Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Piilotyöpaikkojen haku- kamalaa!

Vierailija
19.03.2021 |

Miten te muut haette piilotyöpaikkoja? Miten ikinä saatte ketään langan päähän?

Olen nyt kokeillut työn hakemista olemalla itse aktiivinen ja soittelemalla firmoihin. En tajua miten puhelinkulttuuri on näin muuttunut, mutta juuri kukaan ei enää vastaa (soitan useamman kerran eri aikaan, eli aina ei voi olla palaverissa), kukaan ei edes vahingossa soita takaisin (itse soitan aina jos näen että joku on yrittänyt soittaa), ja puhelimella ei saa kiinni siis juuri ketään vaikka useammalle yrittää soittaa.

Sähköposteihin ei vastaa kukaan.
Ei tule edes kuittausta että kiitos ja palataan joskus.

En tajua miten työelämä on mennyt tällaiseksi. Ennen esim oli ihan kunnia-asia soittaa takaisin jos näki että joku on tavoitellut.

Varmaan tää on merkki että en ole kiinnostava. Mutta vertailun vuoksi kuulisin mieluusti miten muilla on mennyt?

Kommentit (47)

Vierailija
41/47 |
19.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No MITEN sitä työtä saa? Ihan käsittämättömiä vastauksia ja työnhakijoiden syyttelyä ketjussa!

Vierailija
42/47 |
19.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen myös työnhakija ja reilu 2 kk yrittänyt soitella ja mailailla piilotyöpaikkoja.

Ja sama juttu, ei vastata, ei kuitata edes lukukuittausta mailiin, ei mitään kommenttia.

Nyt olen niin murtunut ja apaattinen ja loppu itsetunto nollissa. Todella töykeä ja torjuttu olo.

Itse aina olen ollut päällikkätasolla ja soitan AINA TAKAISIN oli tuntematon tai ei joka mua yritti tavoittaa. Minusta on epäkohteliasta ja tylyä ettei vastata.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/47 |
19.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tässä ketjussa ylimielisenä pätijät ”en vastaa kellekään dorkalle”: sinäkin voit menettää työsi ilman omaa syytäsi ja olla työnhakija. Sitten saa maistaa omaa lääkettään. Potkut voi saada nykyään helposti ja ei aina ole edes lailliset perusteet. Itse sain potkut äitiysloman aikana, laittomat potkut, ja vain siksi kun taloon tuli uusi divisioonajohtaja joka päätti että ”mitään äitiyslomalaisia tässä ei odotella”.

Nyt sit tässä itku silmässä soittelen niitä helvetin PIILOTYÖPAIKKOJA.

Vierailija
44/47 |
19.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se sit vähän sitäkin että töitä ei vaan ole. Ei siis ole palkanmaksajaa. Siinä ei auta urakonsulttien ohjeet että ”kristallisoi mitä haluat ja hae sinne”. Eikä se että ”soittele rohkeasti piilotyöpsikkojen perään”. Työt alkaa tästä maailmasta katoamaan. Ja se ei ole todellakaan yksilön syy, joka ponnistelee ja etsii työtä. Se työ on ilmiö joka alkaa katoamaan.

Vierailija
45/47 |
19.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tuo piilotyöpaikkojen haku ja itsensä tyrkyttäminen on pahinta mahdollista itsensä nöyryyttämistä. Ennemmin työtön ja omanarvontunto tallella kuin päivästä toiseen itsensä nöyryyttäminen ja alentaminen ja tallominen! Ja todella tiedän mistä puhun.

Vierailija
46/47 |
19.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei enää pidä soittaa! Avoin hakemus sähköpostilla tai lomakkeella on kannattavin, sen jälkeen kun on ensin ottanut selvää kyseisestä yrityksestä ja kirjoittanut kirjeen juuri tätä tiettyä firmaa silmälläpitäen. Kirjoittaessa kannattaa mietiiä miksi juuri tämä yritys haluaisi palkata juuri sinut, eli mitä lisäarvoa voisit heille tuoda. 

Jos ei heti saa vastausta, ei kannata loukkaantua, koska hakemuksia voidaan lukea pitkänkin ajan päästä.

Toki yritykseltä olisi mukava saada heti henkilökohtainen vastaus, se on hyvää employer bnandingiä ja kunnioittaa työnhakijaa, joka on kuitenkin nähnyt vaivaa ja laatinut hakemuksen.

Vierailija
47/47 |
19.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei enää pidä soittaa! Avoin hakemus sähköpostilla tai lomakkeella on kannattavin, sen jälkeen kun on ensin ottanut selvää kyseisestä yrityksestä ja kirjoittanut kirjeen juuri tätä tiettyä firmaa silmälläpitäen. Kirjoittaessa kannattaa mietiiä miksi juuri tämä yritys haluaisi palkata juuri sinut, eli mitä lisäarvoa voisit heille tuoda. 

Jos ei heti saa vastausta, ei kannata loukkaantua, koska hakemuksia voidaan lukea pitkänkin ajan päästä.

Toki yritykseltä olisi mukava saada heti henkilökohtainen vastaus, se on hyvää employer bnandingiä ja kunnioittaa työnhakijaa, joka on kuitenkin nähnyt vaivaa ja laatinut hakemuksen.

Puoli vuotta saavat säilyttää lain mukaan avoimia hakemuksia. Näin minulle eräs firma kertoi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän neljä