Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hesarin metatyölista

Vierailija
19.03.2021 |

https://www.hs.fi/elama/art-2000007865595.html En pääse lukemaan juttua, koska on vain tilaajille. Kertokaapas tilaajat, mitä listalla on?

Kommentit (220)

Vierailija
41/220 |
19.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän on erikoinen lista kyllä. En ihan ymmärrä miksi metatyöksi lasketaan mm. itse valitut harrastukset, kuten kasvien hoito. Kasvit ei ole pakollisia, luulisi että aihetta harrastava miellellään selvittää ja on selvillä millon kasvinsa kastelee ja mullat vaihtaa.

Luulin että metatyö on esim sitä kun pitää pysyä kärryillä lapsen lääkärikäynneistä ja muista. Siis sitä että huolehtii toisen ihmisen juoksevista asioista, keskenkasvuisen elämän eteenpäin viennistä. 

Tai jotenkin vaan en itse näe niinkään kuluttavana jotain omien pyykkien hoitoa, oman kodin hoitoa tmv. Sen sijaan voin hyvin ymmärtää että varsinkin jos on useampi lapsi, voi olla haastavaa pysyä kärryillä kaikkien tarpeista jotka voi tulla selville välikäsien kautta mutta joissa vastuu on vielä vanhemmalla paljolti - kuten ne lääkäriajat ja kouluun mukana muistettavat liikuntavälineet ja mitkä millonkin. 

Ehkä joku saa ajatuksestani kiinni?

Vierailija
42/220 |
19.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kahden hengen talous, eikä ruokapuolta ole koskaan tarvinnut organisoida. Kaupassa käydään vuorotellen tai yhdessä, ja sieltä ostetaan mitä sattuu mieli tekemään. Reseptejä ei käytetä koskaan, kaikki menee improvisoiden. Esimerkiksi jos ostan kokonaisen kalan, paketin lihapullia ja paketin kasvispyöryköitä, siinä on pääaines 4:lle päivälle. Mies tekee salaatit, minä huolehdin kastikkeista ja lisukkeista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/220 |
20.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se, että kaupassa käyminen on joku yli-inhimillinen ponnistus ja edellyttää kolmen viikon kirjallista suunnittelua ja strategiaa joka on hyväksytty presidenttiä myöten.

Otin joskus aikaa. Ruokalistan suunnittelu, kaappien sisällön tarkistaminen ja ostoslistan kirjoittaminen kestää 45 minuuttia. 2 hengen talous, viikon ruoat, ei allergioita.

45 minuuttia työtä vain minulle. Joka ikinen viikko.

No sä olet kyllä uskomattoman hidas ja tunnut tekevän helpoista ja arkisista asioista vaikeita. Meitä on neljä eikä todellakaan mene 45min tuohon touhuun.

Vierailija
44/220 |
20.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se, että kaupassa käyminen on joku yli-inhimillinen ponnistus ja edellyttää kolmen viikon kirjallista suunnittelua ja strategiaa joka on hyväksytty presidenttiä myöten.

Otin joskus aikaa. Ruokalistan suunnittelu, kaappien sisällön tarkistaminen ja ostoslistan kirjoittaminen kestää 45 minuuttia. 2 hengen talous, viikon ruoat, ei allergioita.

No sä olet kyllä uskomattoman hidas ja tunnut tekevän helpoista ja arkisista asioista vaikeita. Meitä on neljä eikä todellakaan mene 45min tuohon touhuun.

Olenkin aina miettinyt, keitä ne ovat jotka heittävät kilokaupalla ruokaa roskiin ja tekevät päivittäin paikkausreissuja kauppaan. Sinä olet yksi noista tunareista, kun et viitsi suunnitella.

Vierailija
45/220 |
20.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on kahden hengen talous, eikä ruokapuolta ole koskaan tarvinnut organisoida. Kaupassa käydään vuorotellen tai yhdessä, ja sieltä ostetaan mitä sattuu mieli tekemään. Reseptejä ei käytetä koskaan, kaikki menee improvisoiden. Esimerkiksi jos ostan kokonaisen kalan, paketin lihapullia ja paketin kasvispyöryköitä, siinä on pääaines 4:lle päivälle. Mies tekee salaatit, minä huolehdin kastikkeista ja lisukkeista.

No, tuosta näkeekin miten sitten syödään, kun ei suunnitella.

