja lähipuisto lähellä.
Paljonko kulukorvaukset ovat ? entä mitä saa ruokakustannuksii ?
Mitä jos sairastuu itse ,mihin muksut silloin menevät ?
Mikä hoitomaksu on verrattuna päiväkotiin ?
Lakukissa kirjoitti:
Meillä oli ihana perhepäivähoitaja. Arvostan.
Meilläkin oli. Olemme yhä lähes 20 vuotta myöehemmin heidän kanssaan perheystäviä. Mutta näin jälkikäteen harmittaa kuinka huono palkka hoitajalla oli . Hänen puolisonsa palkka taas oli niin hyvä, että eivät varmaan aateellet.
Vierailija kirjoitti:
Niin ja lisään vielä, että hoitolapsilla on oma leikkialue missä ovat, eivät hortoile ympäri tsloa. Esim. olohuoneemme, makuuhuoneemme ja omien lasten omat huoneet ovat vain meidän perheen käytössä. Hoitolapsilla oma leikkihuone jossa myös lepäävät ja oma vessa käytössä. Ruokailu hoidetaan tietenkin ruokapöydässä.
Helposti :) Kätevää, kun ei tarvitse lähteä töihin. Tekeehän moni muukin töitä kotoa käsin. Etenkin nyt korona-aikana. Tuskin etätyöläisetkään viikonlopuksi aina kotoa pois lähtevät.
Seinät ja lattiat revitty ja räävitty tusseilla. Huonekalut hakattu leluilla pskaksi. Asunnossa haisee ikuisesti eritteet. Ensimmäinen mukula tulee 5.30 ja viimeinen lähtee 17.30. Ei olisi omaan huusholliin asiaa hoitolapsilla parin tonnin brutolla ja verottomilla kulukorvauksilla, josta ostat ruuat lapsille 😁
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Moni pitää alaa huonosti palkattuna, mutta itse saa 800e/lapsi/kk ja niitä on 4kpl hoidossa. Nukkuvat iltapäivällä 2h. Aika helppoa on. Omat lapset jo isoja. Niin ja talossa neliöitä 300 ja iso piha. Sekä metsä ja lähipuisto lähellä.Paljonko kulukorvaukset ovat ? entä mitä saa ruokakustannuksii ?
Varahoitoon tietysti. Jokaiselle lapselle on varahoitopaikka nimettynä. Nykyisin se on useimmiten päiväkoti, koska pp-hoitajia niin vähän. Hoitomaksu lienee sama kuin päiväkodissa etenkin, jos hoitaja on kunnan listoilla.
Vierailija kirjoitti:
Seinät ja lattiat revitty ja räävitty tusseilla. Huonekalut hakattu leluilla pskaksi. Asunnossa haisee ikuisesti eritteet. Ensimmäinen mukula tulee 5.30 ja viimeinen lähtee 17.30. Ei olisi omaan huusholliin asiaa hoitolapsilla parin tonnin brutolla ja verottomilla kulukorvauksilla, josta ostat ruuat lapsille 😁
On sulla fantasiat.
Ois ihan hirveetä. Talo täynnä rasittavia kakaroita paskalla palkalla ja vielä rasittavammat vanhemmat kettuilemassa
Vierailija kirjoitti:
Miksi et opeta lapsille, mitä saa tehdä ja mitä ei?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Moni pitää alaa huonosti palkattuna, mutta itse saa 800e/lapsi/kk ja niitä on 4kpl hoidossa. Nukkuvat iltapäivällä 2h. Aika helppoa on. Omat lapset jo isoja. Niin ja talossa neliöitä 300 ja iso piha. Sekä metsä ja lähipuisto lähellä.Paljonko kulukorvaukset ovat ? entä mitä saa ruokakustannuksii ?
Olen yksityinen. Kulukorvaukset on n 120 e/lapsi/kk ja se vähennetään verotuksessa. Varahoitoa ei ole ja se on vanhemmille ok. Hoitomaksu vähän kalliimpi kuin kunnallisessa. En itseasiassa tiedä kuinka paljon kalliimpi, mutta pienituloiset saavat isomman setelin käyttöön tässä kunnassa joten monelle hoitomaksut jäävät alle 100euron kuussa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On sulla fantasiat.
Ihan faktaa siitä, mitä seurasin kun oma lapsi oli perhepäivähoidossa. Hoitajakin lopetti myöhemmin enkä ihmettele.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varahoitoon tietysti. Jokaiselle lapselle on varahoitopaikka nimettynä. Nykyisin se on useimmiten päiväkoti, koska pp-hoitajia niin vähän. Hoitomaksu lienee sama kuin päiväkodissa etenkin, jos hoitaja on kunnan listoilla.
No tämä on selvää kun vain GOoglettaa. mutta, kun on yksityinen niin missä varahoito yleensä on ? Entä ne hoitomaksut ?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen yksityinen. Kulukorvaukset on n 120 e/lapsi/kk ja se vähennetään verotuksessa. Varahoitoa ei ole ja se on vanhemmille ok. Hoitomaksu vähän kalliimpi kuin kunnallisessa. En itseasiassa tiedä kuinka paljon kalliimpi, mutta pienituloiset saavat isomman setelin käyttöön tässä kunnassa joten monelle hoitomaksut jäävät alle 100euron kuussa.
Eli paljonko sun nettotulot on ?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi et opeta lapsille, mitä saa tehdä ja mitä ei?
En ole pph, minulla on ihan toinen tutkinto kuin perhepäivähoitajan ammattitutkinto amiksen iltakurssilta.
Tuskin ketään pakotetaan tuohonkaan hommaan? Turha se on lapsille kiukutella. Jalmarilla muuten tuolla kulmasohvan takana piileskelevällä on iso löysä kakka housussaan!
Tuskin hoitolapsia viikonloppuna on.