Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paljonko maksoit ensimmäisistä ostamistasi tupakoista?

Vierailija
19.03.2021 |

Itse olin vuonna 1994 9-vuotias ja ostimme kaverin kanssa toisen kaverin neljä vuotta vanhemmalta isosiskolta kaksi punaista LM:ää viidellä markalla, jonka jälkeen painelimme niin syvälle metsikköön kuin pääsimme ja nautimme siellä helvetínmoisista yskäkohtauksista.

Kommentit (51)

21/51 |
19.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tosiaan tuo Lycky Strike... aah, siitä tuli lempiröökini vuosiksi! Aloitin röökinpolton lukiossa 80-luvun lopulla.

Silloin ikäraja oli 16 mutta se oli ihan teoreettinen ikäraja, koska kaikkihan polttivat.

Aikuisena poltin laittimallua ja poksumallua. Kuka muistaa poksut? Poksautettiin ja siitä tuli raikas mintun aromi.

🇺🇦🇮🇱

Vierailija
22/51 |
19.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

70-luvun n. puolivälissä punainen Mallu iso aski 2,40 mk ja pikkuaski 1,20 mk.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/51 |
20.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isäpuoli "tarjosi" ensimmäiset röökit ja siis erittäin, kun olin 11v. Siitä tuli yhteinen paheemme vuosiksi, kun mutsi oli yövuorossa.

Vierailija
24/51 |
20.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mitään. En ole koskaan ostanut tupakkaa. Olen sen verran fiksu ollut että olen tajunnut jättää ostamatta ja sijoittanut nekin rahatl.

T:Miljonääri.

Vierailija
25/51 |
20.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Isäpuoli "tarjosi" ensimmäiset röökit ja siis erittäin, kun olin 11v. Siitä tuli yhteinen paheemme vuosiksi, kun mutsi oli yövuorossa.

Siis erittäin=siiderit, tekstinsyöttö... 😅

Vierailija
26/51 |
20.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En mitään. En ole koskaan ostanut tupakkaa. Olen sen verran fiksu ollut että olen tajunnut jättää ostamatta ja sijoittanut nekin rahatl.

Onnentyttö

Vierailija
27/51 |
20.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onnentyttö

Ei onnella ole mitään tekemistä tämän kanssa vaan älyllä.

Vierailija
28/51 |
20.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Marlboro 2,50 mk. Pikkumallu 10 kpl 1,25 mk. Koulun viereinen kauppa myi 1 kpl kerrallaan 10 pennillä. Tämä ei kyllä tainnut silloinkaan olla ihan laillista. 0,5 l keskiolutta baarissa 1,80 mk. Vuosi oli 1971.

Nää mäkin muistan, 1,25 ja 2,50 varmaan vielä vuonna 72, ei nostettu hintaa puolen vuoden välein silloin.

Vierailija
29/51 |
20.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kyllä tahtoisin ne 10kpl askit takas. Tulis poltettua vähemmän.

Vierailija
30/51 |
20.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arabimiehet antoivat ilmaiseksi röökiä mulla ja kaverille Kampissa. Ovat muutenkin mukavia ja antelijaita; pyyteettömyys oikein huokuaa heistä.

Vierailija
31/51 |
20.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onnentyttö

Ei onnella ole mitään tekemistä tämän kanssa vaan älyllä.

Aivan. Sitten kun sijoitusten arvo romahtaa, ei siitä älystä ole mitään todisteita. Koskaan ei kannata sijoittaa kaikkea, jossain vaiheessa romahdus on välttämätöntä, enkä nyt puhu väliaikaisesta kurssien putoamisesta, jonka aikana ei ole pakko myydä, vaan lopullista romahtamista, kun kaikki menee, halusit tai et.

Vierailija
32/51 |
20.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Arabimiehet antoivat ilmaiseksi röökiä mulla ja kaverille Kampissa. Ovat muutenkin mukavia ja antelijaita; pyyteettömyys oikein huokuaa heistä.

Kyllä. Yhtä anteliaita kuin sinä ja kaverisi. Ja mun isäpuoli ja mä....

Vierailija
33/51 |
20.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omalta alkuajalta muistan, että pienen 10kpl askin sain 90 pennillä. Arviolta 60-luvun loppupuolella?

Vierailija
34/51 |
20.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sippitopan sai joskus 1mk 25 penniä

Vierailija
35/51 |
20.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sippiaski Marlboro 1,25mk olin joku 9v. 12 vuotiaana jo reteesti linja-auton takapenkillä sauhuteltiin. Koulukyydissä oli kielletty mutta vapaa-ajan matkalla sai pössytellä. Oltiin Isoja poikia viiksettömiä.😁.

Vierailija
36/51 |
20.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on kyllä yksi luovimpia ja ovelampia tapoja kysyä: Minkä ikäinen olet.

Vierailija
37/51 |
20.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistelisin, että vuonna 2002 aski L&M:ää olisi maksanut noin neljä euroa. Siten arvelen, että ysärin lopussa röökiaski olisi maksanut noin 20 markkaa (eli reilu 3 euroa).

Vierailija
38/51 |
20.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Downtown oli merkki, ikää 12 vuotta. Pitkä luokkakaveri kävi ostamassa. Ikäraja 90-luvun alussa oli 16. Hinta taisi olla kymmenen markan tienoilla. Tuo taisi olla halvimpia merkkejä.

Elämässä oli myös tuolloin valintoja,

Vierailija
39/51 |
20.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole hyvästä seurasta pulaa täällä jatkossakaan.

Vierailija
40/51 |
20.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

4,80e. Kyseessä oli Pallmallin (?) vihreä. Nykyhinnoista en sitten olekaan kärryillä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi viisi