Vierailija
46/220 |
20.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arjesta selviää tosi vähällä metatyöllä, kuten täällä on sanottu, mutta metatyön teko parantaa arjen laatua huomattavasti.

Voit syödä puuroa ja pinaattikeittoa tai vaikka eineksiä joka päivä. Tai sitten voit suunnitella ruoat taitavasti, kun huomioit kausivihannekset, hävikin hyödyntämisen ja tarjoukset, sekä tutustutat perheen lapsia uusiin makuihin (tämä viimeinen etenkin vaatii reseptejä ja usein hävikin sietokykyä, mutta on silti mielestäni erittäin tarpeellista).

Huonekasvit eivät tietenkään ole tarpeellisia, mutta ainakin meillä nimenomaan lapset haluavat harrastaa kotitarveviljelyä. Aikuisen niskaanhan se vastuu niistä tomaateista putoaa. Sama juttu lemmikkien kanssa (meillä tosin allergiaa, joten lemmikkejä ei ole) mutta pitäisikö lapsilta kieltää kaikki tällainen luontoon ja hoivaamiseen liittyvä siksi että siitä on vaivaa?

Voit vain maksaa laskut, tai sitten voit kilpailuttaa säännöllisesti eri palveluita. Varsinkin sähkön kohdalla on tarpeellista muistaa, milloin määräaikainen sopimus umpeutu. Metatyöllä säästää helposti satasia.

Voit ostaa lapselle vaatteita sitä mukaa kun päiväkoti niitä pyytää, tai sitten voit hyödyntää tarjoukset, ostaa käytettynä ja kierrättää isommilta pienemmille. Itse sijoittaisin vaatehuollon ja kolmen lapsen kausivaatteiden säilytyksen metatöistä raskaampaa päähän. Mutta taas säästyy satasia rahaa vuodessa, vaikka en edes myy käytettyjä vaatteita.

Synttärit. Ensi viikolla pitää järjestää taas yhdet. Mielessäni on varsin kirkas metatyölista, mutta en mene siihen.

Lomat. Tämä on helpottanut korona-aikana, mutta taaskin hyvä ja aikainen organisaattori säästää satasia. Ja niin, onhan kaikilla voimassa olevat passit? Ei, alle kymmenvuotiaat eivät pidä itse passeistaan huolta.

Vierailija
47/220 |
20.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis tuo listahan on normaalia ELÄMÄÄ. Miten se on vääntynyt joksikin metatyöksi? Jos jossain taloudessa yksi tekee enemmän kuin muut, se on melko pitkälle kiinni siitä, joka suostuu siihen. Voihan sitä toki uhriutuakin. Tai sitten keskustella perheenjäsenten kanssa asiasta, että tämä on per-seestä kun joudun kaiken yksin tekemään.

Elämä on asioiden tekemistä ja suorittamista, eikä mitään ”metatöiden organisointia”.

Miten sinä et ymmärrä? Käsite on tehty juuri siksi että pystyy hahmottamaan, mitä kaikkea tekee ilman että muut edes huomaavat. Työpaikalla tämä olisi projektipäällikkö. Paitsi että projektipäälliköllä ei ole muuta työtä.

Vierailija
48/220 |
20.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta oli oikein hyviä asioita listattu. Tuli mieleeni heti mieheni kommentti pyykinpesusta: kone ne pyykit pesee. No ajattelin sitten odotella, että kone alkaa niitä pesemään, muutaman viikon päästä kun mies ihmetteli mistä saisi puhtaita vaatteita, niin kuittasin, että ei ole tainnut kone pestä. Ymmärsi yskän, että ei se nyt ihan noin vain itsekseen sitä ala tekemään, vaan siihen sisältyy noita ns. metatöitä myös ja toki ihan fyysistäkin työtä.

Sama on kyllä kaupassa käynnissä, jotain pohdintaa ja suunnittelua pitää tehdä etukäteen ja sekin vie aikaa.

Tässä Hesarin listausta (tätä ennen oli kyllä paljon tekstiä tätä listaa selittämässä):

Kotityöt

Ruokien ja kauppalistan suunnittelu

Pyykkihuollon suunnittelu (Mitä pestään, milloin ja miten?)

Keittiön siivouksen organisointi ruokailun jälkeen

Kodin siivouspäivien organisointi

Roskahuolto (Siitä huolehtiminen, että roskat viedään ja roskiskaappi siivotaan.)

