Paljonko maksoit ensimmäisistä ostamistasi tupakoista?
Itse olin vuonna 1994 9-vuotias ja ostimme kaverin kanssa toisen kaverin neljä vuotta vanhemmalta isosiskolta kaksi punaista LM:ää viidellä markalla, jonka jälkeen painelimme niin syvälle metsikköön kuin pääsimme ja nautimme siellä helvetínmoisista yskäkohtauksista.
Kommentit (51)
Aloin ostaa Westiä Mika Häkkisen inspiroimana, siitä ei pääse mihinkään.
Malluaskin hinnasta muistikuva noin 2 markkaa. Näin joskus 1970-luvulla. Olin lukiolainen ja vanhemmat maksoi tupakat. Polttivat itsekin.
Jotenkin koominen ajatus, että koko perhe polttaa ja vanhemmat ostavat lapsille röökit.
🇺🇦🇮🇱
1,43 puntaa.
Punanen mallu, Bournemouth 1987
Vierailija kirjoitti:
Ja laivalta ostettiin aina More tupakoita. Pitkiä, ohuita ja oli niin kuulia 😅. Hintaa en kyllä muista.
Morea poltettu kans 😄
Ja YSL tupakkaa jotka samanlaisia mutta sateenkaareen vereissä.
Mulla on joku 17 markkaa mielessä? Olisiko tuota luokkaa ollut aski? Pikkuaskejakin oli ja maksoiko ne 9-10 markkaa?
Colttia poltin. Pehmeä aski.
Sen valmistus lopetettiin niin vaihdoin merkkiä. Tai sai sitä colttia kovissa askeissa muttei ollut muka samaa.
Sitten poltin punaista L&M:ää.
Lopetin vuonna 2003 loppuvuodesta kun esikoista aloin odottaa.
Tupakka taitaa nykyään maksa maltaita!
Toppa maksoi alle 5 e vielä 8 vuotta sitten.
Onneksi musta ei tullut aktiivipolttajaa, siihenhän menis kaikki massit nykyään...
Joskus ysärin alussa oli yo! merkkistä röökiä (tai jotain sinnepäin?) Se kiellettiin kun oli likaa nuorisolle suunnattu? Koulun viereiseltä kioskilta sai irtoröökejä markalla, tuskin oli laillista edes silloin? Kuulun niihin "onnettomiin" joiden laillinen röökinosto ikä hyppäsikin melkein heti 16 täytettyä 18-vuoteen, kyllä silloin v*tutti :D
Kun ostin laillisesti ekan punaisen mallu askin se maksoi jotain vähän yli kahdeksan markaa. Olin siis 16 vuonna 1987. Ehkä mulla muisti pettää kun sain ostettua tupakkaa jo alle 16 mikä silloin oli ikäraja. Kasari oli meillä teineillä aika hurjaa.
Juomia kiskottiin. Varsinkin tytöt jotka joi käytti aika monet pilleritä. Ne vöhni niitä vanhemmiltaan joita silloin kirjoiteltiin avokätisesti nykyiseen verrattuna. Aika jännä kun ajattelee. Sen ajan vanhemmat kauhistelee jotain pilvee ja itse söivät kovempia aineita. Rauhoittavia ja muita kolmiolääkkeitä sai liian helposti. Niitä ei vain vieläkään osa miellä huumeiksi.
Muistaakseni 6,80mk oli Marlboro vuonna 1980. Joku muu merkki oli edullisempikin.
Ei edes viitsi yrittää laskea kuinka paljon on mennyt savuna ilmaan.
Vuonna -81 Pitiksen kioskilta vaaleensininen Armiro 6,10mk ja Ruskapullo 21vol. jotain 9mk
Jossain vaiheessa pehmeä aski punaista Malppia maksoi 5,95 mk, en kylläkään muista muilloin.
Säännöllisesti olen eri aikoina ostanut myös ainakin Colttia, Camelia, L & M:ää, Downtownia, Pall Mallia, Westiä ja John Player Specialia. Sittemmin olen lopettanut. Nyt kun olen ilman, on kummallista ajatella, että olen joskus edes tehnyt jotain sellaista. Monet esikuvat aikoinaan inspiroivat siihen touhuun, "Test the West", y' know. On hyvä että mielikuvamarkkinointi on saatu loppumaan kokonaan.