Kierrättäminen (Siitä huolehtiminen, mitä kierrätetään ja miten.)

Viherkasvien hoidon organisointi (Siitä huolehtiminen, milloin mikäkin kasvi pitää kastella tai lannoittaa tai koska on aika vaihtaa mullat.)

Lakanoiden ja pyyhkeiden vaihtaminen (Sopivasta vaihtovälistä huolehtiminen ja pesun organisointi.)

Kausiluontoisten kodintöiden, kuten ikkunoiden tai mattojen pesemisen, suunnittelu

Lattiakaivon ja hajulukkojen puhtauden seuraaminen ja puhdistuksen organisointi

Laskujen maksaminen (Siitä huolehtiminen, että laskut tulevat maksettua.)

Sopimusten vertailu ja tekeminen (Esim. vakuutukset, netti- ja puhelinliittymät)

Kodin isompien hankintojen hintavertailu

Lastenhoito

Päiväkotiin/kouluun kuljettamisen suunnittelu

Sairaan lapsen hoidon järjestäminen

Harrastuksiin ilmoittautuminen

Harrastusten aikatauluista- ja kuljetuksista sopiminen

Lasten vaatehankintojen organisointi

Neuvola- ja terveystarkastusten varaaminen

Leikkitreffien ja kaveritapaamisten sopiminen

Tarvikkeiden pakkaaminen päiväkotiin/kouluun

Läksyjen teosta huolehtiminen

Synttäreiden järjestäminen

Yhteydenpito päiväkotiin/kouluun

Talon, pihan ja kulkuvälineiden ylläpito

Kunnostustöiden suunnittelu

Pihatöiden organisointi (lumityöt, nurmikonleikkuu, haravointi)

Puutarhatöiden organisointi (istutukset, kastelu)

Talotekniikkaan liittyvä suunnittelu ja ylläpito (lämmitys-, vesi- ja ilmastointijärjestelmät)

Varastojen siisteyden ylläpito

Pihan ja talon ylläpidon tarvikehankinnat (hiekoitushiekka, työkalut, lannoitteet)

Pihakalusteiden ja grillin huoltovastuu

Taloyhtiön toimintaan osallistuminen

Polkupyörien huoltovastuu

Auton huoltovastuu

Tuossa on ihan järkeviäkin asioita, mutta joku keittiön siivouksen organisointi ruokailun jälkeen on aivan älytön ajatus. Tekeekö joku muka tosiaan metatyötä siinäkin?

No minulle tulee mieleen lastenkasvatus tässä. Jos perheessä on 2-3 lasta niin kuka toimii heidän ”projektipäällikönään” eli miten se siivous sujuu niin, että kukin tekee osansa ja homma toimii. Joku aikuinen siihenkin hommaan vaaditaan ja usein se varmaan on nainen. Muutenhan koko perhe poistuu kiitoksen kanssa omiin hommiinsa ja nainen hoitaa koko siivouksen yksin.

Tuolla joku myös kommentoi tuota roskien vienti asiaa. Siinäkin mietin enemmän sitä, onko lapset otettu mukaan hoitamaan asiaa, ja kuka ja kuinka usein itse roskiskorit ja kaappi siivotaan? Meillä se on ainakin 99% minä naisena joka tuon siivouksen hoidan, mies kun ei tosiaan edes sen vertaa metatyötä tee roskien parissa, että ymmärtäisi, että itse kaappikin pitää välillä siivota. Muuten hän kyllä tekee kotitöitä siivouksesta kokkailuun, joten ei ole tarkoitus mollata huonoksi mieheksi.

Vierailija
49/220 |
20.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei sekään kuulosta oikein järkevältä, että sinä ostat omalla kauppareissullasi pääruoat (eineksiä ja kalaa) ja mies omallaan salaatit. Entäpä jos teillä kummallakin tekee mieli vain kalaa eikä kummallakaan salaattia?

Vierailija
50/220 |
20.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta oli oikein hyviä asioita listattu. Tuli mieleeni heti mieheni kommentti pyykinpesusta: kone ne pyykit pesee. No ajattelin sitten odotella, että kone alkaa niitä pesemään, muutaman viikon päästä kun mies ihmetteli mistä saisi puhtaita vaatteita, niin kuittasin, että ei ole tainnut kone pestä. Ymmärsi yskän, että ei se nyt ihan noin vain itsekseen sitä ala tekemään, vaan siihen sisältyy noita ns. metatöitä myös ja toki ihan fyysistäkin työtä.

Sama on kyllä kaupassa käynnissä, jotain pohdintaa ja suunnittelua pitää tehdä etukäteen ja sekin vie aikaa.

Tässä Hesarin listausta (tätä ennen oli kyllä paljon tekstiä tätä listaa selittämässä):

Kotityöt

Roskahuolto (Siitä huolehtiminen, että roskat viedään ja roskiskaappi siivotaan.)

Viherkasvien hoidon organisointi (Siitä huolehtiminen, milloin mikäkin kasvi pitää kastella tai lannoittaa tai koska on aika vaihtaa mullat.)

Lakanoiden ja pyyhkeiden vaihtaminen (Sopivasta vaihtovälistä huolehtiminen ja pesun organisointi.)

Kausiluontoisten kodintöiden, kuten ikkunoiden tai mattojen pesemisen, suunnittelu

Sopimusten vertailu ja tekeminen (Esim. vakuutukset, netti- ja puhelinliittymät)

Lastenhoito

Talotekniikkaan liittyvä suunnittelu ja ylläpito (lämmitys-, vesi- ja ilmastointijärjestelmät)

Pihan ja talon ylläpidon tarvikehankinnat (hiekoitushiekka, työkalut, lannoitteet)

Auton huoltovastuu

Kuulostaa nyt lähinnä siltä että jollakin on liikaa aikaa miettiä listaa kaikista tekemisistään ja listata vähäisimmätkin. Laiska se töitään luettelee vai miten se meni.

Edellisessä huonossa parisuhteessa laskin minäkin kumpi teki enemmän mutta nyt yksin asuessa samat hommat, hoidan itse kaiken muttei rassaa yhtään. Eli projisoin sen huonon suhteen tuoman olon joka ikiseen asiaan.

Pakkoko kaikki on listata? Jos on niin jotain on pielessä, ja se on ihan jotain muuta kun se lista ja ne hommat. Just saying.

Vierailija
51/220 |
20.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itsellä ei ole missään elämän vaiheessa (kaksin, lapsiperheenä, yksin lasten kanssa) mennyt yli 10 minuuttia ja sekin ainoastaan jos aikoo leipoa ja täytyy katsoa määrät tarkemmin. Tein kaikki ruuat itse, ei eineksiä, ja perheessä on kolme erilaista erikoisruokavaliota huomioitavana. Kaapissa olevien raaka-aineiden tarkastamiseen menee minuutti jos ei muista tarkalleen paljonko jotain raaka-ainetta oli. Ruuat ja valmistuaineet muista ulkoa, samoin kauppalistan. Ex oli kykenevä tähän samaan. Metatöihin menee just sen verran kuin haluaa käyttää. Jos valitsee että käyttää kauan niin turha siitä on valittaa.

Vierailija
52/220 |
20.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olenkin aina miettinyt, keitä ne ovat jotka heittävät kilokaupalla ruokaa roskiin ja tekevät päivittäin paikkausreissuja kauppaan. Sinä olet yksi noista tunareista, kun et viitsi suunnitella.

En kylläkään ole. Mä en vain tarvitse melkein tuntia siihen, että mietin mitä ostan kaupasta ja teen ruoaksi. Enkä tee aina joka päivä ruokaa koska teen isompia satseja ruokaa esim. jonkun keiton. Joskus taas on joku ruoka joka riittää vain yhdeksi päiväksi ja sitten seuraavana päivänä tehdään uusi ruoka. Monesti kuitenkin teen sen verran ruokaa, että siitä riitää mulle evääksi. Pakastimessa on aina lihaa tai kalaa josta pystyy tekemään ruokaa. Kuiva-aineita on hyvin kaapeissa. Ei mun tarvitse joka viikko tutkia kaappeja ja tehdä listaa 45min.  Hävikkiä meillä tulee vähän koska tosiaan otan ruokaa evääksi tai sitten pakastan ylimääräiset.

Sulle näyttää olevan kova paikka se, että kaikki eivät tuhlaa aikaa jatkuvaan ja aikaa vievään suunnitteluun kun asiat voi hoitaa helpomminkin. Sä et vain osaa ajatella järkevästi ja organisoida asioita helposti. Itsellä kun tulee monet näistä metatyön tekijöiden voivottelemista asioista ihan rutiinilla ja osana arkea. Mulla on myös mies joka osaa imuroida, täyttää ja tyhjentää tiskikoneen jne. Sä varmaan suunnittelet senkin koska voit suunnitella.

Joulu ja mahdolliset juhlat on sitten eri asia ja niitä mäkin suunnittelet. Pakko suunnitella kolmivuorotyön takia. Joulu on kuitenkin vain kerran vuodessa ja juhlia ei ole edes joka vuosi. Ensi vuonna on lapsen yo-juhlat ja niitä olen jo nyt miettinyt, mutta mitään en ole vielä laittanut paperille ylös. Sen ehtii kyllä lähempänäkin. 

Vierailija
53/220 |
20.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tykkäsin metatyölistasta, kun siihen ensimmäistä kertaa törmäsin. Olin jo iät ja ajat yrittänyt tätä asiaa miehelle selittää. Tajusi vasta kun näytin listan. Kun mies kyllä vei lapset neuvolaan ja hoitoon, mutta mun piti tietää mitä kaikkea muuta näihin toimintoihin liittyy. Nyt mies hoitaa lasten neuvolat ja hoitopäivät ihan omatoimisesti alusta loppuun, ja hoitaa oman osuutensa tästä "metatyöstä". Kaikki on tyytyväisiä

Vierailija
54/220 |
20.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vähän on erikoinen lista kyllä. En ihan ymmärrä miksi metatyöksi lasketaan mm. itse valitut harrastukset, kuten kasvien hoito. Kasvit ei ole pakollisia, luulisi että aihetta harrastava miellellään selvittää ja on selvillä millon kasvinsa kastelee ja mullat vaihtaa.

Luulin että metatyö on esim sitä kun pitää pysyä kärryillä lapsen lääkärikäynneistä ja muista. Siis sitä että huolehtii toisen ihmisen juoksevista asioista, keskenkasvuisen elämän eteenpäin viennistä. 

Tai jotenkin vaan en itse näe niinkään kuluttavana jotain omien pyykkien hoitoa, oman kodin hoitoa tmv. Sen sijaan voin hyvin ymmärtää että varsinkin jos on useampi lapsi, voi olla haastavaa pysyä kärryillä kaikkien tarpeista jotka voi tulla selville välikäsien kautta mutta joissa vastuu on vielä vanhemmalla paljolti - kuten ne lääkäriajat ja kouluun mukana muistettavat liikuntavälineet ja mitkä millonkin. 

Ehkä joku saa ajatuksestani kiinni?

Ymmärrän näkemyksesi. Olen tosin eri mieltä. Se lapsi saa valtavasti eväitä elämään myös niistä kotitöistä ja siitä mitä hän siellä kotona tekee. Siivoaako mukana ja hoitaako lemmikkejä. Siksi minusta nekin on monet metatöitä koska vaativat vähintään sen verran organisointia, että sitä lasta otetaan mukaan ja ohjataan. Ja ihan ilmankin, että lasta otetaan mukaan niin joku ruokalistan suunnittelu perheelle niin, että on tarpeeksi kasviksia ja erilaisia ruokia tai edes kahden lapsen vaateasioiden ylläpito on kyllä ihan metatyötä vaativaa. Ei ole mikään minuutin juttu järjestää kausivaatteet aina pois eteisestä ja miettiä onko seuraavan kauden ulkovaatteet ja kengät valmiina. Minä ostan lähes aina alennuksesta kun en mikään miljonääri ole, niin kyllähän se työtä vaatii. Työtä, mitä mies ei käytännössä ikinä tee. Tätä palstaa lukiessa on huomannut, että muissakin perheissä se lasten vaatehuolto kaatuu lähes aina naisten harteille. Minusta on vähättelyä jos näitä ei ota huomioon sillä nainenhan se aikaansa ja aivojansa näihin kuluttaa. Jäisi aika monta vapaatuntia lisää jos se olisikin mies joka kaikki nämä hoitaisi. Ruokasuunnittelu sentään jakautuu tasan.

Vierailija
55/220 |
20.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toi lista oli vaan omituinen. Me miehen kanssa tehdään noita sitä mukaan kun ne tulee eteen. Tai pitääkö mun jotenkin erityisesti suunnitella pyyhkeiden pesua? Ne vaihdetaan about kerran viikossa ja heitetään pyykkikoriin. Jos siellä pyykkikorissa on jo yhdet pyyhkeet, niin sitten ne molemmat pestään.

Kauppalistan teon ymmärrän, koska pitää miettiä mitä ruokaa tehdään ja tarkistaa löytyykö tarvittavat raaka-aineet kotoa.

Suurin osa noista kuitenkin tehdään, kun ne tulee vastaan.

Ehkä tää metatyöhomma konkretisoituu lapsiperheille enemmän kuin vain pariskunnalle. Lapsiperhe-elämässä olen todella paljon väsyneempi kuin "pelkässä" parisuhteessa. Silloin alkaa vituttaa hoitaa moni asia vain yksin. Useamman kasvavan lapsen vaatehuolto ja neljästi vuoteen tehtävä ulkovaaterumba kaiken kotihomman päälle aina yksin tehtävänä uuvuttaa ihan oikeasti silloin kun niitä voimavaroja ei muutenkaan ole. Ei ole sukua apuna hoitamassa lapsia. Kolmen lapsen kausivaatteet ulos + jatkuva sisävaatteiden päivitys ärsyttää. Ja sitä pyykkiäkin on helvetin paljon enemmän kuin kahden aikuisen taloudessa.

Vierailija
56/220 |
20.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tajua tätä metatyö asiaa. Pakolliset asiat on vain tehtävä. Toiset stressaavat elämästä enemmän kuin toiset ja HALUAVAT suunnitella kaiken, toiset eivät. Ei pöydän raivaamiseen tarvita suunnittelua, se tekee joka aloittaa sen tekemisen. Jos näistä asioista saa riitaa parisuhteessa, saattaa kyse olla enemmän eri temperamenteista, kuin varsinaisesta vastuusta.

Tällöin tulee keskustella sopiva, molempia tyydyttävä kompromissi, eikä listata asioita joita toinen ajattelee enemmän kuin toinen.

Myös sille vähemmän stressaavalle pitää löytyä tilaa hoitaa asiat omalla tavallaan.

Vierailija
57/220 |
20.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinkulla ei ole metatöitä, koska hän itse päättää mitä tekee ja milloin. Parisuhteessa naisella on jonkin verran metatöitä, jos mies ei hoida osuuttaan muuten kuin että naisen pitää kertoa. Lapsiperheessä metatöitä riittää, ne on ihan eri tasolla muihin verrattuna. Varsinkin vaatehuolto kaikkinensa työllistää ihan hlvetisti. Onneksi se aika on itsellä mennyt ohi.

Vierailija
58/220 |
20.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet vain surkea.

Minulla samaan taskin olisi mennyt ehkä 2 minuuttia, enkä tarvitse edes listaa, muistan kyllä mitä puuttuu kauppaan asti.

No teepäs minulle viikon ruokalista 2 hengelle, päivän kaikki ateriat ja linkitä reseptit, tee lista ostettavista aineksista.

Aika alkaa nyt.

tarvitsetko sinä joka ruokaan erilliset reseptit? oikeasti? -eri 

No en tietenkään. Teen kaikki ruuat samalla reseptillä.

eli olet täysin kädetön keittiössä 

Olet täysin kädetön sarkasmissa. Tyypillistä miehille.

Noin sitä pitää. Tosinainen loukkaantuu kun sillä vähänkin sanotaan. Muista tehdä lista mitä tehdä kun pahoitat mielesi. 

Arvasin että olet mies :D

Vau, mikä paljasti? Tuo muuten oli sarkasmia.

Vierailija
59/220 |
20.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kotityöt

Lastenhoito

Auton huoltovastuu

taskit jaettu siis osataskeiksi kunnon mikro management meiningillä.

Laita nyt vielä että kauppalistan kirjoittaminen vaatii kynä- ja paperihuollon organisoinnin.

Entä missä oli mobiililaiteiden ylläpito eli puhelimen lataustarpeen sunnittelu? Eikös sitä suunnitella teillä? Sen alataskeja on sitten laturivaraston ylläpito ja inventointi, sekä itse puhelimen lataaminen

Vierailija
60/220 |
20.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän polkupyöräällä ajamisenkin voi suunnitella ja vaiheistaa vaikka miten pieniin palasiin.

Todellisuudessa et kuitenkaan tätä ennen pyöräreissuasi, etkä sen aikana, tehnyt.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä seitsemän